Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku ANO, Faltýnek, Hlína, Feranec, ČD-Telematika, CHAPS. Jak se to rýmuje? od Niemand - Komentář komentáře. Důvěra v média obecně klesá, ale čtenost...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 5. 2018 11:18

    Niemand (neregistrovaný) ---.113.245.218.static.b2b.upcbusiness.cz

    Komentář komentáře.

    Důvěra v média obecně klesá, ale čtenost alternativních médií roste na úkor těch mainstreamových. Moje úvaha proč tomu tak je, se dotýká především viditelné ztráty objektivity medií hlavního proudu. Uznávám, že tento článek je označen jako komentář, ale ani komentář neznamená "zápas bez pravidel". Rozdíl mezi zprávou a komentářem by měl být především ve formě a v tom, že komentář dává prostor vyjádřit osobní názor autora, zatímco zpráva nikoliv. Ovšem i vyjádření autora by mělo být rozumně objektivní (v rámci možností) a nemělo by obsahovat očividné psychologické manipulativní triky. Pokud toto autor komentáře opomene, významně stírá rozdíl mezi prezentováním subjektivně silně zabarveného názoru a manipulací/pro­pagandou. Když se silně subjektivně zabarvený komentář stává normou, není pak ani vidět rozdíl mezi hlavními a alternativními médii. Ne každý alternativní zdroj působí manipulačně, ale ty zdroje, které se tak chovají, nebývají kvalitou nijak vzdálené od dnes obvyklých komentářů v zavedených médiích.

    Uvedu příklady z článku.

    "Spojenectví dvou nejvyšších vládců hnutí ANO ochabuje."
    Pokud pan Sedlák volí takto vyhraněné výrazy, bylo by na místě vysvětlit, proč je "spojenectví" vhodnější než "spolupráce" nebo proč slovní spojení "nejvyšších vládců hnutí" je upřednostníl před důstojnějším "nejvyšších představitelů hnutí". Především, spojenectví se uzavírá mezi vnějšími subjekty, volba slova "spojenectví" pro popis vztahu uvnitř jedné organizace má významně citově zabarvený charakter. Rozdíl mezi "vládcem" a "představitelem" je v daném kontextu ještě zřejmější. Mám dojem, že o vysvětlení prvního se pan Sedlák pokusil poukázáním na případy dále v článku zmíněné, ale to druhé mlčky přešel. Chtěl bych zdůraznit, že hnutí ANO si své předsednictvo volí na sněmu, podobně jako to dělají jiné strany a že předseda a místopředsedové se nedosazují shůry ani nemají funkci doživotně.

    "Dopravní podnik společně s městem začal s kontroverzními projekty, jako je například Wi-Fi ve stanicích metra."
    Dejme tomu, že přejdu označení "kontroverzní" (pokud chce autor něco označit za kontroverzní, bylo by dobré zmínit, proč danou věc za kontroverzní považuje), ale co přejít nemohu je použití množného čísla pří uvedení pouze jednoho příkladu. Jestliže se provádí několik kontrovezních projektů, není nutné uvést vyčerpávající seznam, ale pokud se použije množné číslo, pro zachování důvěryhodnosti článku je nutné uvést alespoň dva příklady, jinak to vypadá jako snaha o manipulaci pomocí zveličování.

    Chci zmínit, že jsem ANO nevolil a ani volit nehodlám. Oceňuji, pokud se zákulisní machinace jakékoliv strany (čili nejen ANO) objektivně a bez přikrášlování zveřejní a poukáže se na ně. Ale vždy by to mělo být provedeno férově a racionálně. Ať už by se to týkalo třeba TOP09, se kterými zásadně nesouhlasím, nebo SPD, které jsem volil a nijak toho nelituji. Komentář může být prezentace osobního názoru jednoho autora, ale neměl by používat podpásové rány bez ohledu na sympatie či antipatie k objektu v komentáři probíranému. Nepřikrášlovat/nes­tigmatizovat.

  • 21. 5. 2018 11:57

    Tom (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    "...kritika dila je ciste vysadou autora." - bud tam neco chybi nebo to nemuzete myslet vazne nebo jsem to opravdu nepochopil. Protoze tak jak jste to napsal to nikdy nebylo a doufam, ze nikdy nebude.

    Kritika je preci naprosto bezna zalezitost (pokud je vedena slusne). A nejen bezna, ale hlavne potrebna! Pokud nekdo komentuje styl napsani clanku tak, ze uvede konkretni priklad z clanku a duvod proc si mysli, ze to tam nepatri, tak to je presne ten typ kritiky, ktery potreba je. Zvlast pokud jde o odborny server, melo by byt zakladni snahou drzet se cistych faktu a snazit se oprostit o citove zabarvene vyrazy.

  • 21. 5. 2018 13:51

    Tom (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Citove zbarveni a gramaticka chyba jsou dve uplne odlisne veci. Gramaticka chyba je neumyslny omyl, ktery v drtive vetsine pripadu nemeni to, co autor sdeluje. Citove zbarveni pouzitych slov muze uplne zmenit vyzneni textu a k tomu se take vyuziva. Neplette to tedy prosim dohromady.

    Priznavam, ze mi unika, co povazujete u novinarskeho clanku za rozdil mezi "dilem" a "obsahem dila". Pochopil bych, pokud by jste myslel rozdil mezi formou sdeleni a samotnym sdelenim, ale to asi na mysli nemate, protoze jak obsah tak forma jsou ctenarem normalne kritizovatelne.

  • 21. 5. 2018 14:45

    Tom (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Reagoval jsem na vas "zakaz kritiky", ne na jednotlive vyse uvedene konkretni priklady kritiky. Proto jsem svym prispevkem odpovidal vam. Vyse uvedeny slusne napsany komentar (kritika) k clanku s vysvetlenim proc pisatel s autorem clanku nesouhlasi a proc se mu nelibi styl napsaneho clanku, to je podle mne normalni soucast diskuze.

    Osobne mi v clanku slovo "spojenectvi" nevadi (neprijde mi tak silne citove zabarvene), ale souhlasim s prikladem kolem "kontroverznich projektu" (autor by mel podle mne uvest bud odkaz na clanek, kde se "kontroverznost" tohoto a dalsich projektu resi). Na samotnem zavedeni Wifi do metra nic kontroverzniho neni.

    Proc nick Niemand reagoval je (alespon podle mne) jasne. Uvedene priklady jsou oblibene techniky bulvarnich novinaru. A toto (snad) neni bulvarni server.

  • 21. 5. 2018 14:00

    Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    proč slovní spojení "nejvyšších vládců hnutí" je upřednostníl před důstojnějším "nejvyšších představitelů hnutí".

    Tak možná by měl ANOfert vydat nějakou oficiální instrukci, jak důstojně oslovovat agenta STB a t.č. trestně stíhaného premiéra bez důvěry v demisi, ne?

    Chtěl bych zdůraznit, že hnutí ANO si své předsednictvo volí na sněmu, podobně jako to dělají jiné strany a že předseda a místopředsedové se nedosazují shůry ani nemají funkci doživotně.

    O, sancta simplicitas...

    nebo SPD, které jsem volil a nijak toho nelituji

    No vidíš, třeba tenhle tvůj oblíbenec si oficiálně vysoudil přezdívku Pitomio, tak by se Bureš mohl taky trochu snažit, ne? :-P

  • 22. 5. 2018 9:01

    Petr (neregistrovaný) ---.117.broadband11.iol.cz

    a je snad Babis neco jineho nez vudce hnuti? Ano, ne tak jako jiny historicky vudce, ale je to hnuti, ktere kolem nej vzniklo, ktere rozhodujici mirou plati, naplnil lidmi ze svych firem. A pred poslednimi volbami mel pravo dle sve vule manipulovat s kandidatkami.

  • 22. 5. 2018 9:12

    Petr (neregistrovaný) ---.117.broadband11.iol.cz

    v clanku bylo vladce, ja psal vudce, coz je jeste silnější pojem, a myslim, ze taky sedi

  • 22. 5. 2018 11:20

    lahvon

    Vzhledem, že se jako vládce/vůdce chová, nejen ve svých firmách a ve svém hnutí, ale poslední dobou i ve svém státě a ve svých státem ovládaných organizacích,, tak je pojmenování “vládce” nebo “vůdce” víc než na místě.

    Takže souhlas.

    Ten první anonymní komentující tu předvedl ukazkovou formu krizového PR, jak rozmělnit původní téma článku a původní kauzu tím, že odvede pozornost k formalitám a podružnostem.

    Btw, ta wifi v metru není jenom kontrovezní projekt. To je přímo zločin, kdy se vyhazují obecní penize v městem dotované firmě (DPP) za pravidelně nefunkční, zásadně nekoncepčni a technicky zaostalou a nevhodnou službu. Forma implementace wifi do stanic je tragická.

    A to v době, kdy se DPP už možná deset let není schopné domluvit na podmínkách pokrytí metra normálním mobilním signálem, za což by DPP nikomu nic platit nemusel.

  • 21. 5. 2018 14:53

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    Neoponuji Vám nicméně vy jste reagoval na mne a já ve svých reakcích vycházím z toho proč jsem reagoval na nick: Niemand.

    O kontroverzi nikde nepíšu, jen je zcela zřejmé že označení množného čísla je ze strany autora zcela namístě.

  • 21. 5. 2018 12:06

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    Zcela neosobně, tak to budeme na Lupa.cz opravovat gramatické chyby a citové zabarvení a zcela upustíme jako čtenáři od podstaty tématu a budeme se tvářit jací že jsme to odborníci v gramatické recenzi :)

    Nemáte pravdu kritika díla je výsadním právem autora . Obsah díla a jeho odborný kontext je výsadou kritiky čtenáře .

  • 21. 5. 2018 13:26

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    Ta záporná hodnocení zřejmě naklikali cenzoři co by rádi autoru nařizovali co má nebo nemá být součástí autorova perexu :) a dále také cenzoři co neklikají na odkazy v předmětném komentáři autora :) To jsme to teda došli daleko po 28 letech :)

  • 21. 5. 2018 14:07

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    Ad1) "Spojenectví dvou nejvyšších vládců hnutí ANO ochabuje."
    Citové zabarvení perexu pane je naprostou samozřejmostí ne-li nutností aby splnil svůj účel ,samozřejmě nesmí být lživý což v tomto případě dohledatelně v kontextu s komentářem autora není a jakákoliv jeho kritika je jen snahou o cenzuru autora. Ano gramatika byla mnou pouze alegoricky přidána ;)

    Ad2) "Dopravní podnik společně s městem začal s kontroverzními projekty, jako je například Wi-Fi ve stanicích metra."

    https://www.lupa.cz/clanky/wi-fi-v-casti-metra-jede-jednani-o-pokryti-mobilnim-signalem-se-ale-neposunulo/

    Vystává otázka proč ? a na co ? vlastně nick Niemand reagoval svým názorem ?

  • 21. 5. 2018 11:46

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    ,, Pokud pan Sedlák volí takto vyhraněné výrazy, bylo by na místě vysvětlit, proč je "spojenectví" vhodnější než "spolupráce" nebo proč slovní spojení "nejvyšších vládců hnutí" je upřednostníl před důstojnějším "nejvyšších představitelů hnutí". Především, spojenectví se uzavírá mezi vnějšími subjekty, volba slova "spojenectví" pro popis vztahu uvnitř jedné organizace má významně citově zabarvený charakter. Rozdíl mezi "vládcem" a "představitelem" je v daném kontextu ještě zřejmější. ,,

    Autor nic nemusí.

    Sice jste toho napsal ve svém názoru opravdu hodně a dal jste si ve vší uctě na tom záležet, nicméně z vašeho názoru jsem nabyl jedno jediné přesvědčení a to přesvědčení že jste se zcela vyhnul tématu předmětného článku.

    Co je však zcela zřejmé je skutečnost že napadáte ve vlastním OT výsadní právo autora a měl byste vědět nebo zřejmě určitě víte že kritizovat autora jakéhokoliv článku je neslušné , protože kritika díla je čistě výsadou autora. Vždy tomu tak bylo je a snad také bude.

    Tohle není politický server, ale server odborný a nesnižujte prosím odbornost autora pokud Vám není jeho odbornost známa .

    Server Lupa.cz jsem také nevolil.