Samozřejmě, audio a video se dá zatím naštěstí svobodně šířit přes web. Výše uvedené se týká spíš těch her. A přidal bych jednu zajímavou oblast - e-časopisy, viz:
Kdyby byl na iPadu AIR, kdokoliv by si takovouto aplikaci stáhnul z webu a nainstaloval, app store by zel prázdnotou.
Ale co je horší: Bez článku 3.3.1 by se tahle aplikace dala okamžitě portovat a dát do app storu, ani to však nejde. Jobsovi je proti mysli, že by jeho zařízení bylo poníženo na jedno z mnoha železa, kde to může běžet. Ale neškodí tím sám sobě? Adobe je přirozeným partnerem e-časopisů, má vyvinutý framework pro dokonalou on-line typografii, workflow mezi SW pro sazbu a tímto frameworkem... Podle Applu se e-časopis musí pustit do psaní konkurenčního řešení v holém Céčku... divné.
Asi tak polovina aplikací pro iPhone, např. většina her, se dá zcela bez problémů napsat ve Flashi. A používat, aniž by z toho Apple viděl jediný dolar. Platí to i pro streaming hudby, videa atd.
Uplne jsem nepochopil Vase sdeleni. Uz tyden jsem spokojenym uzivatelem hudby a videa na svem iPadu a Apple ode mne nevidel ani dolar za hudbu a video ...
Ostatne nevidim jediny rozumny duvod, proc prehravat audio a video ve flashi.
Pozor, neříkám, že na to Jobs nemá právo. Má na to právo.
Ale opravdu to, co dělá, je čistokrevná a průzračná ochrana budoucích výnosů. Žárlivě si střeží vlastnictví platformy e všech komerčních aspektech a nechce dovolit, aby na ní vznikla jakákoliv subplatforma.
Je to čistě a ryze komerční krok, komerční kalkul. To o "uživatelské zkušenosti", "bezpečnosti" apod. je stejně tak ryzí a čisté PR, nic víc. To platí teď, ale za pět let by klidně nějaká subplatforma mohla vyrůst v něco ergonomičtějšího a bezpečnějšího, než co bude schopen dodat Apple.
TOHOTO se Steve bojí - nebojí se, že bude Flash na iPhone špatný, ani sekundu ne, bojí se toho, že by mohl být dobrý.
...je v tom, že vůbec neříká, co je pro Steva Jobse podstatným motivem pro zákaz flashe a dalšího "middleware".
Není to jeho pomalost, neoptimalizovanost, nebezpečnost, nic z toho. Jobs pochopitelně musí tyto argumenty uvádět, ale jsem přesvědčen, že i všechny dohromady hrály v jeho rozhodování téměř zanedbatelnou roli.
Podstatným je toto: Flash by Apple vzal z rukou kontrolu nad tím, co na iPhone a iPadu běží a komu za to klienti platí.
Asi tak polovina aplikací pro iPhone, např. většina her, se dá zcela bez problémů napsat ve Flashi. A používat, aniž by z toho Apple viděl jediný dolar. Platí to i pro streaming hudby, videa atd.
A to je celé. Takto prosté to je a všechno ostatní jsou - sorry - kecy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).