Bohužel souhlas. Zákazník, který se nerozčílí a nezvýší hlas v případě problémů, se dočká velmi pozvolného jednání, ne-li pokusu se jej elegantně zbavit a nechat to vyhnít, jako je popisováno zde. Je hnusné hodit to na zákazníka, kterému nedodali, co slíbili...
Závěr bohužel je ten, že se slušností se málokdy něčeho domůžete, musíte být nasertivní a prudit, jinak se na vás prodejce začasté vykašle, protože většina takových reklamací a pochybení je pro něj jen zátěž. Je to jen odezva toho, jak se prodejce chová k nám.
PS: Mám taky Maca a snad s ním do servisu nebudu muset :)
Ahoj Patriku,
nevim, co je zvykem u prodejcu v Apple kramech, nicmene za poslednich par let jsem se setkal s podobnym jednanim pouze v T-Mobile. Zda je to obvykle, netusim - jiz nejsem zakaznikem.
Mozna mam kliku, nebo malo nakupuju, namatkou vzpominam na korektni pristup v Alzasoftu, AT Computers, Ceske Sporitelne, eBance, Eurotelu, Extrapointu, Mallu, WiFishopu, Zivnobance ... Na Dell stacilo byt asertivni a trvat na svem (dodavka prisla nekompletni).
Mozna zadna z vyse uvedenych firem netrpi dojmem, ze dela unikatni vyrobky :-)
No, záleží na tom, co je za problém. K operátorům se nevyjadřuju, tam je to u mne specifické, ale třeba Datart - koupil jsem si tam ledničku, netěsnily dveře, zavolala tam žena aby to reklamovala a na rovinu jí řekli, že to ani nemáme reklamovat a že to máme nějak přežít, protože jinak by si ji Whirlpool odvezl na měsíc a něco s tím kutil. Ok, bylo nám to divné a nechali jsme to být, ale pak nás to naštvalo, zavolali jsme přímo Whirlpoolu, tam nám řekli, že někdo v Datartu je asi blbej, přijeli k nám a na druhý pokus to všechno opravili. Naštěstí tady pomohlo zavolat přímo výrobci a neřešit to přes posouvače krabic :(
No priznam se, ze nezkoumam slozitost problemu z druhe strany. Lednice zaplatpanbuh tesni :-) Na druhou stranu jsem resil s jednim prodejcem problemy s dodavkou pameti (dodali jine), ktera byla komplikovana jeste tim, ze ty pameti dodavali navickrat a byl tam chaos v placeni (zalohova faktura + faktury pri dodani).
V datartu jsem planoval koupit dratovej stojanek na CD, no ale cernej furt nemeli :-) Tak nic ...
předpokládám, že toto je nějaká Vaše starší zkušenost. Mám od ledna na starosti elektronický business na www.datart.cz (puštěno v prosinci) a vidím, že se všichni okolo internetu docela snaží. Ne všechno je samozřejmě na 100%, ale tato historka je trochu moc. Pokud by jste mi poslal mailem číslo objednávky, zajistím u konkrétního člověka, aby se podobné informování zákazníků neopakovalo.
Pokud je to ovšem 3 roky stará věc, prosím vězte, že kazíte dlouhodobější snažení pár desítek lidí.
S díky a pozdravem
- jika -
Jiří Navrátil
jiri.navratil@datart.cz
DATART International
Pripad se me netyka a nic o nem nevim, ale neodpustim si obecnou poznamku.
Je uplne jedno, jestli je historka stara 3 dny, nebo 3 roky. Proste kazda firma se nese svoji historii chovani k zakaznikum. Jestli ma Datart pocit, ze to predtim bylo spatne a chce se od toho odstrihnout, tak muze zmenit spoustu veci v cele s nazvem. Jestli ma Datart pocit, ze je mu jeho znacka a jeji historie vice ku prospechu, nez ke skode, tak at si znacku necha - coz dela.
Kdyz se potom objevi kostlivec ze skrine, tak je potreba zatnout zuby a klidne upozornit, ze to bylo za jineho vedeni a ze dneska je to uplne jinak a kdesi cosi. Reci o kazeni vaseho snazeni mi ale vhodne nepripadaji.
Presne tak, podobne reci vede na svou obhajobu kazdy obchodnik ("to ubylo tenkrat ..., to sem tady jeste nebyl ...").
Kdyz uz Datart, nevim jestli to jeste bezi, ale meli tam takove cedule ve stylu "garance nejnizsi ceny" (to je v souvislosti s jejich predrazenym zbozim uz zabavne samo o sobe ;) ).
Napadlo me, ze se na to preptam, no dostal jsem informaci, ze si musim zbozi nejdriv koupit a pak musim prokazovat, ze ten nekdo ma totozne zbozi za nizsi cenu a navic ma "kameny" obchod (coz samozrejme na letacich nebylo). Co je to "kameny" obchod teda nevim, v poslednich letech se vetsinou stavi z betonu a podobnych materialu, takze by se to vztahovalo mozna na nejakeho obchodnika v historickem centru mesta.
No zkratka prodejce mi nakonec rekl ze to vlastne jeste nikdo nechtel a ze ani nevi jak na to.
FireWire kabel (totozny) jsem si koupil u konkurence, precejen rozdil 400% mi prisel docela dost.
Tohle jsem si myslel taky, tak jsem pred Vanocemi koupil dedovi holici strojek v Globusu. Za 3000 Kc. Pak jsem se stavil v Datartu a tam ho meli za 2100 Kc. Nechapu.
Vsechno ostatni v Datartu bylo ovsem drazsi nez kdekoliv jinde (namatkou treba hra GT Legends, kterou jsem kupoval pro sebe).
Jojo, Datart a jeho garance :) Kdyz jsem tam videl knipl Sidewinder za 3500 a ptal jsem se, jak je mozne, ze CZC ho ted ma ve sleve za 1700, tak mi obsluha sdelila, ze to je garance nejnizsi ceny ve stejnem typu obchodu (CZC se lisi v tom, ze ma internetovou prodejnu a obchod na jizaku, ne jen 'samosku' plnou brigadniku, kteri nerozeznaji scart od holiciho strojku, prifarenou k hypermarketu). Uz to sice je nejaky patek, ale tahle 'akce' tam afaik frci porad. Uz je mi to fuk, u podvodniku proste nenakupuju...
Ja mam zas Datart rad, protoze ten v Banskej Bystrici je jedinej obchod s vypocetni technikou, kde maji na Silvestra otevreno - uz se mi to dvakrat velice hodilo :-p
Ja v datartu koupil v listopadu 2004 pracku, druhy den jsem ji nasel v jinem obchode o 1600 levneji. uz nevim jestli jsem jim volal, nebo to resil nejak pres net, kazdopadne do tydne jsem mel na ucte 1600.
Nene, je to docela nová zkušenost (lednička koupená vloni v létě, reklamováno na podzim v datartu, Whirlpool to vyřešil po telefonátu v prosinci někdy v lednu) - ale nebyl to elektronický nákup, kupovali jsme to osobně na Smíchově.
Mam podobnou zkusenost s DATARTem.
Dostal jsem k vanocum od manzelky 6M fotak Casio, ktery, jak jsme na Stedry vecer zjistitli, mel jedn pixel na displeji vadny.
Nekdo si rekne, ze to nevadi, ja se ale vydal rekamovat. Prodavac mi vsak suverene rekl ze jeto VLASTNOST displeje ne vada, ze vadnych pixelu musi byt vice.
V manualu nikde o teto vlastnosti ani zminka, ale mistr prodavac dal trva na svem. Nechal jsem si proto zavolat jeho nadrizeneho ktery uz byl normalni o fotak mi vymenil.
Jeste neco, na moji poznamku ze v zahranici (jsem par mesicu mimo CR) by me bez reci dali jiny fotak, jeste by se mozna omluvili nebo pridali baterky, mi opet mistr prodavac odpovedel "ja v zahranici neziju, tak tohle nemusim resit"
Tohle je presne duvod proc to u nas nevypada tak dobre jak by mohlo ....
Tak to jsi na omylu, zrovna u displeju opravdu plati, ze par pixelu muze byt vadnych. Je presne definovano jak. U eiza si treba musis priplatit, jestli chces mit zaruku, ze nebude mit vadny ani jeden pixel.
Mno i kdyz opomineme tu vec ze nektere znacky LCD se bezne protavaji s garanci vymeny v pripade vadneho bodu, tak je tu dalsi vec a tou je, ze nelze srovnavat dispaly na LCD monitoru (obvykle s rozlisenim 1280x1024 s tim na fotaku (treba 320x200 ale vetsinou min) ten na fotaku ma radove min pixelu a subpixelu a tudiz radove mensi sanci na vadu..... prodavace kteri misto aby resili problemy (slusnym vstricnym zpusobem) maji "blbe kecy" bych poslal pracovat jinam...
... kdybyste ještě někdy měli problémy v DATARTu s reklamacemi, tak je téměř pravidlem, že když si z reklamačního necháte zavolat vedení a budete nepříjemní, tak vyreklamujete i to, na co byste za normálních okolností neměli nárok. Možná nejste první, kdo si ten foťák kuupil...
předpokládám, že toto je nějaká starší zkušenost. Mám od ledna na starosti elektronický obchod www.datart.cz (puštěn v prosinci 2005) a musím napsat, že se tady kolem NETu všichni docela snaží (včetně operátorů). Ne všechno se daří úplně na 100%, ale tato forma komunikace z naší strany se mi opravdu nezdá.
Pokud mi napíšete na mail číslo objednávky zařídím u konkrétního člověka, aby k podobnému "informování" nedocházelo.
Pokud je to ale nějaká 3 roky stará věc, prosím vězte, že tímto vyjádřením poškozujete snažení pár desítek lidí v současnosti. K "posouvači krabic" bych se nerad vyjadřoval
S pozdravem
- jika -
Jiří Navrátil
jiri(tecka)navratil(z)datart.cz
DATART International
Dodnes si vzpominam na nekolikatydenni martyrium s objednavanim notebooku od Dellu primo v Irsku. Problem byl podobny, stalo to na konkretnim prodejci, ktery byl velmi laxni a zmena udajne nebyla mozna. Kolegove za mnou chodili v zastupech a ptali se, proc se na ne nevykaslu. Ale holt, ten Dell se mi velmi libil, cena/vykon atd.
Nakonec to vse dopadlo dobre, servis jsem nastesti nemusel resit ale kdykoli slysim PR Dellu o primem prodeji apod tak se jen usmivam.
Tomu nerozumim. DELL neprodava v Irsku primo?
Ja jsem videl dodavat DELL prodejce jen dvakrat a v obou pripadech slo o specialni sestavu, kde dodavatel rucil za cele reseni vcetne non-DELL komponent. Jednou informacni system a jednou nejakou celkem drahou MPEG-2 kartici.
to je v poradku, dodava primo ale ale nejak jsem to puvodne chapal jinak, netusil jsem, ze iniciativa zakaznika pri motivaci sales zastupcu je podstatnou soucasti procesu
to muzu jen potvrdit velmi spatnou zkusenost s DELLem na ostrove - napr. co tam dodava za sunky do knihoven - to jsou LCD s kterych se dela cloveku normalne fyzicky nevolno, nemyslim obrazne, ale skutecne fyzicky.
Nevím jak v Irsku, tam se to možná ještě řešit dá, ale český DELL je opravdu otřes. Taky jsem si s nimi zažil hezký martirium, lhali, mlžili a vymlouvali se bez toho, aby něco ze slíbeného udělali (přitom od infolinky až po ředitele, takže to není chyba 1 pracovníka, ale celýho systému).
Bohužel proti takovým firmám existuje jediná obrana: podobný informace publikovat, aby byli varováni ostatní, a pak se těmto firmám zdaleka vyhnout.
Ja si zase DELL nemuzu vynachvalit. Zaruka NBD je skvela, jsou tolerantni i k rozbiti ze strany uzivatelu a vymenuji je v ramci zaruky. od dellu mame asi 30 ntb.
mame i hp a toshiba ale dell je sujektivne nejlepsi.
A nebude to prave tim ze mate od nich tech 30NB? Moje praxe jasne ukazuje, ze chovani takovychto firem je odlisna pokud se jedna o zakaznika-firmu nebo zakaznika-cloveka.
Hmm, rekl bych specialne Dell je svou neschopnosti povestny. Zrovna nedavno jsem se telefonicky dotazoval na mistnim zastoupeni na LCD, krom nesmyslne ceny mi taky rekli ze dodani tak 4-6tydnu! Kdyz si totez objednam z USA, bude cena o 40% nizsi a budu to mit doma za 14 dnu maximalne.
Zřejmě máte opravdu kliku. Já bloud :) jsem si v hradeckém zastoupení AT Computers před nějakou dobou objednal PC sestavu (přiznávám, mírně zmasen jejich reklamou). Po pár měsících si PC postavilo hlavu. Atˇjsem byl asertivní či nasertivní;) , věc nebyla vyřešena k mé spokojenosti. Po mnoha telefonech, mailech, několika návštěvách v HK a investování cca 10.000 Kč do materiálu a cestovného jsem raději oželel záruku a svěřil PC jiné, tentokrát opravdu odborné firmě v HK. Od té doby plná spokojenost a navíc mě v této firmě nemají za obtížný problém ale za klienta.
Bavime se oba o AT Computers, www.atcomp.cz? Ze nemaji pobocku v Hradci vim, dival jsem se ted i do seznamu dealeru a tam maji v hradci jen jednoho zverejneneho, nicmene ten stejne podnika pod svym jmenem a nesidli na Brnenske.
oni se nikdy nejmenovali Autocont, Autocont stale jeste existuje. AT Computers jsou velkoobchodnim dodavatelem a s maloobchodni siti Autocontu maji spolecneho vlastnika a to, ze Autocont prodava temer vyhradne jejich zbozi.
Rozhodne kdo s nimi obchoduje, tak vi, ze to jsou dve uplne jine firmy. Pristupem a vubec.
No já nevim, jestli budete sprostý nebo slušný na toho lempla co ty problémy přímo způsobil IMHO nehraje roli, ale pokud budete sprostý na někoho kdo nemůže určité věci ovlivnit jako prodavač na prodejně nebo naopak na šéfa, který může toho lempla dát do latě/vyhodit, tak si tím IMHO akorát uškodíte, teda aspoň pokud bych já byl v situaci, že by na mě někdo hulákal za něco co nemohu přímo ovlivnit nebo co jsem přímo nezavinil, tak bych ho nechal pěkně vycukat, ať se naučí mravům. IMHO je nutné být důrazný, asertivní a perzistentní, ale rozhodně zdvořilý.
Jo, tak to nevim, kde žiješ, člověče :-)) Každá firma ví, že spokojený zákazník je důležitý a těm méně spokojeným by bylo dobré vyhovět přednostně a pokud možno nadstandardně.
Už je jiná věc, jak se k této filozofii jednotlivé firmy staví. Bohužel moje osobní zkušenost je taková, že rozhodně není na škodu zvednout hlas. Navíc... pokud není v kompetenci někoho, aby něco udělal, tak proč to se mnou řeší? Proč nepředá věc člověku, který s tím něco udělat může? Já přece vždycky chci mluvit s člověkem, který mi v konkrétním případě je schopen pomoci. Co to je za firmu, která mi podstrčí nějakého neschopu a myslí si, že se s tím spokojím?