Vlákno názorů k článku Apple Centrum - lež na lži od Smiricky - Díky za Vaší odezvu i vaše dalšé postřehy....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 3. 2006 2:50

    Smiricky (neregistrovaný)
    Díky za Vaší odezvu i vaše dalšé postřehy.
    Též díky za odpovědi na moje otázky ohledně dopravy k Vám, jak probíhá fakturování od Vás k Apple (ten proces mě vždycky zajímal).

    Chápu že dokoupení 3 leté záruky od Vás byl jen dobře míněný návrh a správně jste podotkl, že zákazník může zboží vrátit, nebo trvat na původním plnění. S vaším prvním odstavcem doslova souhlasím.

    Bohužel není pravda, co jste napsal:
    Davat nam za priklad HP servis do 24 hodin nepovazuji za spravne, tato sluzba nani standardni a musi se priplacet.

    V oblasti o které jsem psal (worstation) ta služba je standardní, je v ceně a nemusí se doplácet. Samozřejmě pro různé výrobky HP jsou různé délky záruky a odlišné nabídky servisu - u některých si to musíte dokoupit, jak jste psal. Ale opravdu to ani zdaleka není pravidlo.
    • Někde např. u běžných notebooků je jen jeden rok s nějakou garantovanou lhůtou opravy (týden)a vy se musíte postarat o dopravu. Třeba zde či zde
      Ale můžu si klidně dokoupit rozšíření na 3 roky jako u Apple, tak jak jste psal.
    • U některých výrobků je ovšem 3 letá záruka už v ceně s opravou třeba do týdne a navíc si můžu si dokoupit lepší - třeba opravu do 24 hodin. Třeba zde
    • Někde záruka sice není obvykle 3 roky s opravou do 24 hodin, ale šoupnou mi ji jakou bonus k výrobku, aby mě nalákali. Všimněte si že mi nabízí 3 roky a opravu do 24 hodin doma u výrobku v ceně MacMini - za 14 000,- zde
    • No a někde jak jsem psal já mám záruku 3 roky a opravu na místě do 24 hodin u mě v ceně běžně a standardně bez nějakých promo a akcí a můžu si k ní pak dokoupit ještě lepší - třeba reakci do 4 hodin. To se týká i mého srovnání workstationů. Třeba zde či zde


    To není filipika proti Apple a nanebevzetí HP. Já jsem si jen jako zákazník nadefinoval co potřebuji jaké to má mít parametry, udělal průzkum trhu vybral výrobky s obbdobným až stejným HW a z toho průzkumu vybral dva tři kandidáty do finále u kterých jsem se ujistil, že mi výkonostně, technologicky a sw, dostačují a pak jsem spočítal ceny.

    A co mi vyšlo? U v zásadě hw tožných sestav Apple je jednoznačně nejdražší a to velmi o 20 tisíc, Budiž. Ale ptám se: Co za těch 20kKč navíc dostanu?

    Za to že se příp. rozhodnu do něj investovat, sice získám kvalitní workflow, ale s ním i supr kopanec do zadku od výrobce, s pozdravem, že ho nezajímám. Jsem pak nucen pročesávat nabídku místních s.r.o. co mi tedy jako nabídnou ony. A pokud se vůbec něco dozvím, tak že když bude problém tak sice to není standardní, ale možná mi zapůjčí za úplatek náhradní stroj a možná to bude hotové do týdne. Jistě chápete že to není proti vám, já vím, že vy nemůžete dotovat nandárodní světovou firmu a dělat za ní její support a musíte počítat kde vyděláte

    Ale není to kruci za 20 tisíc navíc výsměch? A ten rozdíl Vám nafackuje ještě v porovnání s tím že ten o 20kKč levnější (HP) mi nabízí opravu do 24 Hodin u mě v ceně. A ten třetí adept - sestavím si to sám a zůstanu bez podpory - ušetřím 60 tisíc a jsem na tom stejně jako u Apple stojí taky za zvážení.
    Ono už za těch 20kKč si můžu koupit technika na celý týden hrabání v počítači a za 60 kKč na celý měsíc.

    Já mám Apple tak nějak stále rád, ale každý fandovství má své meze. A bohužel za takovéto situace mnoho důvodů proč ho pořizovat není.

    Každopádně díky za reakci a nabídku. Je dobré vědět, že je tu alespoň nějaká firma, když už v CZ neexistuje přímá a kvalitní podpora a servis od Applu.

    Moje malé srovnání, když to to shrnu:
      Když se nerozhodne zákázník pro Apple může:
    • Ušetřit
    • Získat hromadu stránek nápovědy v češtině k OSu v ceně
    • Získat telefonickou podporu v češtině k OSu v ceně
    • Získat telefonickou mailovou a chatouou podporu v češtině v ceně
    • Získat rychlejší a lepší servis (víc sběren a středisek a opravu do 24 hodin)
    • Bude klientem výrobce a ne dealera.


      Když pro Apple:
    • Kvailtní workflow
    • Pěkný design
    • Nejvyšší cenu
    • Pekelnou cena při upgradu - některých problematických komponent (Grafika)
    • A nějaký pocity: buď pocit vyjímečnosti, pocitu příslušnosti k nějaký skupině, radost ze své značky,
      nebo pocit pěknýho zklamání pokud se s ním bude zacházet jako s autorem článku a pokud bude muset ještě doplácet za další servis, který bych jinde neplatil a nestandardní komponenty a tak
    • Kamarády na Můjmac až tam budu shánět podporu co není schopen dodat výrobce


    Samozřejmě tu můžou další psát o tom jak nebyli spokojení se servisem HP a že to taky nebude fungovat, nebo stát za starou belu. Ale můžu se zkusit jak jsem psal výše se o ten servis soudit a vím s kým.
    I kdyby to ovšem tak bylo, tak to ale stejně stále nebude argument pro Apple. Ale pro Home made a After post servis z ušetřených peněz.

    Fanda jablka, který má oči otevřené a není demagog, zapláče a zeptá se: "Stojí dnes v ČR to logo ovocnářské firmy za to?" Vážně nevím...
  • 1. 3. 2006 21:06

    petr cihlar (neregistrovaný)
    radeji pro zacatek upresnim svoje postoje, nez Vam odpovim na Vase pripominky a dotazy :

    Prodejce je zodpovedny za sve zamestnance. Pokud Vam tento slibil druhy rok zaruky a nedodal, nebylo zarizeni dodano kopletni a vratte ho. Nebo zamestnavatel musi na vlastni naklady pocitac druhy rok opravit. Vztahy mezi prodejcem a jeho dodavatelem Vas nemuseji zajimat. Myslim si dale, ze seriozni firma si zqa svoji nabidkou stoji a dostoji ji, pokud ji zakaznikovi potvrdila. Bez ohledu na svuj omyl.

    Davat nam za priklad HP servis do 24 hodin nepovazuji za spravne, tato sluzba nani standardni a musi se priplacet. To, ze pro Apple to tu nidko nenabizi, je vec druha. Nicmene napriklad my jsme schopni garantovat zakaznikovi zapujceni nahradniho pocitace v pripade poruchy. Je to vec dohody. Standardni to neni.

    Pokud se pocitac pokazi a bude tyden v servisu, muzete si u nas za uplatu vypujcit pocitac standardni. Nase ceny na nove pocitace jsou tak nizke, ze standardne toto zdarma nenabizime, nevydelali bychom si na to.

    Doprava: Ano, posleme k Vam kuryra, nic neplatite

    Proc navrhuji, abyste si jeden rok doplatil sam? Protoze opravdu druhy rok koupit nemuzete. Muzete ale koupit 2 a soucasne 3. Rozsireni na 3 roky. Pokud by MacSource zaplatil polovinu a vy druhou, jste tam, kde jste chtel byt. Od dodavatele budete mit 2 roky a sam si kupujete de facto ten treti. JE to jen navrh, samozrejme muzete trvat na 2 letech nebo vraceni penez. Z toho co pisete myslim, ze jste v pravu.

    Servisni stredisko dostava penize primo od Apple za kazdou uspesne vyrizenou reklamaci. V nasem pripade (vidensky servis mymac.at) nas plati z Nemecka.

    Zminil jste i zakonnou delku zarucni doby 2 roky. To plati v pripade, ze nedostanete fakturu a nedate si ji do ucetnictvi jako firma, neodectete si dph. Pokud ano, je delka zarucni doby smluvni, stejne tak doba opravy.
  • 1. 3. 2006 14:41

    Smiricky (neregistrovaný)
    Diky pekne, podival jsem se tedy na Vase stranky.
    Vypada to lepe, nez jinde ale presto:

    Zaruka je bezne dva roky, kdyz si zbozi koupi koncovy zakaznik, nebo firma ktera nevyuzije odpoctu 1 roku zaruky oproti cene.

    Vy uvádtíte: ... možnost vyřídit záruční opravu první rok po zakoupení mnohem rychleji, než to bylo dosud běžné.
    Proč? Co ten druhý rok, v případě že nastane problém? Budu čekat déle, budu doplácet?

    Dále uvádíte, že zákazník neplatí dopravu. Japak to bude fungovat? Zavolám Vám a vy mi pošletre kurýra?

    Co budu dělat po ty dny až týdny kdy to bude v opravě?

    Pokud to opět srovnám s nabídku HP u workstion - Oprava do 24 hodin u zákazníka po dobu 3 let.

    Mé jste řekněme trochu rzptýli, ale nezahnal. Zaženejete tehdy pokud vy nebo někdo jiný nabídnete alespoň min., standardní záruční servis v celé zákonem dané délce a v případě že bude po ČR málo servisních středisek/sběren, tak alespoň jedna doprava do servisu kurýrem bude zdarma.

    Apropo, můžete mi sdělit jak to v případě záruční opravy probíhá s penězi? Komu fakturujete? Dealerovi a ten to řeší dál? Zatoupení Apple do německa? Nebo až do US?
  • 1. 3. 2006 10:31

    petr cihlar (neregistrovaný)
    Dobry den. Chapu Vas nazor. Nehazte ale vsechny do jednoho pytle. S nasi firmou prodavame Apple uz 10 let, dokonce jsme patrili mezi TOP 10 dealery z pohledu CDS. Nyni jiz delame obraty nekde jinde. Proc? Prave kvuli servisu.
    Apple nemusite mit strach koupit. Reklamaci Vam vyresi kdekoliv v EU, ale ne v terminech tydnu, ale dnu! Staci nam poslat pocitac do Brna. Nase partnerska firma ma ve Vidni velkou cast nahradnich dilu skladem, navic co objedna z Apple, tak dostane behem 2-3 dnu, nikoliv tydnu! Jednoduzsi veci se delaji primo v Brne. Vyrizujeme reklamace vsech pocitacu, tedy i tech koupenych v CR prez CDS. Nemusite mit strach. Navstivte www.macservis.cz. Ano, delam si tu reklamu, ale jiste tim i pomaham mnoha dalsim nestastnym uzivatelum. Nekupovat Apple jen proto, ze je v CR otresny servis, jiz dnes neni pravda. V CR pusobi rakouske servisni stredisko.
  • 1. 3. 2006 0:47

    anonymní
    Mame od Kinetiku nekolik applu. Nechci jmenovat obchodnika. Ctim jeho kvality a narok na privat. Rano 24/12/05 jsem zavolal, ze potrebuji "mini" do rodiny a za hodinu jsem mel vse na recepci a jeste s pohodou stedreho dne. Kolega, nazvisle na mne, napsal mail, dostal mail-"stavte se pro to", a nikdy jsme vic neresili. ibooky si vozime kazdy rok z NY kam jezdime na silvestra, ale jinak nemame zadny problem. mame malo casu a tady to vzdy byla otazka jednoho telefonu/mailu. asi kouzlo osobnosti. nejsme velkoodberatel ani VIP :-)
  • 28. 2. 2006 22:32

    Michal Krsek
    Bohuzel SDI nepouzivam. Takze Vam nepomuzu.

    Co se tyce podpory, tak treba LanShare dela podporu primo Visual. Mimochodem, zkuste jim zavolat, predpokladam, ze kdyz dodavaji strizny do televize, asi nehoni uzivatele za supportem DELLu :-)
  • 28. 2. 2006 22:00

    Smiricky (neregistrovaný)
    Nic mate pravdu. Jak jsem psal vyse, i mezi temi s.r.o. se najdou kvalitni. A Visual tak vypada. Takze pokud budu kupovat v Cechach, tak na 90% u Visualu at uz Pc nebo Mac.

    Pri tech svych kalkulaci jsem srovnaval zrovna z ceniku Visualu obe platformy.

    Ale ani tam jsem nenasel jak se bude resit az se mi Apple podela. Odvezou mi ho? Na jak dlouho? Budu platit techniky, vyjezd, v cene budou jen dily? Opravi na miste?
    Kdyz jsem nenasel info o podpore Apple u Visualu, sel jsem tedy na stranky Apple. Taky nic.

    Chapu ze me pozadavky jsou trochu specificke. Nepozaduji vsak odbornika na HDV z Apple.cz ani z Čech. Chci vedet kdo a jak mi opravi pocitac, tady v Čechách, kdyz se mi podela a jak to bude probihat.
    A ohledne ostatniho (HDV) to klidne muze bejt telefonni a mailovy suport z US, kdyz mi ho Apple poskytne. Ale mám na něj vubec nárok? O tom taky nikde ani slovo.
    Tak odo koho to kruci kupuju? Až se to podělá, budu tedy pak - jako autor clanku tocit kolečka jedno za druhým - dealer - lokalni zastoupeni - apple US - nekolik mesicu a samej problem?

    Ac potencialni klient Apple vypada to, ze jsem klient druhe kategorie.

    Ten samy visual nabizi worktation HP W6200 o kterem taky pise kulovy ohledne podpory.

    Ale na HP.cz se dozvim, ze mam v cene u tohoto vyrobku jako Cech narok na ceskou telefonni podporu pet dni v tydnu v pracovni dobe. A servis na u me v kanclu do 24 hodin po dobu 3 let. Jasne mozna to bude stat za kulovy a nebude to fungovat, ale je to alespon jasne definovana nabidka na co mam narok za svy penize a co muzu pozadavat a pak se muzu hadat/soudit primo s HP cz, kdyz to nebude fungovat.


    Kdyz to budu pronajimat jako striznu, a rozbije se to, tak kazdej den co stojim tecou strasny prachy ze to nebezi, kdyz tam zrovna nekdo striha. U HP vim ale, ze do 24 hod by to melo byt OK. Kdyz nebude volam technika odjinud, zaplatim ho a soudim se s HP o prachy co jsem musel dat technikovi, kdyz HP support nezafunguje.

    Kdyz zavolam do 24 technika aby mi spravil Apple, muzu vubec po nekom neco chtit? Po kom? Po dealerovi, po lokalnim zastoupeni? Nebo snad Apple INC? Podminky jak vino - trochu trpké že pane Bušku...?

    Myslim, ze to od Applu smrdi na 100 honu. A je uplne jedno jestli od INC, CDS,nebo dealer s.r.o. Měto nezajímá.
    Za stejnou cenu, ci spis o 20 litru nizsi je ten rozdil naprosto tragicky.

    Vsak jsem take na 80% rozhodnut pro Avid. Jednine co hraje jeste ve prospech Final Cut je ze poporuje SDI a Avid udajne (v teto verzi co mate vy) ne.

    Ale spis asi SDI ozelim a bud si to postavim sam a vim na cem jsem, nebo risknu suport nekde ve velke trojce HP/IBM/Dell. (asi HP)

    Kazdopadne diky za vasi reakci, Apropo nevite jak je to s podporou toho SDI u Avid Xpress PRO HD, co mate?
    Kdyby to melo SDI nevaham ani vterinu... :-)
  • 28. 2. 2006 19:07

    Michal Krsek
    Co Vam brani koupit celou sestavu jako funkcni celek treba od Visual Connection? Servis resi dodavatel - tj. Visual Connection.

    Mimochodem, kolik lidi myslite, ze se v CR zabyva u ceskeho zastoupeni Apple zpracovani HDV?

    Podotykam, ze jsem spokojenym uzivatelem Avid Xpress PRO HD na platforme DELL 450 (dodano separatne ruznymi dodavateli). Take rovnou rikam, ze striham spise rekreacne :-)
  • 28. 2. 2006 18:48

    Smiricky (neregistrovaný)
    Sam planuji porizeni draheho kompletu pro strih HD videa (workstation + software+HD monitor) a rozhoduji se mezi Apple/Final Cut vs PC/Avid.

    Vzhledem k tomu, že předběžná kalkulace ukazuje na částku přes dost přes 100 tis. pečlivě jsem se snažil studovat co za své peníze příp. dostanu a co se bude dít až se něco pose..

    A právě možnost že by se něco pokazilo u Apple u mě vyvolávala strašné předtuchy a žaludeční nevolnosti, které tento článek bohužel potvrdil.
    Studování sekcí podpora - jak u českého zastoupení, tak u jakýchkoliv dealerů Apple - vůbec nedává odpovědi na to KDO TO BUDE ŘEŠIT, Jak to bude řešit, a co se bude dít v případě problému. Resp. ze zákona si dovodíte, že ten živnostník / sročko, který Vám to prodali.


    Jenomže, aby bylo jasno - proč apple zůstal v mém rozhodování ve hře: Potřebuji profi řešení a u Apple to vypadá na výhodu - kupuji celé workflow (PC+Monitor+OS+appSW) vše od jednoho výrobce Apple.
    Tedy by neměly hrozit, žádné výmluvy typu - to ne my to instalatéři - to ne my to my to ti co dělali fasádu, apod. Takové workflow kupuji m.j. pro tu značku. Ta značka by měla být symbolem kvality, kterou od ní očekávám se vším všudy - za ty mraky peněz.

    Bohužel při bližším zkoumání zjsitíte, že ta kvalita je v některých ohledech velmi pofidérní. Dá se to shrnout do jediné věty: Apple na Vás kašle.

    Přirovnání s auty je velmi na místě: vidíte drahé krásné auto - třeba které je od známé značky, tedy kvalitní a sklizí spoustu ocenění v různých testech a a magazínech. Ale když si ho chcete koupit zjsitíte, že značka u nás nemá zastoupení. Vy tedy můžete nakupovat buď u Josef Vomáčka auta s.r.o. nebo První automobilová s.r.o. u kterých vůbec netušíte jestli za rok nezkrachují, jestli se dobře vyspí a budou s vámi budou zacházet dobře a jestli nebudou říkat to ne my to ta značka. Také můžou být dobří a kvalitní. Jenože za půl milionu až meloun máte tak akorát solidní nejistotu.

    Musim rict, ze jsem velmi rad ze tento clanek vysel, protože jsem měl velké obavy. Nás ostatni tak upozorni na otresne skutecnosti a problemy. Muzeme se tak snazit necemu podobnemu vyhnout, nebo se aspon pripravit pripadne reseni obdobnych problemu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).