No ale to spise vyplyva z toho, ze podnikatel da to zbozi do nakladu vcetne DPH na vstupu a tim padem to zbozi de-facto zaplatil bez DPH, protoze si svoje odvedene vystupni DPH zapocita vuci DPH na vsech stupech...
Tak to není pravda, jako obchodník a podnikatel pro mě platí záruka jakou si s daným distributoirem domluvím, na hodně věcí tam je roční záruka a záruku lze na dva roky do koupit. Sám autor článku psal že zboží s jednoletou zárukou bylo levnější. Dvouletá záruka platí pouze pro občana jako koncového spotřebitele.
No mel jsem pocit, ze zakladnim principem DPH je to, ze ji plati konecny spotrebitel.
Viz http://www.finexpert.cz/Magazin/AR.asp?ARI=2007
Takze kdyz ji nekdo nezaplati, tak konecnym spotrebitelem neni. Ale mozna "konecny spotrebilel" je termin, ktery je v ruznych zakonech a vykladech ruzne definovan. Potom mozna opravdu konecny spotrebitel z hlediska DPH nema nic spolecneho s konecnym spotrebitelem podle reklamaci.
To by mě fakt zajímalo co má společného odpočet DPH s koncovým spotřebitelem? Plátce PH si může odečíst DPH na věci, které používá k výkonu podnikatelské činnosti. To, zda je jejich koncovým spotřebitelem je úplně putna
I kdyby to byla pravda (nevim a nechce se mi hledat), tak je to asi jedno, protoze kazda firma si z pocitacu odecita DPH, takze neni koncovy spotrebitel.
Coz neni pravda, jak by jste se dozvedel, kdyby jste si ty zakony precetl. Dvouleta zaruka se vztahuje na veskere zbozi, ktere kupuje koncovy spotrebitel a tim je i firma/podnikatel, pokud to zbozi nevyuziva k dalsimu prodeji.
... dvouleta zaruka plati, pokud clovek kupuje zbozi jako fyzicka nepodnikajici osoba. Fyzicka podnikajici a pravnicka osoba nakupuje podle obchodniho zakoniku, ktery nestanovuje presnou dobu zaruky (tj. je to na vyrobci).
Jestli se jednalo o koupi nového zboží v obchodě, vztahuje se podle zákona na takové zboží AUTOMATICKY bez dalšího 2 letá záruční lhůta podle občanského zákoníku. Pokud prodávají zboží za nižší cenu s "jednoletou" zárukou, je tato zkrácená záruka neplatná a i v tomto případě se může zákazník domáhat u prodejce odpovědnosti za vady, které se vyskytnou v zakonné 2 leté lhůtě. Podle mého názoru spoléhají u takových lidí na to, že se nebudou po uplynutí jednoho roku již svých práv domáhat, nebo na jejich neznalost práva.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).