Firmy, které počítají objem dat, ale při reklamaci nejsou schopný zákazníkovi doložit! překročení tohoto objemu (ne že firma tvrdí, že tam ten objem je, to zákazníka nezajímá, ten chce důkaz kdy a kde!!!), jsou pěkně na h.... Jiná věc je, jestli si skutečně podle zákona (jejich podmínky mě nezajímaj, tam ať si blekotaj ty svoje kraviny) tohle můžou dovolit.
Nicméně je velmi dobře, že takový články vycházejí a firma se i může obhájit, veřejně samozřejmě. Nicméně protože mám s podobnejma firmama taky zkušenost, většina je toho neobhajitelnejch a jsou to všechno leda tak gestapácký manýry a zlodějna bez důkazů.
Nebudu se zastavat ani CRa, ani autora, protoze nedoakzu rozhodnout, kde je pravda. Presto ale jako reakci na predchozi (ten chce důkaz kdy a kde) si dovolim podotknout:
Zakaznik chce v takovemhole pripade nejen kdy a kde, ale taky co, od koho a kam prenasel, jinak mu pripada, ze si poskytovatel vymysli... A kdyby mu to provider dal, tak bude rvat zase - ze to je smirovani provozu... :-)
Není podstatný, na čí straně je pravda, podstatný je, že poskytovatel by to měl dokázat a ne žvástat že on tam problém nevidí a se zákazníkem komunikovat. A ne hrát si na neomylnýho, na IT neomylný (třeba tam používat ty starý Pentia s chybou dělení:-) a na pány světa, kdy zákazník je jen obtížnej hmyz, hlavně když teda něco chce a nebo nedejbože chce něco reklamovat.
Kapitalismus je to nejhorší zřízení, ale nic lepšího zatím nikdo (možná) nevymyslel - resp. nehodil do provozu do beta testingu ;-), nicméně utnout tipec gestapáckejm manýrům a mnohdy skutečně tupejm a hloupejm kravatám můžem i tak. Jen chtít to řešit.
Predevsi prodejce cehokoli co se meri na nejake mnozstvi je povinen zajistit odpovidajici mereni toho mnozstvi. Proto tu mame certifikovane vodomery, plynomery, elektromery, vahy, ... a tudiz pokud ISP nema overeny a zaplombovany meric dat, nema v ruce zhola nic.
To plati jak u dat placenych, tak pro pripadne uplatneni FUP, kdyby se nekdo odhodlal to dak k soudu, tak ma velmi vysokou nadeji na uspech.
Zadny certifikovany meric dat neni. Nevim, jak to Telecom meri, ale tipnul bych si, ze v jeho MPLS siti sedi nejaka masinka (ci spis vic masinek) a pres netflow sbiraji ze smerovacu statistiky provozu.
Jenze to ze zadny certifikovany meric dat neni povazuju celkem za problem. Skutecne asi neexistuje jina vec, ktera by se nemerila uredne cejchovanym meridlem, nez data. A pokud nelze data merit prokazatelnym zpusobem, nemel by byt uctovan jejich objem.
Dane, ja povazuju pocitani dat za blbost. Povazuju to jeden z nejhorsich nesvaru dnesniho (nejen ceskeho) internetoveho trhu. Nemotivuje to lidi pouzivat Internet. Jsem v tehle pozici pomerne homogenni uz peknych par let.
Pokud neni, nelze na zaklade "mereni" cokoli uctovat. Muzu tak maximalne podavat orientacni informaci. Kuprikladu v telefonich ustrednach je uctovaci jednotka zaplombovana a zamestnanci kolem ni chodi s "posvatnou hruzou", protoze kdyby se zjistilo, ze je plomba porusena nebo ze se v tom nekdo rejpal, bude to poradnej pruser.
Jak rikam, kdyby to dal nekdo k soudu, tak nema ISP sanci, protoze nema v ruce zhola nic.
No vzhledem k tomu, jak vagne jsou formulovany smluvni vztahy... mezi B2B je to jeste casto horsi... (u B2C je ve hre aspon ObcanZ) se ani nedivim... na stranu druhou nikdo mne nenuti uzavirat tak do nebe volajici mizerny sml. vztah...
A proto bych si sluzbu s takto vagne formulovanymi parametry nikdy neporidil... staci jen "dobry" trafic z venku - co treba ICMP Echo request/reply, nejlepe s falesnou zdrojovou adresou? Ty "meraky" jsou k smichu a prukaznost nula - na obou stranach... soudni spor by mohl byt vcelku znacne zajimavy...:-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).