Ano, je to levnější a lidem to vyhovuje. Ale tady se pořád do kolečka bavíme o tom, že je to potencionální zdroj problémů. Můžeš to aspoň uznat? :) Jasně chápu lidi co si koupí linku s 2GB limitem a jede jim třeba na 2Mb. Pak si nainstalují Skype, ten z nich udělá bez jejich souhlasu retranslační bod, a už ti lidi platí za přenesená data. Podle mě se ještě to FUP a zpomalení po 10, 20GB dá snést ale placení je moc velké riziko.
Ano, s tím s tebou souhlasím. To se tady už rozebíralo, tak jsem chtěl jen upoztornit na to, že je o to třeba i požádat tak, aby to mělo hlavu a patu. Ale je pravda, že mě ta arogance taky štve a celkem často.
S tím příspěvkem do slzoherce nesouhlasím, ale jako admin občas pracuju takže vím že uživatelé jsou občas velmi tupí a občas pouze nemají potřebné znalosti - to ale není důvod aby se některý ISP choval arogantně, a už vůbec ho to nezbavuje povinnosti předložit podklady na základě kterých službu vyfakturoval. Chceš mi naúčtovat data o kterých jsem přesvědčen že jsem je nepřenesl? Předlož nějaký důkaz (například vhodný log z ipacu, nebo tak něco).
Proč si pořizovat linku s limitem? Dva jednoduché důvody - za (a) je to levnější, protože to operátorovi dává možnost koupit předem daný objem dat (právě nadlimitní data jsou pro ně nejdraží), a za (b) to většině lidí vyhovuje. Proč by měli platit podstatně víc za službu bez limitu když ten limit stejně nevyčerpají?
A mohl bych se zeptat za co? Za to, že jsem se aspoň trochu zastal jednoho providera? Měl by jsi taky občas pracovat jako správce, pak by jsi viděl co je a co není možné a jak se lidi chovají. Zjistil by jsi možná, že ti voli jsou na obou stranách.
jasně, však to jsem napsal, že by provozovatel měl dát nějaký papír, kde bude napsáno, kolik toho člověk přenesl.
Tyhle linky s limitem a pak plať jsou ale vždy zdrojem problémů a proto bych je nikdy už z principu nekupoval. Nechápu, že to lidi kupují. Ty by sis to koupil? :)
Jo jo VOP jsou VOP, ale ti Euroteli nejsou zdaleka nejhorsi, prectete si nekdo VOP CCS, to je teprve donebevolajici sprostarna a stejne s nima ma podepsanou smlouvu pulka republiky (ja tedy rozhodne ne).
Tak znova - služba s limitem je služba jako každá jiná.
- není, má limity a s tím spojená rizika
Odmítám ale tvrzení že pak musím akceptovat nekorektní chování poskytovatele.
- no, tak si přečti jejich VOP
4) Bluetone nijak rozumně nedoložil objem čerpání dat
- není sám, zdaleka ne
Ano, je možné že dotyčný data přečerpal, ale Bluetone by měl být schopen to nějak věrohodně doložit. Jinak nemá právo to účtovat.
- no, to teď řeším s Eurotelem, že je jejich povinnost prokázat mi správnost fakturované částky, jejich arogance nezná mezí, ale prozatím jsem po 30 minutách dosáhl aspoň toho, že se odkládá splatnost faktury a podrobný výpis za data (bez kterého nemám šanci si to ověřit) bude splatný jen v případě, že reklamace nebude uznána - v což tedy moc nedoufám. Krásný příklad, jak operátor přenáší "důkazní břemeno" ze seba na zákazníka a ještě si za tonechá platit. Bohužel, VOP je VOP.
Jinak řečeno, člověk do těch haj-zlů musí hučet pořád dokola, ono se někde slabé místo najde a pak se nestačíte divit, když vám bába na dotaz, proč to nešlo s kolegou, odpoví: "ale tady máme jiné možnosti", oni toho nemohou. Závěr? Nedejte se, hučte, pruďte, klidně to i medializujte na lupě, mobilu a co já vím kde ještě, ono je to aspoň v tom minimu případů nasere a hlavně - je to vaše právo a jejich povinnosti.
Tak znova - služba s limitem je služba jako každá jiná. Buď je poskytnuta kvalitně nebo ne - limit s tím nemá co společného. Pokud mi limit stačí, proč ne. Odmítám ale tvrzení že pak musím akceptovat nekorektní chování poskytovatele. Celý ten příspěvek je o tom že
1) dotyčný je přesvědčen že limit nepřečerpal
2) jsou tam podivné zmatky s datumy změn služby
3) Bluetone reaguje nesmyslně, jako kdyby ty maily ani nečetli
4) Bluetone nijak rozumně nedoložil objem čerpání dat
Ano, je možné že dotyčný data přečerpal, ale Bluetone by měl být schopen to nějak věrohodně doložit. Jinak nemá právo to účtovat.
No, to asi ne. Když si něco kupuju, tak počítám že to bude fungovat i když to má limit. Ohánění se tvrzením ve stylu "když jste socky a kupujete linku s limitem, tak si pak nestěžujte" mám fakt rád. Když vím že na té lince nic extra stahovat nebudu, tak nevím proč bych si tam nepořídil připojení s limitem, když je to levnější a stačí to.
Ano, velká část reklamací bude neoprávněná, protože většina lidí ani neví co na tom počítači vlastně má - oni si prostě "pustí internet" a hotovo. Ale tím spíš by provozovatel měl být schopen dostatečně doložit jak to vlastně je, alespoň výpisem denních datových přenosů - to zas není tak těžké zařídit. S trochou snahy by to šlo i po jednotlivých službách dle portů. Nebo si to při fakturaci cucají z prstu?
S tím že dotyčný neumí napsat rozumný reklamační dopis souhlasím, na druhou stranu v Bluetone na ty maily reagovali zcela nesmyslně - pochybuji že ty maily vůbec četli.
No a na základě čeho mu asi ta nesprávná faktura byla vystavena? Na základě limitu, joudo. Jak prosté, nepořídím si službu s limitem, nemám problém s fakturou. Tedy pokud poskytovatel jednostranně nezmění podmínky jako svině z Eurotelu loni v červenci u WAPu u Datanonstopu!
no promiň, ale každý, kdo si koupí tuhle linku bude muset počítat s tím, že s ní může mít problémy. Stačí nějaký špatný SW, co ti vytíží upload (Skype, P2P) a jsi včudu. A je jasné, že si bude provozovatel stát za svým, protože 99% reklamací bude vinou uživatelů (i když mají Macy). Přece není jeho vina, že mají lidi v počítačích bordel. A navíc reklamace tímhle způsobem, kdy to nemá ani hlavu ani patu :(. Jasně má právo na reklamaci a na to aby se to prošetřilo, ale stejně to podle mě odebral a ani neumí napsat pořádný reklamační dopis.
Ty asi neumíš číst viď? Totiž kdybys uměl tak bys zjistil že dotyčný si nestěžuje na limit jako takový, ale na to že mu dle jeho mínění byla nesprávně naúčtována data.
Ale jak je vidět tak neschopnost číst si vynahrazuješ na vykřičnících, v domnění že se to ve výsledku nějak srovná ...
>Posuďte sami - v listopadu 2005 jsem na faktuře zjistil, že jsem překročil datový limit o 4 GB (což se mi ještě nikdy nestalo) a reagoval na to následujícím způsobem.
A proč si proboha kupujete linku s datovým limitem ? Kristova noho ... !!!!!!!!!!!!!!!!!! To je jako by si nekdo koupil vodovod a odcerpal 200 hektolitru a pak mu tekla rezava s polovicnim tlakem .. Tož ste normální lidi ??????????? Ježiš ....
"Pro upřesnění uvádíme, že datový limit ke službě Bluetone ADSL se vztahuje nejen na přijatá, ale i !!!!!!!!!!!!odeslaná data!!!!!!!!!!!!!, "
Jste opravdu hloupý, že si takovou linku koupíte...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).