Asociace televizních organizací zrušila další valnou hromadu, už třetí od začátku září

4. 10. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Členové ATO se stále nemohou dohodnout na přijetí nových členů a změně podílů těch stávajících, ani na vztahu s televizí Nova

Už třetí pokus o valnou hromadu Asociace televizních organizací (ATO) od začátku září selhal. Organizace, která sdružuje hlavní televizní hráče na českém trhu a je zadavatelem elektronického měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů, se zmítá ve sporech okolo přijetí nových členů a pokračování stávajícího měření sledovanosti, které by měla i po Novém roce zajišťovat společnost Mediaresearch. S tím však nesouhlasí televize Nova.

K TÉMATU: TV Barrandov stáhla svoji žádost o řádné členství v ATO. Půjde do měření s Novou?

ATO se měla sejít poprvé po letních prázdninách 5. září, nakonec ale termín valné hromady posunula na konec září. Ani tehdy však nic nedohodla a na žádost Novy byl termín opět posunut na tuto středu 3. října. I tato valná hromada ale byla podle oznámení na webu ATO zrušena. „XXX. valná hromada ATO konaná dne 3.10.2012 byla zrušena. Členové ATO však pokračují v intenzivních jednáních o komplexním řešení stávající situace v Asociaci, která zahrnuje otázku přijetí nových členů a změnu podílů členů ATO, řešení vztahu mezi CET 21 a ATO a otázku auditu PEM,“ uvedla asociace.

ČTĚTE TAKÉ: Přes dvojí peoplemetry zpátky k jednotnému měření: od ATO k SPMS?

Nevyřízeny tak zůstávají žádosti televize Óčko a agentury Atmedia o řádné členství v ATO. Další zájemce o členství, televize Barrandov, svojí žádost stáhnul a zůstává pouze přidruženým členem bez hlasovacích práv. Nový majitel Barrandova Jaromír Soukup připravuje prostřednictvím své mediální agentury Médea společně s televizí Nova konkurenční měření sledovanosti televizí. Jeho zadavatelem bude nově vzniklé Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS).

Řádnými členy ATO jsou Česká televize, FTV Prima, CET 21 (Nova) a Asociace komunikačních agentur (AKA), jejímž prostřednictvím je v ATO zastoupena i Soukupova agentura Médea.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).