Nejprve si dovolim kratkou citaci z tveho clanku:"Je to jednoduché - reklamní agentury se nenechají oblbovat a pokus napařit jim za stejnou cenu prostor na titulní stránce portálu a spodní pruh ve freeweb stránkách je předem odsouzen k nezdaru. Všechny portály velmi striktně reklamní pozice odlišují ...."
Nevim jak zrovna ty, jako majitel Mobil serveru, muzes takovou vec tvrdit, kdyz tento postup zcela bezne na Mobil.cz uplatnujete. Dokonce jdete jeste dal a reklamu, ktera je objednana na Mobil.cz bez vedomi zadavatelu zobrazujete treba na Pandore. Divim se, ze Vam to stale jeste prochazi.
Nesouhlasím s navrhovaným řešením, protože mediální agentury si to možná ohlídají, ale co přímí klienti? Těch bude vždy hodně a nemusí tomu až tak rozumět, takže pak klidně zbaští portálu pohádku o tom, kolik mají "návštěv".
Mě jako zadavatele reklamy tyhlety spory opravdu neskutečně unavují a myslím, že by TNS měl jednoznačně zavést kategorie do auditů. Prostě počet hostů na titulní stránce, počet hostů na můjweb, počet hostů na stránce kam poptávám banner. Žádné PW, žádné machinace s čísly, žádné "iFrame" a podobné diskuse.
Fakt se nedivím, proč se tolik firem reklamy na Internetu "bojí", když jim každý říká něco jiného -zaručeně exaktního- a přidá tu a tam nějakou hlášku o tom, jak hrozná je jeho konkurence.
Skvělé a nádherné, úchvatné - pane Fejk, zlatý to člověk, konečně to také řekl někdo z těch kterých se to týká. Konečně někdo nahlas řekl, že celý humbuk okolo iAuditu je pouze uměle vyvolávaný a žádná potřeba čísel od iAuditu vlastně vůbec neexistuje.....
To je trošku jinak: u společností obchodovaných na burze samozřejmě sankce je a Komise pro cenné papíry může za nezveřejnění napařit docela slušnou pokutu... U ostatních firem sankce bohužel není žádná...
Má to něco do sebe, Patriku, tohle by si trh už opravdu ohlídal.
Mimochodem: nevím jak je to v ostatních mediálkách, ale nám vůbec nezáleží na tom, který portál trumfnul konkurenci o 10 mio pw. Opravdu ne. Jen doufáme, že vášnivé diskuse z minulého týdne nečetli naši klienti...
Souvisí to i s tím, že tu pořádně nefunguje burza nebo podobná věc, kdy prostě nikdo nekupuje akcie něčeho, co nezveřejňuje výsledky. Taková společnost prostě není důvěryhodná, takže by tu neexistovala. U nás se dá investovat jedině přímo, investice nákupem na burze je riskantní záležitost.
Navíc narozdíl od zahraničí nejsou akciové společnosti u nás nuceny výsledky zveřejňovat.
Zákonná povinnost tu samozřejmě existuje, ale sankce na to nejsou. Takže to dělá jen málokdo. Osobně to hodnotím tak, že kdo má co skrývat, skrývá. Porušuje tím zákon, ale nikdo ho za to nesankcionuje.
Jen poznámka na okraj - stejně postupoval podle mých informací nejmenovaný český on-line obchod, který možná ještě nedávno byl podle jistých statistik č.1 v prodeji přes internet. Tj. započítával do svých obratů dosažených online obraty ze všech distribučních kanálů.
Po přečtení tohoto článku i těch předchozích musím nutně dospět k názoru, že audit je vlastně na nic. K čemu mi budou nějaká "hausnumera", když se potom jako zadavatel reklamy budu muset stejně podívat jinam, jakou má ten daný portál návštěvnost doopravdy. Začínám pochybovat na smysluplností takových auditů. To už pro mě bude mít pomalu vyšší hodnotu navrcholu nebo toplist :-)
preji predem dobry den a dekuji za zajimavy nazor na scitani jablek s hruskama. Myslim, ze Vas nazor je dobre doplnit o nektera dalsi fakta:
a) Vami navrhovana metodika by asi byla uzitecna pro portaly, ale co ostatni, jak by jste je delil ???
b) Co dale cileni konkretnich sluzeb ?? Vymyslim prihlouply priklad: je uspesnejsi chat s 100 000 PW na uzce zamerenem serveru rybickyvevltave.cz nebo 6 000 000 PW na seznamu?
c) e-commerce reseni nekdy mohou mit tendenci Vam vubec nerict nektera data, nebo to muze byt v rozporu se zakonem nebo pranim zakazniku - pral by jste si vedet napr. kolik transakci prochazi expandia bankou (jakou ma navstevnost), kterou ja povazuji za jeden z TOP projektu na Internetu ???