"Problém je prý v modemech. Všichni zákazníci totiž ještě údajně nevyužili kupónu na bezplatnou výměnu modemu, který je pro vyšší rychlost nutný"
Právě řeším problém s ADSL od O2, a mohu jen přikyvovat. Arogantní administrativní pracovníci. Jediní, kdo mi byli schopni říct pravdu, jsou techničtí pracovníci, kteří mi sdělili, že můj problém s připojením, je zastaralý modem a že by mi měli poslat voucher, ale oni nejsou schopni ho poslat, jen můžou urgovat. Jenže ty slečny či paní, které zvedají telefony a jsou tam jen kvůli tomu, aby vás naštvali a ne proto aby vám pomohli s problémem, vás pošlou do všech čertů, že na žádný voucher nemáte nárok. Řeším to už pár týdnů, a jediné řešení vidím v dopisu, který už pomalu píši. Je toho moc, a nejraději bych od nich odešel. Dokonce mi to nabídla i samotná technická pracovnice na druhé straně drátu, když jsem jí řekl, že už je toho moc.
Cílem firem není spokojený zákazník nebo zaměstnanec, ale spokojený vlastník. Cesta k vyšším ziskům skrze spokojeného zákazníka je dlouhá a obtížná. Maximální zisk je nejlépe dosažitelný tak, že se nic prodá za všechno (špatné služby za hodně peněz). Monopol nebo dominance tomu jenom pomáhají.
Proto taky všechna ta call-centra, která mají jediný úkol. Odpálkovat co nejvíc nespokojených zákazníků. Zbytek obstará reklama.
Drahý kolego,
ono jedna věc je natěšený zákazník , který chce vyšší rychlost, do toho se počítá i česká povaha, když slyšíte jen neustále, proč když to má soused to ještě nemám já a druhá je technická stránka věci, kdy opravdu není standé migrovat milion zákazníků na ADSL. Rád bych vás viděl jak zákazníky migrujete vy a věřte že by mě bavila pozice, slepce který nadává a nemá o ničem ani ponětí.
Bohužel smutná realita. A od firmy, která má ISO bych očekával, že se o VŠECHNY své zákazníky bude alespoň trochu starat. Aspoň kvůli tomu snad ISO původně vzniklo.
Nikoliv. ISO je o to, že všem zákazníkům dané kategorie bude poskytnuta stejná péče a vše bude řádně zaprotokolováno. Jestli ty služby budou perfektní nebo ne, to ISO neřeší.
Jsou jiné věci, kvůli kterým by TO2 ISO 9001 neměl dostat, ale to by certifikační autorita musela chtít hledat a ne pouze inkasovat peníze za vystavený certifikát. Ale Enron měl také účetnicví bez závad, jen to ty auditory vzalo s sebou
Takže ISO je jen zbytečné zaměstnávání zbytečných úředníků. Myslel jsem si to. Teď už se nedivím, že firma, u které jsem pracoval, šla po zavedení ISA dost rychle ke dnu. Když pro samé úřadování není čas na práci, tak to dříve, nebo vzácně pozsěji, vždycky skončí špatně.
No, prvotní idea ISO norem byla, že procesy ve firmě se jednak zjednodušší, a jednak se zavedou tekové systémy, že ono "papírování" se děje výhradně elektronickou cestou. Jinými slovy, vše má na sobě čárový kód nebo nově RFID a předávání se nepotvrzuje na papír, který někdo dále zpracovává, ale přes čtečky čárového kódu, pracovní maily jsou ukládány na serveru a nikoliv evidovány v šanonech, atd.
Průšvih je ten, že certifikaci ISO dnes každý chce kvůli lejstru a ne kvůli tomu, aby jeho firma pracovala efektivně. A vždycky najde někoho, kdo mu tu certifikaci dá.
zjednodussi? Tak to me prekvapuje. na vsechno, co ve firme delame se vymyslel "proces", ktery je trikrat tak dlouhy, podili si na nem 4 krat tolik lidi a trva 5krat tak dlouho.
jj, je to tak, zazil sem jednu iplementaci ISO, a mohu s klidnym svedomim prohlasit, ze s firmou, ktera se tim chlubi radsi neobchoduju, mam totiz jistotu, ze to bude vsechno trvat 5x dele, nez u firmy, kde pouzivaji mozek.
ISO je jen a pouze o nakupu draheho caru papiru a o papirovani ve firme. O kvalite sluzeb nevypovida zhola nic. Jen to spousta lidi jeste nechape. Bordel ve firme po zavedeni ISA narostl odhadem 10x, protoze nikdo ve finale ani nevedel, jesli bere sroubovak spravne do ruky a jestli ho ma po pouziti odlozit na levou nebo pravou stranu stolu.
Implementaci ISO jsem zažil prvně v r.1995 a ten bordel potom nikomu nepřeju - všechno musí být na papíře nic nejde domluvit "perhuba" po telefonu a výsledek ať si každý domyslí - expresní zakázky jsou v háji, výroba něčeho jenom na základě domluvy nepřipadá v úvahu, protože kdyby se zrovna objevil ISO komisař, tak je obrovský pro něj neřešitelný problém a třeba by Vám ISO nedal (kéž by). Tím ztrácíte zákazníky ale to nikoho nezajímá, máme přece ISO!!! Další "Implementace" (nebo Inseminace nesmyslů :-))) ) mě potkala před 5 roky, naštěstí už v pozici mimo management a tak jsem to bral jako kabaret. Je to opravdu o tom, že děláte něco pořád stejně a nikoho nezajímá jestli dobře nebo blbě, což většina současných kindermanagerů nechápe a ISO berou jako obrovský životní úkol (Vždyť jim to na škole přednášeli, tak to musí fungovat). Až jednou (pokud vůbec) prozřou bude to pro ně strašný šok, ze kterého se už asi nevyspí.
jó a to nevíte všechno, ono by to fungovalo, jen kdyby se ke španělovi dostaly všechny informace - administrativa a tzv.obchodníci a různé nesmyslné skupiny bují a v provozu se propouští, čož má za následek přepracování stávajících techniků a nestíhání .... S mnoha věcmi souhlas - jako zákazník.
Voucher byl odeslan kazdmu zkz ktery potrebuje modem ADSL2+ pokud vam neprisel neni to chyba spolecnosti. Ale ono se spise stalo to ze jste dany papir vyhodil jako reklamu ze :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).