Honit se za návštěvností jsme se mohli tak před dvěma léty. Nyní přeci již víme, že pokud nebudeme mít zisk, je to celé na nic.
Pokud mi navstevnik neprinese zisk, jenom mi dela zbytecne traffic. Obzvlaste v situaci, kdy se pripravuje zpoplatneni mnoha sluzeb na netu, je dulezite take vybirat cilovou skupinu. Nezajimaji me navstevnici obecne, ale skupina ktera si napr. e-zine zaplati nebo je zajimava pro meho inzerenta.
Jak myslím bylo v článku jasně napsáno, jednalo se o test kampaně zaměřené na NÁVŠTĚVNOST, nikoli na brand nebo prodej. Nepochybně je na internetu spousta webů, kde není návštěvnost hlavní, ovšem zrovna tak je spousta webů, kde návštěvnost hlavní je (všechny ty, pro které je primárním zdrojem příjmu reklama). U takových webů platí úměra mezi návštěvností a částí budgetu, který získají od zadavatelů reklamy.
K té skupině zajímavé pro inzerenta: pravidelní návštěvníci webu jsou víceméně daní jeho obsahem, ovšem nejprve se o něm musí dozvědět (podobný vztah jako mezi brand loyalty a brand awareness).
Jinak ty názory na smysluplnost hanby za návštěvností a chystání mnoha zpoplatněných služeb jsou podlě mě trochu mimo. Honba za návštěvností má smysl prakticky u všech webů, které se živí reklamou (myšleno přetahování cílové skupiny konkurenci). Jediné placené služby, o kterých vím a které opravdu fungují, má Seznamka.cz, a její model se sice dá někde replikovat, ale nemyslím si, že masově.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).