Ach jo, kolem nás proudí tolik hudebních soutěží a akcí, které by daly neopakovatelnou šanci a zkušenosti mladým muzikantům i v zahraničí a naše televize se místo toho raději pořád drží těch starých fláků a vyzdvihování umělců, kteří již mají svoji kariéru dávno za sebou a kteří by nejlépe udělali, kdyby zmizeli na věky věků ze šoubyznysu. Nechápu tu nulovou podporu mladých interpretů a neustálé vyzdvihování polomrtvých hvězd komunistického režimu. Proč z Ukrajiny každý zná Ruslanu, z Ruska Tatu a z Finska Nightwish, zatímco když už někdo v zahraničí zná české zpěváky, tak je to Gott nebo Vondráčková? Nikde v Evropě není hudební scéna tak mrtvá jako tady, je to trochu smutné. A Barrandov se znovu nechytil příležitosti a znovu servíruje to, co už tu tisíckrát bylo. Budeme volit největší český hit, z čehož polovina budou hity přejaté a jen přezpívané do češtiny, vyhraje to Škoda lásky a bude.
Ono tu bylo málo talentových soutěží, které dávaly šanci mladým muzikantům? :-D - 3 řady Česko hledá Superstar, jedna řada X-Factoru, dvě řady Federální superstar, 2 řady ČSMT, Talentmania
kolik ještě soutěží ti mladí interpreti potřebují? :-D
Ruslana je specifický případ, protože vyhrála Eurovision Song Contest. Nemám pocit, že by Tatu byly nějak známé na západ od českých hranic, jsou pro mě příkladem několika skupin z východu, které se tu na pár měsíců či let uchytily díky chytlavému hitu, do úplně stejné kategorie spadají O-Zone a Karma. Nightwish jsou něco úplně jiného a tady narážíme na ten hlavní důvod, proč se češti umělci neprosazují v cizině. Ona i ta Ruslana zpívá alespoń část textu anglicky, Nightwish pokudvím kompletně, kdežto to u českých umělců nehrozí. Vždyť i Goťťák se prosadil v Německu díky písním v Němčině! Prostě s češtinou nikdo díru do světa neudělá. A pokud nebudou čeští umělci umět kvalitně anglicky a mít anglické texty, tak se prostě přes hranice nedostanou. Ano, existují výjímky - Verona (ta je taky docela v zahraničí úspěšná), něco mají anglicky Nightwork, anglicky zpívali (pokud vůbec ještě existují, už moc hudební scénu nesleduju) Support Lesbians. Ale kdo další?
Podívejte se, jaké evropské skupiny se nejvíce prosadili - všechno anglicky zpívající. Velmocí je v tomhle pro mě jednoznačně Švédsko (aby ne, když tam kolem 95% populace mluví plynně anglicky) a nejen kvůli Abbě (z hlavy mě napadnou Europe, A-Teens, Roxette, Rednex). Ale vůbec celá Skandinávie je na tom dobře - Norsko (A-ha, Aqua), Finsko (The Rasmus, Nightwish, Leningrad Cowboys)
Ale nejsou to jen ty malé severské národy, i interpreti z německy mluvících zemí, což je tuším v celé Evropě nejrozšířenější mateřský jazyk, se prosazují díky angličtině - Scooter, Scorpions, Die Happy, Tokyo Hotel).
Hezký příklad, jak by se čeští umělci mohli prosadit, ale nejde kvůli jazykové bariéře, jsou Kabáti. Když ti vystupovali v Eurovision Song contest, pamatuji si, že moderátoři říkali, že se jejich muzika líbila, ale neuspěli, protože lidé nerozumněli textu.
> Nemám pocit, že by Tatu byly nějak známé na západ od českých hranic, jsou pro mě příkladem několika skupin z východu, které se tu na pár měsíců či let uchytily díky chytlavému hitu, do úplně stejné kategorie spadají O-Zone a Karma.
Tak to je tedy docela mýlka. Tatu byly známé i dále na západ, ale nikoliv díky ruskému albu, (to je proslavilo u nás), ale až kvůli jeho předělání do angličtiny, což zase u nás málokdo zaznamenal. A pak vydali ještě jedno anglické album plné soudobých hitů, než přenechali zase místo jiným. O-zone měli jeden skutečně globální hit třeba že to bylo v moldavštině a pak se odporoučeli. Pouze Karma je čistě lokálně známá skupina.
To jsou zase kváky. Všechny české kapely dnes zpívají v angličtině. Neznám snad jedinou, co by neměla minimálně jednu anglicky a´t se podívám, kam se podívám http://bandzone.cz/terraignota nebo úplně jinam http://bandzone.cz/thorley ale komouší takové věci nepouští do televize ani do rádií, tak to znají lidi jen z koncertů a internetu... bolševiky okupovaná madia jako rádia a televize jsou v postatě v této zemi odvařená a 60 let zcela mimo realitu...
JE ČESKÁ OSTUDA !!! Když si pro poslech české HEAVY METALOVÉ skupiny musím pustit německé rádio !!! Ale to je holý fakt.
Nebo JAZZ. Jiřího Stivína slyším častějí z německých stanic nežli z českých. Vypráskejte rudochy z éteru a bude to v pohodě !
Vítězslave, Tatu se proslavily nejen v západní Evropě, ale dokonce i v USA, kde se několik jejich anglicky zpívaných hitů dostalo dokonce mezi nejprodávanější singly! Co se týče Eurovize, tam bodují i interpreti, kteří nezpívají anglicky - Marija Šerifović anebo právě i Tatu (ty skončily v roce 2003 třetí). I když samozřejmě, angličtina vede, to máte pravdu. Já hlavní problém vidím v muzice, když si vezmu, co posílají do soutěže jiné země a co posílali Češi, tak jsme prostě sto let pozadu. Nemá to jiskru, nápad, nic. Zkrátka tu potřebujeme nějakej upgrade, něco, co současnou hudbu nakopne a to určitě nebudou soutěže o největší hity minulosti. SuperStar apod. je dobrá leda tak pro samotné soutěžící, kteří dostanou šanci zabodovat na hudebním poli. Chytne se ale jen hrstka a bez pořádného týmu kolem z toho nic dobrého nevzejde. Líbila se mi třeba show na RTL (tuším), která fungovala na principu koncertu těch interpretů, kteří aktuálně bodovali v TOP 100 německé single chart. Zkrátka se projížděl žebříček a ti zpěváci, kteří zrovna daný týden byli pozvaní (a to pravidelně i s hvězdami ze zahraničí) poté s daným singlem vystoupili. Takže pro přítomné diváky v hale to byl hvězdný koncert a diváci u obrazovek viděli vystoupení těch, které zrovna Německo poslouchá. Je mi ale jasné, že se nikdy nic takového u nás nespustí, protože velké komerční televize nebudou platit honoráře současným interpretům a radši zaplatí pár šupů Zagorce, Hegerce a Gotťákovi.
P.S.: Kabáti byli na Eurovizi od počátku velcí outsideři. Pusťte si třeba Mangu (Turecko 2010), takhle vypadá současný rock, naše parta s Pepou Vojtkem dostala hned od začátku označení jako kapela s předpotopním hospodským bigbítem. Takže tam by nepomohla ani angličtina.
1. Je pravda, že si vlastně tyhle vyčichlé hvězdy říkají o víc než mladí umělci. Což je vlastně důsledek toho, jak to tady je v Česku převrácené.
2. Nemám nic proti ní, je to kvalitní umělkyně a i rozumná, když ví, že by měla přenechat místo jiným. Nechtěla by jí třeba Helenka následovat?
3. Já tu mluvil o Kabátech na Eurovizi, kam každá země vybírá ty lokální hvězdy, které reflektují to, co chtějí stovky miliónů Evropanů během té show slyšet. Kabáti byli úplně mimo, takovou hudbu prostě Evropa poslouchá minimálně. Rock je už úplně jinde a pokud chtěla ČT ukázat, že u nás frčí zastaralý bigbít (i když poslední deska Kabátů mi přijde více ve stylu Rammstein, teď už by nějaké body asi nabrali), tak ať si pak ale nestěžuje, že jsme vždycky skončili poslední. A ještě k tomu tvrdit, že jsou v Evropě divní, že se jim Kabáti nelíbí. Holt Evropa ujíždí na popu, rocku ve stylu Linkin Park a kombinaci moderní a národní hudby ve stylu Ruslany nebo Rybaka.
To je zase blábol....
1) Zagorka nebo Gotťák rozhodně nezpívají za pár šupů, na rozdíl od nějakých začínajících rychlokvašek.
2) Paní Hegerovou si neber do huby ty kašpárku, mimochodem o víkendu oznámila ukončení koncertní kariéry a bude jí věnováno i jeden díl Tajemství hádej na které Tv
3) Pepíka Vojtka s Kabátem nech na pokoji, pokud se ti nelíbí bigbít je to tvůj problém, já tu taky neurážím nějaké techno nebo hip hop, ju.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).