Uctenky maji cislovane rady. Pokud se vyda provozovne blocek, musi v kopii vratit celou sadu (v ramci vnitrofiremni kontroly). V pripade ze to organizuje majitel, muze ztopit cely blocek a pripadne udelat fake s novym, ale je to cele takove vachrlate.
Pri udani se toto rozkryva pak treba i vyslechy zamestancu a pohybem zbozi a tezko treba tvrdit, ze provozovna ve Svitavach neprodala za 9 dni ani jednu polozku (kdyz by jela na blocky a ten se nepriznal).
Na druhou stranu toto nikdo z kontrolnich pracovniku moc neresi, nestihaji se ani fejkovy faktury nejakych karuselu.
Jinak dvoji verze ucetnictvi se delaly pred 15-20 lety, dlouho jsem nevidel ani naznak tohoto typu problemu. U mensich firem. OSVC si to cele klidne udela nacisto v prosinci z ciste vody, zejmena kdyz dela jenom retail.
Spis je to clovek, ktery nema realny podil na cemkoli, co ma fungovat, pro co je nutna koordinace, vyjednavani, odhad veci pristi, tah na branku, odpovednost a dalsi. Staci treba "stavet garaz", nemusi to byt nic vetsiho.
Budto nekde uci, nebo dela presne danou praci u lisu/pocitace/lince, ani s multikarou nejezdi v nejake metstke sprave zelene, protoze tam si musite zorganizovat praci.
Pripadne chodi do skoly a mamka obcas vola pres dvere co dela, ze ma zamceno.
Chápu to správně tak, že to „kde“ chcete určovat podle umístění mobilu, a to „kolik“ podle doby, jak dlouho je člověk u pokladny? A prosím vás, ta závislost je lineární – že člověk, který platí 1000 Kč, je u pokladny tisíckrát déle, než člověk platící 1 Kč, nebo je to nějaká exponenciála a člověk platící 4999 Kč bude u pokladny o 5 mikrosekund rychlejší, než když někdo platí 5000 Kč?
Ale něco vám musím uznat. Někteří lidé si myslí, jak mají neotřelé nápady, a přitom je na první pohled vidět, jak jsou svázáni tím, co už existuje. To vy ne. Vám člověk doopravdy věří, že jste nikdy žádné placení, peníze, platební kartu ani obchod neviděl.
A s tím EET je to úplně stejné.
To neni, Vyse uvedeny priklad s emailem jsou dva rovnopravne subjekty. Kdezto tady je to stat versus obcan, ktery je vzdy v nevyhode. Ostatne prvni co stat udela, ze ten vypadek proste zataji a nic s tim neudelas.
Ostatne dnes kdyz musis posilat neco Datovou schrankou, taky nevis zda to skutecne doslo a bylo spravne vyplene. Dozvis se to az pokutou :-)
V cem je rozdil jestli to je 2 vteriny nebo 2 minuty ?
Nastesti http://www.podnikatel.cz/clanky/obstrukce-zatim-nejsou-treba-na-projednani-eet-opet-nedoslo/
Jenže to je ajťácký pohled na věc. Tady se dostáváme do oblasti práva a tam věci nefungují takto exaktně.
Podobný problém jsme řešili s distribucí pozvánek na schůzi bytového domu emailem. Ajťák řeší prokazování doručení nějakou technologií se 100% garancí, soud se na to podívá obecněji a řekne například, že pokud je schůze každý rok přibližně v listopadu, na poslední schůzi se předběžně domluvilo, že tak bude i letos (tudíž si měl vědět že bude a když nepřišla pozvánka, tak se zajímat), všichni ostatní sousedé přišli, atd., tak bude chyba na tvojí straně a svolavatel nemusí prokazovat nějakými logy z mailserveru, jestli se to ztratilo na jeho serveru nebo v tvím antispamu.
A s tím EET je to úplně stejné. Pokud bude nějaký výpadek, který postihne více uživatelů, těžko po tobě ministerstvo bude mít nárok chtít nějakou pokutu, to by bylo protiústavní. Akorát to možná bude trvat než si to v nefunkčním soudnictví obhájíš.
Spatne hledate, soucasti je to, ze podnikatel si (nejak) ma urcit maximalni odezvu (rekneme 10s) a pokud system do 10s neodpovi, tak muze vygenerovat to cislo sam. Jenze pak musi do onech 48 hodin nahlasit veskere takto realizovane platby a radne byrokraticky vse zduvodnit. Jak to udela, pokud ten system nebude fungovat tyden, to nikdo neresi.
Tedy defakto resi, jediny spravny a legalni postup je zakaznika vyhodit, a nic mu tyden neprodat.
Takto to není. Ten limit si každý nastaví sám na hodnotu, kterou bude schopen obhájit před FÚ. U stánku s pivem na koncertu to budou třeba 3 s, kdežto třeba v nějaké galerii, kde se prodá maximálně několik předmětů denně, by úřad tak malou hodnotu těžko uznal. Ty 2 sekundy jsou doba odezvy samotného systému EET.
Jinak při dodatečném odesílání se musí data odeslat do 48 hodin. To by při pětidenním výpadku jaksi nešlo. Dokonce nemusí být ten výpadek souvislý. MF se bude tvářit, že už to dávno bezproblémově běží, jenže ono to třeba chvilkově vynechává, ztrácí se pakety, spojení vyhnívají na timeouty apod. Výsledkem pak je, že podnikatel nic neodešle a bude muset složitě prokazovat, že byl problém na straně ministerstva.
Z webu finanční správy:
"Každá hotovostní tržba podnikatele bude v okamžiku zaplacení zaevidována prostřednictvím internetu v centrálním datovém uložišti Finanční správy, a jako potvrzení bude zaslán zpět unikátní kód, který podnikatel uvede na účtenku."
Tak pokud si mám jako zákazník odnést účtenku a na ní má být uveden unikátní kód, tak asi nebudu čekat týden.
Vazeni, je videt ze jeden i druhy netusite, o cem je rec. Skoda i T-mobile mohou sklidem na sve zakazniky ukazat vztyceny prostrednik, zkuste to udelat vy, jako jejich dodavatel. Zkuste napriklad do retezcu nedodat objednavku, a hned platite penale, pokud nedodate nic tyden, tak mate zrusenou smlouvu a zbozi ve skladech si muzete nalozit s octem.
Plati nasobne, pokud by se zjistilo, ze vase nedodavka neni zpusobena nejakou prirodni katastrofou (coz se jeste da prevazne nejak omluvit) ale vasi neschopnosti zajistit provoz. Davate tim totiz jasne najevo, ze se to muze naprosto kdykoli opakovat.
Zvlaste kdyz navrh zakona o EET vyzaduje reakce poplatnika pri kazde chybne transakci do 48 hodin vyhradne elektronickou cestou, jinak hrozi likvidacni pokuta 500 000 Kc.
Jinak ten clanek neni presny, nefunguje to stale, na uvedenem odkazu v clanku je informace:
Aktualizováno 11. 11. 2015 16:20
Dne 11. listopadu 2015 v dopoledních hodinách byly zprovozněny informační systémy ARES, ARIS, UFIS v omezeném rozsahu.
Při používání informačních systémů může docházet k delším odezvám a ke krátkodobé nedostupnosti.
Omlouváme se za způsobené obtíže. Na plném obnovení provozu se intenzivně pracuje.
Co bychom take za ty miliardy rocne chteli, ze ... kdyz se tak rozhlednu ve svem okoli, znacnou cast firem by takovy vypadek privedl na pokraj krachu. Opravdu bych nechtel byt v roli dodavatele napriklad automobilky, kteremu tyden nefunguje system. A uz vubec bych nechtel platit ta penale co by nasledovala.
A co teprv az se to nebude tykat jen byrokratu, ale nas vsech, to bude teprve radosti na starem belidle, az skolabuje ten uzasny Babisoregistr.
Predpokladam, ze prislusny urednik dostal prislusne minimalne 7 mistne odmeny za dobre realizovanou zakazku, a za repliku na rezervnim (v cene o rad nizsi) poli jel na pulrocni dovolenou na Bahamy/Maledivy/...