"Steve Ballmer slíbil, že v následujících 5 letech dá MS do Bing cca 8 miliard dolarů." :) Pripomina mi to verejne zakazky. Nikdo presne nevi, co se bude delat, ale uz se vi, kolik to bude stat.
No, je tady trošku rozdíl. Nikoli v expectations, ale v tom, čo bolo.
Viz: http://www.pcworld.com/article/194852/bing_loses_more_money_as_microsoft_chases_google.html
Cituji:
"During Microsoft's fiscal third quarter, which ended March 31, the Online Services Division, or OSD, reported a 12 percent increase in revenue, which rose to US$566 million on the back of higher advertising revenue. That wasn't enough to offset a surge in operating expenses during the period. The division's quarterly loss grew by 73 percent to $713 million, compared to a loss of $411 million during the same period last year."
Kvalitní článek na aktuální téma. Dovolím si jej trochu doplnit a v některých bodech mirně nesouhlasit.
1.
Osobně považuji za nejkvalitnější globální statistiky (nejen hledačů) StatCounter: http://gs.statcounter.com
Mimo jiné proto, že je v podstatě veřejný a výsledky poskytuje denně.
2.
Podívejte se na statistiky Google a Bing.
Svět: http://gs.statcounter.com/#search_engine-ww-monthly-200905-201007
USA: http://gs.statcounter.com/#search_engine-US-monthly-200905-201007
3.
Díky reklamní kampani za 100 milionů USD vytáhla MS Bing během června a července 2009 ve světe na cca 3 procenta a v USA cca na 8 procent.
Ale od srpna 2009, tedy cca rok, je to přímka, jak si můžete všimnout, nic se nemění.
Poměr návštěvnosti Google:BIng je tedy ve světě cca 30:1, v USA cca 10:1, což je propastné.
4.
Skoro nic na tom nemění umísťování Bing jako výchozího hledače do mobilů apod.
5.
Rozdíl v kvalitě hledání mezi Google a Bing je 20 procent.
Viz studie City Group: http://searchengineland.com/citigroup-study-says-google-more-relevant-than-bing-22102
Pávě tento relativně malý rozdíl v kvalitě hledání, tedy pořadí výsledků,
je příčinou toho propastného rozdílu v návštěvnosti (uživatelnosti).
6.
Dějiny neskončily, Google není jednička v hledání napořád a Bing není vyřízen.
Viz situace okolo roku 1995, kdy se také zdálo, že Google nemůže tehdejší vedoucí trojku v hledání
(Yahoo, AltaVista, Lycos) porazit. A porazil. Na hlavu.
7.
Ovšem Microsoft v oblasti Internetu a specialně v oblasti hledání na Internetu od roku 1995 tápe.
A co je horší, opakuje stále stejné chyby. Vezměme si například zničení Netscape z důvodu dominance v internetových prohlížečích,
MS mírně přehládl, že Netscape měl také nadějný hledač, který mohl MS při rozumné dohodě získat.
Steve Ballmer slíbil, že v následujících 5 letech dá MS do Bing cca 8 miliard dolarů. http://www.internetnews.com/bus-news/article.php/3826116
Ale zdá se, že je to pouze vyhazování peněz oknem.
V současné době je Online Services Division, jejíž částí je Bing, ztrátová ve výši cca 2.8 miliardy USD za rok: http://www.pcworld.com/article/194852/bing_loses_more_money_as_microsoft_chases_google.html
S tím hodně kontrastuje finanční úspěch Google: http://zpravy.kurzy.cz/234959-zisk-spolecnosti-google-stoupl-o-24-procent
Zdá se, že MS nemá v oblasti internetového hledání žádnou globální dlouhodobou strategii, ale přeskakuje od cíle k cíli.