Takže já jsem ukradl Debiana a pár skladeb z Jamendo. Stahovat z centralizovaného serveru se mi nechce kvůli slušnosti a rychlosti. (přetížení) A ještě jsem nezdokumentovaně sponzoroval wikipedii, to jsem blbej, že nemám paragon, co?
Samozřejmě s právem na tajemství souhlasím. Konstrukční plán nového automobilu nebo umění? Nechápu tvé důvody, ale je to Tvoje. Pokud to chceš utajit, tak si to utajuj. (mimochodem proč je uniklých plánů aut daleko méně, než uniklých filmů? Filmy se možná hlídají málo a možná "autoři" chtějí aby se kradly) Podmínky, komu to sdělíš si taky stanov, jak chceš. (kdo zaplatí nebo zaměstnanci firmy?)
Technické možnosti komunikace si chci ponechat. To, že si právě XY prohlíží nákres nové Škodovky není kvůli internetu(ani Torrentu ani FTP), ale kvůli špatné ochraně. Nedal to náhodou konstruktér navíc někomu, komu neměl?
Já na televizi nekoukám, ale 200Kč měsíčně za legální obdobu Rapidshare bych klidně zaplatil. Nemyslím, že by na tom producenti tratili - takhle nemám možnost zaplatit jim nic. Těch 200Kč je srovnatelné s tím, co se za televizi platí normálně - nevím, proč nemám mít možnost zaplatit podobnou částku za podobnou službu - paušál na filmy přes Internet. Rozdělování výnosů není problém - víte, kolikrát se který film stáhnul, podle toho rozdělíte peníze. Co je tam tak těžko řešitelné?
Ono podle mě nejde až tak o hudbu, jako spíše o filmy.
Pak nastává plno problémů s tímto řešením.
Proč by měl každý platit 200 Kč, když třeba většinou kouká na televizi? Každý by si měl zaplatit vlastní spotřebu.
Jak byste rozděloval výnosy?
Jak byste určil kolik vybírat?
Podobných otázek, těžko řešitelných, je tu hodně ...
Představ si, že průměrný český člověk zaplatí distribučním společnostem např. 200 Kč za měsíc za legálně dodaný autorský obsah. Co by se tedy stalo, kdybychom
- strhli 200 Kč na daních a dali je autorům
- legalitovali sdílení autorských děl
Lidi by na tom byli finančně stejně jako předtím, ale nebyli by kriminalizováni. Autoři by vydělali stejně jako předtím, ale odpadly by jim náklady na distribuci. Bohužel tomu brání ta "mentalita vzteklých psů", kterou ti distributoři mají. Oni už ani nechtějí vydělat. Oni chtějí kousat do všeho kolem.
"Spousta lidí je ochotno za stahování platit. Jenže hodně malé částky." --- člověk je ochoten platit fixní částku. Buď si koupí jedno CD za 600Kč jednou za čtyři měsíce. Nebo si zaplatí rapid za 150Kč měsíčně a stáhne z něj několik CD.
"konektivita a datová centra nestojí málo." --- když necháš lidi, aby si to sdíleli sami, tak ti konektivita nestojí nic.
Dotyčný tvrdí, že se má platit za filmy, aby podpořila jejich produkce. Já na to odponuji, že když budeš platit za filmy, tvoje peníze budou použity na lobbying a omezování práv tebe samotného. Čiň ďáblu dobře, peklem se ti odmění.
Spousta lidí je ochotno za stahování platit. Jenže hodně malé částky. Za Rapidshare zaplatíte zhruba 150 Kč za měsíc a můžete prakticky neomezeně stahovat co chcete. To není moc, obvzláště když to připojení sdílíte s dalším člověkem a používáte to i pro stahování hudby a software. Např. můj rapidshare účet využívají tři lidé. Pokud bych si předplatil stahování filmů, situace by byla podobná, ne-li horší.
Aby vydavatelské společnosti konkurovali stahování z internetu, nesměly by být o moc dražší než rapidshare, musely by nabídnout lepší služby a musely by se spokojit s tím že jeden účet bude sdílet více lidí. Nemohu si pomoci, ale podle mě by přechod na internetový distribuční model znamenal pro studia propad příjmů. Sice by odpadly náklady na fyzickou distribuci, nicméně konektivita a datová centra nestojí málo.
Nekradou, prosím neopakujte ty bláboly od producentských organizací. Spousta lidí je ochotna za stahování zaplatit, viz počty placených uživatelů Rapidshare. Bohužel producenti o tento trh nestojí, digitální nahrávky si prakticky nelze koupit, a pokud ano, tak se spoustou obstrukcí typu DRM a regionálních omezení, které člověka spolehlivě odradí. Že se pak poptávka řeší jinak než neexistujícími oficiálními cestami je nevyhnutelné.
... mají mentalitu vzteklých psů, kteří zuřivě koušou všude kolem. Ten příklad, kdy si člověk koupí DVD, ale jeho přehráním poruší zákon, je názorný. Jejich ideálem by bylo, aby mohli kontrolovat všechno, co na počítači máš instalováno (např. Apple se svým iPhone to již dělá) a všechno, kam na internetu přistupuješ.
Když jim zaplatíš, autor z toho dostane mizerných deset procent, ze zbytku peněz zaplatí ještě luxusnější dovolenou pro Topolánka a ten ti připraví ještě restriktivnější zákony. Takt to chodí.
Sami vydavatelé nechtějí, abysis ten film kupoval. Když si ho koupíš na DVD a přehraješ na počítači, tak tím můžeš porušit zákon (musel bys na to mít licencovaný přehrávač, aby to bylo legální). Když si ten film stáhneš a přehraješ čím chceš, tak to porušení zákona není.
....a co na tom záleží jaký technický způsob ke kradení neautorizovanáho obsahu se bude používat? uvědomte si že každý kdo neplatí (autorovi/vydavateli) jej připraví o zisk a investice do nových projektů. já mám rád filmy s velkou produkcí a spoustou efektů. jenže když nebude v branži dost peněz budou se točit seriály v jedné místnosti z jedním hercem blééééé. je to každého věc, ale až budete nadávat na politiky že kradou dívejte se zároveň ne sebe do zrcadla kde je další viník moralního bahna. já jsem všechen stažený soft vyhodil a co vy a svědomí? ....nic?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).