Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Blokování reklamy na úrovni operátora? Opravdu hloupý nápad od _pepak - Článek je postaven dost jednoznačně proti této aktivitě....

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 3. 3. 2016 9:46

    _pepak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Článek je postaven dost jednoznačně proti této aktivitě. Bohužel mi v něm poněkud chybí klíčová informace - jestli to blokování reklamy bude prováděno natvrdo všem, a nebo jestli operátor uvažuje nad modelem, kdy se zákazník rozhodne, kterou variantu (s blokováním nebo bez) chce použít. To první by bylo jednoznačně špatně, ale pokud by šlo o druhou variantu, v čem je problém? Uživatelé Lupy by do ní asi stejně nešli, protože si případné blokování dokáží zařídit sami a bez vedlejších efektů, které by blokování na straně providera mělo, ale znám uživatele, kteří by takovou službu přivítali. Proč jim bránit?

  • 3. 3. 2016 9:50

    Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz

    Sice to může znít logicky, ale.. oni by pak mohli udělat to, že filtrovaný internet bude za 100 Kč a ten nefiltrovaný za 500 jako nyní. O2 si těch 400+ vybere od tvůrců obsahu, kdo chce mít reklamu, ať zaplatí. Uživatel si nechá pro korunu koleno vrtat, takže většina lidí by měla internet kde operátor rozhoduje o obsahu, kde jim leze do dat a kde aby to fungovalo se jim bude pokoušet nabourat do https. Samozřejmě že běžný lid nerozumí souvislostem a bezpečnost, soukromí atd neřeší, zajímá je jen cena, takže při správné cenové politice bude mít za chvíli každý někým prohlížený, filtrovaný a upravovaný obsah aniž by si to uvědomoval.

  • 3. 3. 2016 9:58

    Honza S. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Protože jim v tom brání pravidla hry, jak se píše v článku:

    "Přijetí podobného zákona lze v Česku (i kdekoli jinde) jen těžko očekávat. To, že vypadla výjimka pro rodičovský zámek na síťové úrovni (a pozor, byla konstruovaná tak, že šlo o blokování nežádoucích webů na explicitní vyžádání uživatele) a rovněž filtrování spamu, je v kontextu celého nařízení a jeho smyslu logické. Koncový uživatel totiž nemá žádnou kontrolu nad tím, jakým způsobem a co operátor vlastně na úrovni sítě blokuje či filtruje, narozdíl od situace, kdy si nějaký adblocker sám nainstaluje na svůj počítač či mobil."

    "“Pravidla nepředpokládají žádnou výjimku pro blokování inzerce,” uvedli experti Komise."