Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Boj o data NetMonitoru nemá konce od Lukáš Nevosád - Docela by mne zajímalo, jak tohle řeší v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 5. 2009 10:06

    Lukáš Nevosád
    Docela by mne zajímalo, jak tohle řeší v zahraničí (UK, DE, FR atp.) Podle mne jsme si tady NetMonitorem a vůbec celým SPIRem zase vytvořili malý český skleník.
  • 27. 5. 2009 18:24

    Lukáš Nevosád
    Schválně jsem uvedl příklady zemí - pod pojmem zahraničí chápu země západní Evropy, nikoliv podobné kocourkovy jako je ČR. Já osobně třeba celý SPIR vidím spíš jako organizaci typu lékařský odborový klub. Sice členem být nemusím, ale když nejsem - neškrtnu si. Když to přeženu, slouží SPIR jako účinná bariéra mezi malými a velkými weby.

    Celé je to samozřejmě dáno neschopností CZ reklamních agentur a nekompetentností zadavatelů reklamy. Ty berou dost nepochopitelně NetMonitor jako jakýsi svatý grál, přestože peníze se podle mne dají v online reklamě investovat na základě zcela jiných kritérií řádově efektivněji.

    GA není v žádném případě konkurence NetMonitoru. Zaprvé jsou výstupy soukromé, zadruhé neobsahuje sociodemografii. GA jsou určeny pro informaci majiteli webu, nikoliv jako podklad pro inzerenty.

    Data z NetMonitoru nejsou zdarma! To, co je dostupné zdarma, je na úrovni výstupů z běžně dostupných "počítadel" typu Toplist nebo Navrcholu. Pokud jde o veřejné výstupy, o tom je tento článek - že poslední jsou z února. Ale o tom ta debata není - samozřejmě není důvod, aby výstupy zdarma byly...
  • 27. 5. 2009 19:02

    Lukáš Nevosád
    Já nad tím nepláču, pouze si myslím, že SPIR uměle vytváří cenovou bariéru a ohýbá trh, což je ale samozřejmě taky naprosto v zájmu jeho členů. Proto taky byla moje úplně první otázka na to, jak to funguje v zahraničí na západ od nás. Narozdíl od ČR jsem tam totiž existenci ničeho podobného nezaznamenal a stejně tak mediálky tam z mých zkušeností fungují na trochu jiném principu. Ale zase tolik o tom nevím, proto se ptám :)
  • 27. 5. 2009 17:58

    kaca (neregistrovaný)
    V Evropě existují lokální měření v každé zemi, buď pod hlavičkou Gemia (partnera Mediaresearch, který podniká v Polsku, Maďarsku, JV Evropě apod.) nebo jiné firmy. Nová metodika NetMonitoru je zatím u nás nepropracovanější, protože kombinuje dotazování respondentů jak na webu (pop-up, SW panel) tak i mimo něj tzv. offline rekrutací. Mimo NetMonitor jede paralelně i další výzkumný projekt tzv. kontinuální výzkum, který koriguje velikost internetového universa. Samozřejmě v každé zemi je k dispozici GA. U nás, ve srovnání s ostatními zeměmi, kde provozuje měření Gemius, je nejvíc dat NM veřejných. Taková online aplikace nikde jinde neexistuje (pokud jsem dobře zaregistrovala), téměř všechna data se platí, v tom jsme výjimka a je to dané tím, že projekt platí SPIR. Takže bych nehovořila o skleníku ale o poměrně inovátorském trhu.
  • 27. 5. 2009 18:43

    jiw (neregistrovaný)
    Nevim jestli neplacete na spatnym hrobe. Na trhu jedna strana penize a druha ma nejakou vec protihodnotou - v tomto pripade navstevniky resp. jejich konverzi na zakazniky. Mezi temi penezi a temi co maji ten reklamni prostor figuruji medialky. To je stejne u starych trhu jako TV, noviny, radia... Pres medialky tecou podstatne penize proste proto, ze ty vetsi inzerenti nemaji chut, cas a koneckoncu ani lidi aby se zalamovali nejakym zkoumanim, sledovanim a nakupem prostoru. Od medialek, ktere pobiraji rekl bych az moc velke provize (kdyz se to spoji s jejich nakupnimi bonusy a slevami od medii) chteji nejen aby to bylo efektivni (pohla se trzba nebo navstevnost treba) ale i poucne a rozumne cilene - T-mobile treba nevypusti miliony jednim bannerem ale chce mit banner pro mlade, stare, tluste, tenke a chce to mit nejak exaktne dolozene.

    No a jsme u toho, bez dat merenych napric celym prostorem (tedy CZ subprostorem) se vsemi dotazniky a metodami na korekci udaju a projekci do navstevnosti a statistik kampane by takova medialka nemohla T-mobilu rict nic navic mimo trech sloupecku datasheetu imprese/klik/CTR nebo akce (a nejakych technickych snadno zjistitelnych udaju z prohlizece).

    Me by take vadilo, ze mi moje svesticky ze zahradky nevezmou do konzervarny dokud jim nedolozim atesty o odrude, hnojeni, postricich a bezzavadnosti. Ale tak je to proste dany, ze to proste potrebuje exaktni mereni nad ramec toho, co zmeri osamoceny log webserveru. Busit muzete jit na ty velke zadavatele, ze to chteji proste takhle.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).