Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Bublina 2.0 – ještě větší, ještě interaktivnější, ještě sociálnější od Jan Janča - Podívejte se, kdo o investicích rozhoduje a jak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 6. 2011 11:08

    Jan Janča

    Podívejte se, kdo o investicích rozhoduje a jak funguje PR nejvíce nafouknutých projektů. Investoři povětšinou nemají o problematice dostatečné znalosti, nechají se táhnout obecným nadšením pro věc a technologické firmy vědí jak na internetu komunikovat, jsou jedna ruka s internetovými novináři, kteří o problematice mnohdy nevědí o moc více než investoři, a kteří pak píší o skvělých úspěších té či oné firmy nebo celého oboru. Je tak nastartován sebezničující stroj, který se točí tak dlouho dokud se část investorů nerozhodne spekulovat na pokles a dokud novináři nezjistí, že špatné zprávy z oboru jsou čtenější než ty dobré. Následně se vše zhroutí a ihned začne nanovo.

    Důvod? Investorům jde především o krátkodobé plnění plánu, což je dáno systémem odměňování pracovníků s rozhodovacími pravomocemi, majitelům firem nejde o to, vybudovat funkční business model, ale o to být koupeni a novinářům nejde o objektivní informace, ale o čtenost a příjmy z reklamy. Splasknutí bubliny s sebou vezme i spoustu kvalitních projektů, které přijdou o důvěru trhu neboť investoři změní u oběda téma hovorů z "jak skvělý je můj iPhone, jak skvělé jsou sociální sítě" na "jak moc na hovno jsou všichni ti ITáci, co byli už ve škole podezřele chytří a i jinak divní".

    Věřit tomu, že Apple nebo Facebook má skutečně větší hodnotu než VW nebo GE samozřejmě lze, ale je to stejná víra, kterou vidíme u dětí čekajících o vánocích na příchod Ježíška.

  • 22. 6. 2011 2:32

    Pitras (neregistrovaný)

    Naprostý souhlas ale co je na tom špatného? Všichni přece potřebujeme z něčeho žít :-). Tu poslední větu bych fakt podepsal. Bubble 1.0 totiž pamatuji hodně dobře, vydělala mi na barák.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).