Jsme pobočka č. instituce se 7 zaměstanci. Máme ADSL a na něm interni sit pro internet.
Celková spotřeba času pro přenos dat plnou rychlostí za den nepřekračuje 15 minut !!! (e-maily, stahovani informaci z internetu, odesílani obsáhlejších obchodních a politických informací, replikace databází).
Výjimkou je - obvykle když se něco důležitého děje - poslech rozhlasu, ale i ten využívá jen cca dvacetinu kapacity kanálu (máme 600K). Ale ani to není trvalé, máme mnoho telefonátů a musíme pracovat.
ADSL je pro nás nezbytný kvůli okamžité dostupnosti a rychlosti (čas je u zahraničních pracovníků drahý).
Jestliže je ADSL 10x rychlejší než ISDN/64 a 20x rychlejší, než dial-up na špatné síti, znamená to současně, že při standardní činnosti je kanál de facto využit výrazně kratší dobu a sdílení tedy může být vyšší. Navíc instituce spotřebovávají ADSL čas přes den a domácí on-line spíše večer, takže i tady je prostor.
Jedinou výjimkou jsou ti, kdo stahují obrovské objemy video nebo sledují TV, ale těch není zase tolik - než se z toho stane rozumná služba (ale stejně většina TV zákazníků jsou spíše nováčtí čumilové, koukající na všechno, a ti si nebudou vybírat a stahovat podle vkusu - to je už moc náročné, výběr za ně musí udělat nějaký Železný. Ale to je jiná pohádka.)
Připravujeme přechod na telefony do zahraničí via internet - v této souvislosti mě napadá, že dopor Tele... může tkvět i v tomto - broadband skýtá vyšší kvalitu a rychlost i řady spojení najednou - byl by to velký odliv lukrativní služby.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).