Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Budeme sponzorovat Google? od Bennie - To se právě pletete. Není mojí povinností sledovat Vaši...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 2. 2008 10:35

    Bennie
    To se právě pletete.

    Není mojí povinností sledovat Vaši reklamu, a není Vaší povinností mi poskytovat obsah.

    Nic Vám nebrání mi obsah odepřít, pokud nesleduji Vaše reklamu. Ale sledovat Vaši reklamu mne prostě donutit nemůžete.

    Holt budete placeni ne za proklik, ale za uskutečněný obchod. Platba za proklik je stejně celkem nesmysl, a vznikla jenom proto aby se usnadnilo počítání provizí.

    Ono je jednoduší z logu najít prokliky, než reálně se dělit o zisk ze sprostředkovaného obchodu. Ale to je Váš problém jaké máte smlouvy se zadavateli.

    Pokud si na provoz serveru atd. neumíte vydělat, tak to nemáte dělat. Myslet si, že skvělý podnikatelský záměr je spustit web, vycpat ho nicneříkajícím obsahem a obalit do reklam a že to bude sypat samo, to je opravdu naivní. Těžko reklamy zkvalitní obsah, ale kvalitní obsah zvýší účinnost reklamy.
  • 29. 2. 2008 8:25

    Petr Přibyl
    Pokud autor s reklamou nakládá uváženě a volí takové formáty, aby neobtěžovaly, ale naopak pomáhaly, nikdo mu ji nebude blokovat. Naopak při nedostatku sebektroly a soudnosti začne reklama obtěžovat a je mým výsadním právem si zvolit, že se na ni dívat nechci. Jestli k tomu použiji AdBlock v prohlížeči nebo přepnu během reklamní pauzy na jiný kanál v televizi, je moje věc a s krádeží to nemá nic společného.
  • 29. 2. 2008 10:50

    paranoiq (neregistrovaný)
    práva čtenáře webu nejsou stanovena nějakou podivnou etikou, ale takovými věcmi jako HTTP protokol, cookies, sessions atd.

    veškeré informace webu (včetně reklamy) jsou veřejně dostupné nezávisle na sobě (pokud to dovolí systém přihlášení) a je jen na čtenáři zda je stáhne nebo ne.

    pokud chcete skutečně čtenáře ke stažení a zobrazení reklamy donutit, je třeba nějaké technické řešení (které ale odradí čtenáře!). proto vám nezbyde než dál mluvit o pochybné etice.
  • 1. 3. 2008 22:07

    jezevec (neregistrovaný)
    kontrolní dotaz:
    1) neklikám na reklamy (nikdy na žádné), ale neblokuji je
    2) neklikám na reklamy (nikdy na žádné), protože je blokuji
    v čem je asi kua rozdíl?????

    já prostě hledám nějaký obsah - a když ho najdu, tak ho použiju, a reklama mně nezajímá. představa že když sháním článek o slonech, že přitom budu klikat na reklamu na viagru - no to mohl vymyslet jen chorý mozek.
    lidé kteří blokují reklamy jsou identická skupina s těmi co je nečtou a neklikají na ně - akrát ti první méně zatěžují síť.
    jestli chcete aby vám lidi klikali na reklamy - nemusíte mít placený obsah, jen prostě dejte redirect na nějakého inzerenta po každé minutě během které návštěvník neklikl na reklamu. pokud si teda myslíte že to pomůže.
  • 29. 2. 2008 8:45

    bez přezdívky
    Jójó, taky mam reklam že by z nich byl les, ale správně, asi jako ještě normální člověk (v reklamě člověk prochází evolucí) mám z reklamy asitak "kapesné", což je dvakrát adsense ročně ($200), ale nikdy bych si nedovolil na ty pojížděcí, případně překryvné a nebo ozvučené flashe které se jako na živě.cz spustí na každé stránce. To už je pak v evoluci ta zavislost na reklamě a myšlenka většího výdělku (většinou kontraproduktivní)
  • 29. 2. 2008 10:25

    Pavel (neregistrovaný)
    Trochu si ta Vase prava pletete. Ve vztahu k webu mate jedine pravo, a sice ho jednoduse necist, pokud Vam reklama vadi. Pokud ho cist chcete, tak je filtrovani reklamy proste neeticke. Srovnani s kradezi neni nijak pritazene za vlasy - nevim, proc se vsichni domnivaji, ze zrovna ten jejich pristup nestoji majitele serveru ani korunu. Stoji - naklady na jednoho cloveka jsou samozrejme miniaturni a obtizne vycislitelne, ale jsou NENULOVE a tak je to z principu to same (pokud stahujete obsah a nekoukate na reklamu).

    Ne, nechci nikomu prikazovat co ma nebo nema pouzivat, at si kazdy pouziva blokatoru trebas 20, ale pak necht laskave nazyva veci pravymi jmeny.

    Dalsi problem s blokatory reklamy je ten, ze jen ve vyjimecnych pripadech je uzivatele pouzivaji k cilenemu filtrovani reklamy. Vetsina to bere smahem a blokuje vsechno... Ale to uz je jen detail, byt je dle mych mereni pocet ctenaru s blokatorem kolem 10% (na technickem webu).

    P.S. Jo, jsem majitel serveru, ale to je asi z mych prispevku poznat.
  • 29. 2. 2008 11:59

    VojtaW (neregistrovaný)
    Tak to teda ne, když mám server a na tom je reklama tak dobře umístěná a zacílená, že už na ni nějaký uživatel klikne, nepřijde mi správné abych nedostal žádné peníze za to, že inzerent nedokáže na své stránce něco prodat. Já svou část obchodu udělal, ukázal jsem uživateli reklamu naplněnou inzerentovým obsahem, už v tom bodě závisí můj výdělek na schopnosti inzerenta zaujmout a přinutit ke kliknutí. Samozřejmě musí být také reklama mnou vybíraná a cílená, ale většina práce za klikem leží na inzerentovi, takže mi nemůže snižovat zisky za to, že něco nedokázal. To by bylo jako kdyby se proplácely reklamní billboardy až podle zvýšení zisků.
    Dopad reklamy také není naprosto přímočarý, reklama i jenom pouze zobrazená zvyšuje povědomí o značce nebo serveru, podobně jako reklama na ulicích. Samotné zobrazení je ale těžko hodnotitelné a muselo by se zvažovat individuální umístění, což ve větších měřítkách nejde. Takže se používá proklikové ocenění, které by teoreticky mělo být přímo úměrné efektivnosti zobrazení reklamy. V původu by ale bylo ideální ohodnocení určité reklamy podle umístění a "pronájem" placený za čas nebo za návštěvníky, a ať se inzerent předvede a neúčtuje to nájemci.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).