Řeklo by se že operátoři by měly být oněmi trubkami - budovat a spravovat vlastní mobilní síť, poskytovat spojení, usilovat o její zkvalitnění, větší rozsah, vyšší datové rychlosti.. Samozřejmě že mohou poskytovat i jiné služby,pokud budou pro ně (po odečtění nákladů) výnosné. Takže stačí se podívat na blýskavé weby našich operátorů s bohatou nabídkou zvonění, pozadí do mobilů, her.. jen aplikací jako takových tam mnoho není..
Porovnejte to s internetem jako takovým - podle stejné logiky by pak takové možnosti měl i každý provider internetového připojení - stačí aby na své brány dal seznam aplikací, a může vesele vydělávat - pročpak to nefunguje???
Nebo, v případě AppStore jde o současný komerční trhák, posílený navíc tím že jiné způsoby instalace jsou zablokované???
Nechci se hádat, jen Vám dám pár myšlenek na Vaši odpověď.
Ne u všech AppStorů jsou zablokované jiné metody instalace - pouze u iPhonu - u všech ostatních značek je to povolené, ale dle mého názoru poměr AppStore vs. jiné bude stejně 90 (appstore,android market,...)/10(ostatní).
Ooperátoři budou těžce bojovat o tyhle výnosy.
Operátoři to samozřejmě budou dělat, dokud se jim to vyplatí - otázka je, jestli je metoda, aby zabránili takovému rozmachu Appstorů a dalších - dle mého názoru ano, můžou to ovlivnit a mít pořád podstatnou část trhu.
Mě akorát zarazil ten výrok na konci Vašeho příspěvku "aby zabránili rozmachu Appstorů a dalších" - možná to bylo jen špatně formulované. Pokud se firma (v tomto případě operátor) v dané oblasti služeb(v tomto případě přeprodej SW do mobilů a případě hudby) neangažuje, nemá důvod někomu v něčem bránit - AppStore přece není jejich konkurence v oblasti mobilní komunikace. A v okamžiku, kdy operátor na trh přeprodeje vstoupí, bude muset příjmout pravidla hry - bude muset oslovit a přesvědčit autory ,aby prodávali své výtvory přes ně (už to bude problém, protože AppStore je celosvětový, zatímco místní operátor ovládá tak třetinu trhu v jakési Czech republic uprostřed Evropy), a zrovna tak přesvědčit klienta, aby nakupovali přes něj, a ne kdekoliv jinde na internetu. Je otázka, zda to že klient už je na něj připojen je výhoda, zda jsou zkušenosti klienta se službami operátora natolik pozitivní, aby si u něj i nakupoval.
Jenže ona se v té oblasti angažuje a má na to celé oddělení, které tohle řeší. Takže ano, má se určitě čemu bránit - a to je příjem z těchto služeb, budoucího příjmu z reklamy, atd.
Operátor ale nemá problém s distribucí, přeci jen to je např. Vodafone GLOBAL, který má hodně klientů - a nemusí klienta přesvědčovat moc, přeci jen k němu má všechny komunikační kanály.
A souhlasím s vámi, přes co je klient připojen, ten má výhodu - a tu musí využít. To v článku zmiňuji jako jednu z klíčových věcí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).