Firma stále pracuje na obnově zákaznických služeb a zvažuje další právní kroky, včetně podání trestního oznámení. - no rekl bych, ze nekteri zakaznici zvazuji totez, ale vuci Casablanca INT - ono preci jen replikace cloudu a 100 % dostupnost je neco jineho nez casta zaloha a chybejici technologie pro realizaci zalozniho behu systemu. S tim asi bude nakonec souviset i postoj pojistovny k nemajetkovym skodam - usly zisk apod.
podle jejich vyjadreni na FB
Vážení zákazníci,
rádi bychom Vám upřesnili, jak funguje geografická záloha primárního pole a tím i osvětlili nastalou situaci....atd.
viz
https://www.facebook.com/CasablancaINT
replikace a 100% dostupnost v jejich podani znamena castejsi zalohovani mimo vlastni sit
jinak receno - podle jejich prohlaseni zadny zalozni cloud - funkcne totozny obraz primaru nebezi, neni a jen zakaznici jsou hlupaci, ze si jejich slova tak vysvetlovali a oni to ted v tom prispevku na FB tem hlupakum objasnuji. :-)
Ono bude ve finale podstatny predevsim to, co maji zakaznici ve smlouvach. Ja jsem se osobne uz nekolikrat setkal s podobnyma pindama na tema "100% garance" ... pripadne "nic se nemuze stat" ... ale jakmile sem po dotycny firme chtel, at se tedy zavaze ke smluvni pokute v radech miliony denne (prece se nic nemuze stat, tak to nikdy platit nebudou) ... tak bylo najednou vymluv, jak to nejde.
Tak znova ... kdyz dodavatel tvrdi, ze na 100% garantuje, ze se nic nemuze stat, pak i miliardy v dolarech jsou prece OK ... protoze se prece 100% nic nestane. 100% = 0,00000.. rizika (nebudu hledat znak pro nekonecny rozvoj nul).
A rozhodne se nebavime ani o stokorunach ani o jednotkach tisic. V pripade kdy jsem toto resil, slo o projekty za statisice a miliony. Pricemz dodavatel tvrdil, ze po nasazeni bude vse naprosto vpohode fungovat, ale zavazat se zaplatit (alespon) provozni naklady (=mzdy, energie ...) nechtel. Samo, zakaznik by to z nich ve finale stejne vysoudil, protoze jde o prokazatelnou skodu, ale smluvni pokuta se vymaha o dost lip.