V momentě, kdy to není domácí bastl a jde o rozsáhlé datová úložiště ta obnova nějaký čas potrvá. Neustále hovoříte o přesunu bůhvíkolikaset TB dat z úložiště B do úložiště A, jako když si kopírujete fotky z dovolené.
Na kauzách Seznam či Amazon je demonstrovatelné, že několik dní není nic neobvyklého. Je to smutné, běžte jim tam honem říct, jací i tam jsou amatéři :-)
Rychlost obnovy je dana zvolenym resenim. Pokud mam garantovat jakoukoli rozumnou sluzbu pro kohokoli jineho nez domaciho bastlice, musim byt schopen backup opbnovit v rozumne dobe - a to kompletni backup. To zcela zjevne nejsou. Nejsou schopniz ajistit provoz ani obnovit zalohu. Tudiz zcela zjevne vubec nepocitali s tim, ze by se mohlo cokoli podelat. A je uplne jedno jestli proto, ze do toho nachcije voda nebo proto, ze sou skvrny na slunci ...
Podobná rizika hrozí u většiny mráčků v ČR :-) A z marketingových papírů to nevyčtete.
A to že spousta lidí naivě přežívá z neověřených dojmů, kterým říkají informace a nikoliv z daných skutečných faktů také není nic neobvyklého. Holt takový přístup vede k tomu, že dotčení jsou pak nemile překvapeni.
No k reseni se postavi tak, aby minimalizovali skody. Ze to nedelaji na Lupe a na Facebooku? Inu skody se neminimalizuji tak, ze pri vypadku zacnete ukazovat ramena ve verejne diskusi.
Stejne tak nemuzete cekat, ze nekdo bude davat kuzi na trh s tim, ze je bude chvalit. Uz jen proto, ze hlasice nepopularnich nazoru si jiste vezme nejaky kvalitni anonym "do ust".
vzhledem k tomu, ze casablance stalo za to o tom zvlast vcera informovat, jak ze to vlastne funguje, tak asi pomerne dost jejich zakazniku melo informace o tom, ze to funguje jinak, tezko si casablanca rekla - nemame k vypadku co rict, tak co jim napsat neco o zalohovani primaru ...
jak co bylo nebo ma byt uz musi vyresit jini
Třeba to dělají jen pro ty, kteří jsou ochotni si takovou službu skutečně zaplatit :-) To že se při obchodním jednání zmíní maximální možnosti služby ještě neznamená, že zákazník je ochocen platit nějaký obnos a v rámci debaty o možnostech snížení ceny dojde i na omezení rozsahu funkčních požadavků ze strany zákazníka. Holt, když chce někdo moc ušetřit, někde se to projeví...
ja skutecne nevim co je ve smlouvach u toho jsem nebyl
ty funkce systemu popisovali ti co je nabizeli - jestli jsou obchodnici to nevim
neco takoveho tam ale planovaneho asi bylo, protoze casablanca vcera sama uvadi
Geografická záloha primárního pole slouží zejména k replikaci dat zákaznických serverů a nikoliv pro produkční provoz. U některých kritických systémů je jí sice relativně snadno do produkce převést, ale jen s omezeným výkonem.
tedy na to aby to tak bezelo to maji pripravene, ale nedelaji to
proc to nedelaji, jestli to tak v te dobe, kdy se k nam ta nabidka dostala jen planovali nebo skutecne provozovali taky nevim, ale toto byl duvod, proc jsme k nim do cloudu sli
az do tohoto pripadu vsecho fungovalo jak melo, takze je pro nas skoda, co se ted semlelo a musime najit nejake vlastni reseni, ktere teda bude fungovat tak, aby se v pripade vypadku dalo proste jen na prepojit na nej a tak byla dostupnost zachovana, protoze toto reseni dostupnost nezarucuje
a to je asi tak vsechno - pro nas je to pouceni, ze dostupnost proste nezajisti ani tak velka spolecnost a je potreba dostupnost resit jinak
Mozna mi neco unika, ale vy jste prece udelali nejakou trivialni preimplementacni analyzu, kde jste si rekli, co je jak zapojene a co to zapojeni chrani. Tu jste delali s nejakym presales inzenyrem, ze?
Vychazim z toho, ze kdysi jsem nejaky deal s Casou i dalsimi poskytovateli delal a vzdycky jsem chtel vedet, co mi vlastne poskytuji. Obcas to slo i do situaci, kdy jsem jim rikal: "Hele ja tomu nerozumim, co presne znamena XXXX? A obchod jsme neudelali, dokud mi to nebylo jasne."
Lidi od Casy i dalsich poskytovatelu se chovaji plusminus stejne, pokud jim kladete podobne otazky a pracujete s plusminus stejnymi lidmi. Kdyz se vyhnete vseobecne znamym osobam a firmam, tak jste i na ceskem "vychodnim" trhu celkem bezpecny.
Cilem obchodu by melo byt, aby obe strany vedely, co je poskytovano a co a kdy za to plati. Pokud si to jedna ze stran nezjisti, tak je to predevsim problem te strany, co si to nezjistila.
Jasne, Casa z toho ma ted PR (a casem i legal) polizanici, nicmene ten, kdo na to doplati vice, jsou jeji klienti, kteri si v tom neudelali jasno.
To je pořád dokola. Já se prakticky denně, a nejen v praxi, ale hlavně v diskuzích setkávám s tím, že řeknu A a někdo si z toho bůhvíjakým způsobem odvodí B, které jsem nikde netvrdil. Nevím, jak Vám bylo co představeno, jestli jste si něco přečetli na webu, nebo byl u Vás nějaký obchodník. Taky nevím, co to znamená "někde jinde", klidně to může znamenat o pár metrů vedle. Ale pořád platí, že jste tu smlouvu neměli uzavírat, pokud nesouhlasila s Vašimi představami.
uz jsem to tu psal, ze nevim co je ve smlouve, protoze u te jsem uz nebyl, rikam jen co vedlo k rozhodnuti pro tu sluzbu - ta sluzba byla predstavena tak, ze ma zabezpeceni proti vypadku vyresene tim, ze je nekde jinde v podstate jeji kopie na kterou se v pripade vypadku prepne. Proto to bylo pro nas dobre reseni. To by skutecne zajistilo vysokou dostupnost. Realne se, jak je videt, dela jen datova zaloha.
Pokud nevíte, co se podepsalo, pak doopravdy nemůžete soudit, zda poskytovatel nedostál tomu, k čemu se smlouvou zavázal. Víc po něm chtít ani nemůžete.
Pokud máte zálohy, nic Vám nebrání vzít data a rozběhnout si to byť i provizorně někde jinde. Pokud zálohy nemáte, pak jste s prominutím... pitomec a sám byste měl vrátit peníze, které Vám někdo platí za odvedenou práci :-)
Jako sorry, ale pokud někdo spoléhá na to, co je mu nabízeno, pak podepíše smlouvu, která má úplně jiné podmínky, a ještě navíc pak vinu svaluje na někoho jiného, tak je prostě mamlas. Radši se ani neptám, co myslíte tím "bylo nabízeno", abych se nedozvěděl, že někdo někde něco přečetl o nějakých 100 % něčeho smluvního :-)
ale ja to tu uvadel, ze smlouvu neznam, protoze u te jsem nebyl, ale vim co vedlo k jejimu uzavreni - takze ano nevim, co je ve smlouve a ano vim jak byla ta sluzba nabizena
a to je vsechno - pokud je rozpor mezi tim jak byla sluzba nabizena a tim co je smluvne garantovano, tak to muj osobni pohled na tu sluzbu tezko muze vylepsit
ja uz si davno nestezuju, proste skutecnost je takova, ze sluzba neni a nikdo ani po nekolika dnech nedokaze zavazne rict, kdy dojde k jejimu obnoveni - to je realita se kterou se neda nic delat a ani ji osobne namam jak resit
Člověče, Vy jste jojo. 100% garantovaná smluvní dostupnost neznamená 100 % vždy a za všech okolností. Je Vám to tady opakováno x-krát. Nějaké Vaše dojmy o geograficky odděleném failover, protože prý "cloud", jsou úplně vedlejší, podstatné je, co je ve smlouvě a tu evidentně ani neznáte. Když si někdo pořádně nepřečte smlouvu, tak ať si pak nestěžuje.