Rozumim, taky jsem timto o nej prisel, ale prave rada 220 jeste trpi tim pomalym rozbehem media v SIPu. Je nutno zvazit, co je dulezitejsi :-).
Zdravi Pavel.
Tak tak, používáme pro VoIP E61 a to jak přes WiFi, tak 3G.
Proti ostatním je u nich výhoda, že je dobře vidět, přes co vlastně volám. (globusek a @sip... za číslem).
Zkoušel jsem HTC Diamond a tam je to dost bída. Jsem zvědav, jak to půjde u HTC HD2.
Zdravim,
1) U E51 je hlucho na zacatku VoIP prenosu zpusobeno zastaralym firmwarem - upgradujte na radu 400.xx.xx a budete mit vyrazne lepsi zkusenosti. Svou verzi si muzete zjistit kodem *#0000#.
2) U S60 R3 FP1 a vyssich (jako je N86) je mozno dokonce konfigurovat VoIP klienta tak, ze "zelene tlacitko" vola pres mobilni sit a prava kontextova klavesa pak nese funkci "Net Call", tj. VoIp volani. To je zatim ta nejlepsi kombinace, jakou jsem na Nokii videl a vrele tyto nove mobily doporucuji, ikdyz maji jiny problem - obcas se nerady automaticky registruji pres WiFi (napisou "Connection failed") a musite je postouchnout manualne. Pak ale uz chodi dobre.
Pavel.
Já mám taky E51 a s mobilním voipem jsou dva problémy:
- když někam volám, tak druhá strana mně začne slyšet až tak za 3 nebo 4 sekundy od navázání hovoru, i když já druhou stranu slyším okamžitě. Nevím, čím to je.
- telefon musím mít přepnutý na UMTS only, jinak se při zhoršení UMTS signálu udělá handover do GPRS sítě a hovor zamrzne.
Mám za to, že v článku uvedení tvrzení: "...po výběru čísla je potřeba vždy přes menu vyklikat volbu volání, a protože všichni z nás včetně mne už mají přírodní reflex na zelené tlačítko, používá tuto volbu jen velmi málo zákazníků", není zcela pravdivé. Minimálně část symbianových Nokií (konkrétně například E51) umožňuje nastavit volání prostřednictvím originálního SIP klienta jako "výchozí", což má ten efekt, že pokud jsem v dosahu své domácí či kancelářské WiFi sítě (případně některé z dalších předdefinovaných), a mobil je zaregistrován k sipporoxy, tak při stisku "zeleného telefonu" odchází hovor výhodnější cestou přes VoIP operátora. Pokud jsem mimo dosah, hovor odchází jako GSM. (Místo WiFi lze samozřejmě případně použít i 3G síť - záleží na nastavení SIP profilu. Osobně však 3G, vzhledem k větší proměnlivosti kvality přenosu, používám pro VoIP jen občas.) Problém nižšího využití patrně spočívá nikoli ve složitosti obsluhy při iniciaci hovoru, ale spíš v obtížnosti správného nastavení GSM/WiFi/VoIP telefonu. A druhá věc samozřejmě je, že vhodných a cenově dostupných telefonů na trhu stále není zrovna nadbytek...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).