Vlákno názorů k článku Čeká nás v EU roamingová almužna a pozitivní cenová diskriminace? od Jarda - No dobře, rozumím těm 400 Kč za půl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 2. 2015 6:32

    Jarda (neregistrovaný)

    No dobře, rozumím těm 400 Kč za půl roku, jsem na tom totiž stejně ;-). Ovšem VoIP je mi záhadou - to jako za připojení do Internetu neplatíte, ani Vaše babička? Argumentovat nízkou cenou volání do zahraničí nemá smysl, podle mne je naši uživatelé využijí minimálně, spíš je trápí hovory mezi lokálními operátory. S posledním odstavcem plný souhlas, když člověk občas slyší (podotýkám třeba v tramvaji), že je někdo schopen volat snad až desítky minut a přitom jde o totální plácání ...

  • 3. 2. 2015 12:24

    Miloslav Ponkrác

    Internet bych si platil tak jako tak, mám ho za 150 Kč měsíčně.

    Babička internet neplatí, protože bydlí v době s dcerou a známou. A od té doby, co existují routery a switche, stačí jedno internetové připojení na dům. Za 150 Kč měsíčně.

    Volání mezi operátory mám na VoIP levněji také, než jakýkoli běžný tarif od libovolného operátora s výjimkou neomezeného volání. Ale protože neutratím 600 Kč měsíčně, neomezený tarif by byl pro mě ztrátou.

    Volání do zahraničí jsem uvedl, protože je to téma článku, pod kterým se diskutuje.

    Ono je vůbec nenormální, že v Česku má mobil tak výsadní a exkluzivní postavení, že si může diskutovat podmínky a operátoři rýžovat zlato jako na Klondike. Stát to tu z hlediska telefonie dokonale zpackal natolik, že na tohle zpackání je třeba geniální škodící talent, tohle není blbost.

    Právě díky častému kontaktu s USA, kde mobil je druhořadou záležitostí a většina Američanů neumí ani smskovat, mi došlo, že české zaměření na mobil je úchylnost hrubého zrna, a apk mi došlo, že je to dobrá inspiraci, jak se na české mobilní operátory můžu vykašlat a ještě na tom hodně vydělat. A povedlo se. Stačilo prostě nedělat z mobilů a mobilních operátorů bohy a nestavět je na oltář a nemodlit se k nim.

  • 4. 2. 2015 1:57

    Miloslav Ponkrác

    „a) zrejme porusuje obchodni podminky poskytovatele (preprodej dalsim osobam)“

    Existuje jeden dům, ve kterém bydlí několik generací téhož rodu a nikdo jiný.

    aaaaaaaaaaa

    „b) toho kdo to ma na sebe napsane vystavuje nebezpeci, ze bude odpovedny za provoz a ciny vsech ostatnich.“

    Nu što Váňa, v žízni net nikakája bezapásnosť.

    aaaaaaaaaaa

    „To proto, ze v CR je nemozne zakopat do zeme kabel.“

    A proč tedy provider kope po celém okresním městě novou optiku a snaží se pokrýt celé město?

    aaaaaaaaaaa

    „Proto je ve vetsine novostaveb jedine mozne internetove "pripojeni" to mobilni“

    Protože český člověk je shnilý. Umí kritizovat, neumí nic udělat. To je celé.

    A pokud to někdo za ně zařídí, tak na něho svádějí veškeré problémy a představují si, že získali zadarmo servisáka do konce života, na kterého mohou být sprostí a seřvávat ho.

    Dobře jim tak.

  • 6. 2. 2015 21:21

    Trident (neregistrovaný)

    České zaměření na mobil je ciste historický ucelove. Mobily u nás došly rozmachu právě kvůli nedostupnosti pevne linky a tusim I volání mezimesto bylo jednou dražší. A platit mezimesto při volání 12km vzdalene vesnice... Nemůžeš srovnávat v USA kde byl zrizovak linka do 24h v době kdy my jsme tady čekali na linku 15let. Je jasný že ta kultura se bude chovat jinak než kultura ze zeme kde pevna byl luxus, za volání v rámci te male zeme se plati a pevna linka už bývá problém na zřízení I v praze. Naše kultury vyrostly v jiném telco trhu.

  • 3. 2. 2015 12:38

    P2010 (neregistrovaný)

    Babička internet neplatí, protože bydlí v době s dcerou a známou. A od té doby, co existují routery a switche, stačí jedno internetové připojení na dům. Za 150 Kč měsíčně.

    Coz (pokud to spravne chapu)

    a) zrejme porusuje obchodni podminky poskytovatele (preprodej dalsim osobam)

    b) toho kdo to ma na sebe napsane vystavuje nebezpeci, ze bude odpovedny za provoz a ciny vsech ostatnich.

    Právě díky častému kontaktu s USA, kde mobil je druhořadou záležitostí

    To proto, ze v CR je nemozne zakopat do zeme kabel. Proto je ve vetsine novostaveb jedine mozne internetove "pripojeni" to mobilni ...

  • 2. 2. 2015 22:24

    Miloslav Ponkrác

    Před 5 lety jsem se rozhodoval co dál. Po mnoha letech u Oskar/Vodafone, kdy Vodafone se začal chovat slušně jen s tím, když se do věci vložil prváník nebo vyhrožováním právníkem. Všichni 3 mobilní operátoři předražení až na půdu.

    Bolela mě hlava, protože jsem věděl, že všichni mobilní operátoři jsou stejně špatní a nevýhodní.

    Nakonec jsem si pořídil VoIP, a mobil mám jen předplacenou kartu, kde utratím kolem 400 Kč/půl roku. Prostě jen na příjem, nebo nouzovka pro enouzové volání z terénu.

    Luxus je to báječný. Například časté volání odtud do USA vyřizuji za 80 haléřů s DPH/minutu. Stará babička, které jsem zrušil pevnou linku a pořídil jí VoIP volá do Rakouska za takový pakatel, že dodnes neprovolala 500 Kč, kterým jsem to na začátku před rokem nabil. A to volá mezitím i po Česku.

    Volání mezi VoIP telefony je zdarma.

    Dále existuje skype, který je zdarma.

    Myslím, že jsme to vyřešil. Dělám to tak už 5 roků, a jsem spokojen. Nepotřebuji nutně jako závislák volat odevšad, a upozadil jsem úlohu mobilu v životě, což si jen chválím. Provolám velmi málo, a měsíčně se náklady na volání pohybují kolem 100, někdy až 200 Kč. Včetně volání do zahraničí na pevní linky, na mobily, kamkoli.

    Ne každý si to může dovolit, ale situace, kdy v Česku sociálně slabá rodina provolá klidně 15-30 % svého příjmu a daruje ho mobilním operátorům, což se velmi masově v Česku děje, tak něco je někde hodně špatně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).