Váš názor mi přijde velmi pravděpodobný.
Co mám informace ze zákulisí, správci nemají prostředky, jak případný útok dobře identifikovat. Celé se to prý odehrává na úrovni: "jede to pomalu, asi na nás někdo útočí"
Tvrzení o útocích na ČP je asi tak stejně reálné, jako tvrzení Sarah Palin o útoku na její stránky. Jen se svezli na módní vlně a skutečný stav zakrývají nesmyslem.
Zcela souhlasim, pred 2 mesici, kdyz mi obchodak ukazoval aplikaci nekolikrat opakoval ze je pro aplikaci nutne pripojeni k internetu v opacnem pripade jede pomalu (sice byl pripojen pres mobilni pripojeni od tecka, ale i tak mel 3mega) Je tvrzeni jsem nezbastil a doma po prvnim pripojeni si jen potvrdil sve pochyby, nebo na 40mb lince jelo podavani stejne pomalu.
Nevim co posta ocekavala, kdyz v normalnim obdobi byla odezva strasna a vezmeme-li ze v obdobi vanoc jdou objemy podavani min do dvojnasobneho mnozstvi, je nejjednodussi reseni to nejspravnejsi, proste jim aplikace nestiha.
bohužel musím taky souhlasit s výše uvedeným. používání aplikace je za trest. odezva je neuvěřitelně pomalá, v podstatě je těžké od sebe rozeznat stav, kdy je plně funkční a kdy je položena nějakým útokem.
i kdyby však aplikace nakrásně běhala jako blesk, přesto zůstane neuvěřitelně nelogická, neefektivní a komplikovaná. typický systém, ze kterého jako sláma z bot čouhá to, že stál miliony, ...ale praktická použitelnost nikde.
to stejné u jiných firem udělám na pět kliknutí, je tady záležitostí na 50 - a k tomu spousta toho čekání....
Bohužel jsem ten co tuto službu dobře zná na "vlastní kůži" a jsem na vážkách, zda jde o útok a nebo nedokonalost v systému podání on-line. Výpadky a špatná funkčnost, zejména proto, že se průběžně validuje při zapisování adres každá položka adresy, je dlouhodobá záležitost a jakmile, podle informací z Helpdesk České pošty, tato validace byla odstraněna, tak to fungovalo o mnoho lépe, Včera byla tato validace údajně opět spuštěna a zase to celé přestalo fungovat a to zcela a to klidně může být spíš tím, že v tomto období vánočních nákupů se o mnoho zvýšila aktivita v daném systému a nikoliv že to je následek nějakých útoků. Česká pošta sice, z hlediska většiny lidí v ní, pracuje a maká co může a mnohdy někteří lidé v ní za ne zrovna velké platy, ale tohle se jim vážně nepovedlo. Jen doufám, že to bude lepší a vše se brzy vyřeší. Avízo, že vánoční trh bude prubířským kamenem se mi potvrdilo a nedostatky se projevili v plné nahotě, snad si to zejména odpovědné osoby České pošty uvědomí, že je třeba dělat zátěžové testy na takové systémy a nepouštět věci ven bez dostatečného prověření systému jako takového. Bohužel nedochází k dobré komunikaci z míst odpovědných za stav věci se zákazníky - a ani obchodníci, kteří by měli být nejbližšími kontaktními osobami pro zákazníky (firemními) nemají informace, které by mít měli.
Toť můj názor - moc rád bych věděl, zda vůbec k takovým útokům co se zde prezentují opravdu došlo či je to spíš tak jak píšu výše.