Asi chapu motivaci inflacni dolozky, ale mam z ni smisene pocity, kdyz se poplatky stanovovaly naposledy, tak bud byly extremne premrstene nebo je televizni a rozhlasova inflace dost jina od inflace obecne (pravdepodobne mix obeho), protoze jak CT, tak Rozhlas docela bobtnaly i bez jejich navyseni po pomerne dlouhou dobu.
Ty firmy nechapu, budou platit za pristroj jako dosud a zaroven za zamestnance? Nebo k cemu je dobra ta poznamka: "Firmy nebudou platit za televizni prijimace, ktere jsou vylucne ve vyrobnich procesech a vyhradne pro ucely zobrazovani informaci souvisejici s temito procesy."
Celkove tedy poplatky firmam povazuji za nestastne, zejmena televizni, v drtive vetsine z nich se televize v praci nesleduje a drtiva vetsina zamestnancu si poplatek plati sama.
Kazdy urad by dle meho nazoru mel mit presne zakonem dano, co cini, tady to bude memorandem, neni to dokonale, ale asi proti soucasnemu dost neurcitemu stavu posun k lepsimu.
Osobne bych byl samozrejme nejradsi, kdyby byla verejnopravni media zrusena bez nahrady. Trochu jsem doufal, ze aspon probehne debata o jejich rozsahu a zrusi se nadbytecne veci zabavneho charakteru, ktere v zadnem pripade nemusi poskytovat stat.
Ne, firmám odpadne evidování přijímačů, budou prostě platit podle toho, do jakého pásma patří podle počtu zaměstnanců.
Pasáž, kterou citujete, se týká nové definice přijímače, která je poměrně univerzální, takže je tam zároveň výjimka, že průmyslových obrazovek se to netýká.
„Nadbytečné věci zábavného charakteru“ je subjektivní soud, který těžko včleníte do zákona, jenž z podstaty kolíkuje hřiště, ale nemůže to zas být manuál k automatické pračce.
Dekuji za objasneni.
Priznam se, ze mi ta poznamka nedava smysl. Pokud firmy plati jen dle poctu zamestnancu, tak prece nepotrebuji definici prijmace a vyjimek z ni. Treba mi to bude srozumitelnejsi, az mrknu na zakon.
V zasade by stacilo v zakone upravit §2 odstavec 2 pismeno e) a skrtnout v nem "dokumentarnich, umeleckych, dramatickych, sportovnich, zabavnych a vzdelavacich poradu a poradu pro deti a mladez". To jsou veci, ktere zcela bezne nabizeji komerncni televize (ne ze by nenabizeli i zpravodajstvi a publicistiku, ale z nejakeho duvodu se lide domnivaji, ze to spravne zpravodajstvi a publicistiku muze zaridit jen stat). Trochu polemizovat by se dalo o umeleckych poradech, ale i pokud by tam zustaly, tak je myslim zjevne, ze tim neni mysleno Pece cela zeme nebo prenos z MS v hokeji (at jsme aktualni).
* a samozrejme upravit zbyle paragrafy, ktere se sportu nebo zabavy tykaji.
15. 5. 2024, 07:26 editováno autorem komentáře
Ona existuje nějaká státní povinnost bezpodmínečně bydlet na adrese trvalého pobytu? Však je plno lidí, co nemají přihlášený trvalý pobyt v místě, kde skutečně bydlí. A myslím Čechy, ne cizince. A ohledně připojení se to bude týkat jen pevného internetu na doma ne? Takže kdo bude mít jen mobilní paušál a nebo pojede na kredit bez smlouvy, tak nemusí? Takže když někdo odhlásí skrze formulář TV, jelikož ji třeba vůbec nemá, jen kuli tomu, že "stát" čumí poskytovatelům elektřiny do systémů, tak odhlásí internet na doma. A bude hodně lidí třeba na kredit firemní paušál, nebo osobní paušál. Na mobilu zapne hotspot a nasadili si to bezdrátově. Dneska už skoro nejsou paušály bez dát, takže i například lidí, co mobilní data doposud nevyužívali jelikož měli tlačítkový telefon, tak je mají v paušálu.
Dulezite ma byt stale zarizeni, nikoli pristup k Internetu.
Z navrhovane upravy odkazane v clanku:
Zákon č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, s vyznačením navrhovaných změn
§2
(1) Rozhlasový poplatek se platí ze zařízení technicky způsobilého k individuálně volitelné reprodukci rozhlasového vysílání, bez ohledu na způsob příjmu (dále jen „rozhlasový přijímač“). Toto zařízení se považuje za rozhlasový přijímač i v případě, že si je poplatník upraví k jinému účelu.
Obdobne pro televizni poplatek.
Pripojeni Internetu je tam specifikovano obdobnym zpusobem, jako odberatele elektriny, kteri jsou tam jiz v soucasnosti a to pro ucely zjistovani udaju o neevidovanych poplatnicich. Pokud dosud pristup k elektrine neznamenal povinnost, kdys clovek nemel v domacnosti zarizeni, tak predpokladam, ze tomu tak nebude ani u pripojeni k Internetu.
At jsem presnejsi u elektriny i Internetu ma platit: "Provozovatel vysílání ze zákona může takto získané údaje užít pouze za účelem a způsobem uvedeným v odstavci 7" (u elektriny plati jiz dnes, pomineme-li precislovani odstavce).
A odstavec 7 se nemeni (pomineme-li precislovani):
"Provozovatel vysílání za zákona je za účelem kontroly dodržování tohoto zákona oprávněn zjišťovat údaje o neevidovaných poplatnících a vést jejich evidenci v rozsahu stanoveném v odstavci 8."
* tady mozna maji chybu a melo by se to odkazovat na 8 (elektirna) a 9 (Internet)