Dovoluji si tvrdit, že to je opravdu dost dobrá krávovina a realizaci něčeho takového snad nelze myslet vážně.
Ergonomie hledání a čtení předpisů ve čtečce je oproti klasickým knihám hrozná a ve stresu (kdy jindy se potřebuji podívat do návodu) je to nepoužitelné. Úplně vidím, jak na malém displeji, prohledává schéma lokomotivy, aby si dal do obrazu souvislosti - věc co na klasickém papíře mám hned s libovolně dopsanýma poznámkama, bych ve čtečce hledal nepomněrně dlouho.
Ve stresu se spatne hleda i v knize. V knize navic nemuze udelat CTRL+F.
Myslim, ze vyuziti bude napr. pred jizdou si nastudovat rozvrh jizdy, profil trati apod. Mit stosy manualu v kabine je opravdu na bzum, nez vubec najde prislusny svazek, uz to ma v ctecte prectene. Takze naopak si myslim, ze v mnoha situacich je hledani ve ctecce rychlejsi (vlastni zkusenost).
Plany a schemata, ktere jsou velke, jsou asi opravdu lepsi na papire. Nikdo ale nerika, ze takoveto veci, kterych je asi malo, nemuzou byt stale i na papire.
Navic, moc si neumim predstavit stresovou situaci, ve ktere strojvudce hleda neco na planu lokomotivy :) Kdyz za jizdy zjisti, ze mu nejdou brzdy, tak s tim stejne asi nic neudela, a kdyz pred jizdou zjisti, ze mu nejde motor, tak nemusi stresovat, vymeni masinu.
A poznamky muze psat i do ctecky (aspon teda do Xindlu ano, u jinych nevim), ty se navic daji synchronizovat, takze poznamku napsanou jednim muzou mit velmi rychle vsichni.
Takze spis se bojim toho tendru samotnyho..
OK, tak mi teda ve čtečce pomocí ctrl+F najdete místo, kde jsem si něco podtrhl nebo založil roh :-D a to nemluvím o tom, najít něco v rozvrhu jízdy, který si mohu přilepit na okno a nemuset pořád listovat ve čtečce.
A než napíšete poznámku ve čtečce, tak mám v knížce záložku a příslušné místo označený třikrát.
Navíc při hledání v knize, alespoň já osobně používám i prostorovou pamět, bylo to ke konci..., bylo to po kapitole o..., vedle byl obrázek slona..., takže než vyberu správné klíčové slovo a pak z desítek možností kde se to slovo nachází a zjistí že mu nejdou brzdy, tak vy s tím nic nenaděláte a já vím, že v tom okamžiku stačí vypustit vzduch z brzdné soustavy a ono to zastaví samo ;-)
Ale chápu vás, také jsem tím prošel - nadšením pro elektroniku, jen proto, že to je elektronika a není to ten zastaralý způsob.
A než se na tu lokomotivu zase dostanete jiný strojvedoucí Vám záložky předělá, poznámky přepíše, dopíše vlastní... a jste zas na začátku :-)
Dneska už se na každý loko střídá několik lidí a lidi střídají několik loko, a všichni víme jak to vypadá, když se o jednu věc dělí několik lidí a ne každej bere ohled na ty druhý...
Tak v letadle jsou piloti spíš pro ozdobu :-)
Fakt si myslíte, že stačí nastoupit do lokomotivy a hurá na trať a tam s nohama na pultu má kouřovou se spoustou času? :-D
Ale třeba to bude fungovat, vlakem nejezdím, tak je mi to jedno, ještě aby to přestalo být dotovaný státem a ten koníček si platili cestující sami a jsem spokojenej.
řekl bych, že nepůjde až tak o nějaká technická schémata lokomotiv ale spíše o předpisy ohledně dopravního provozu, tedy návěstidla, pomalé jízdy a tak. Viz http://provoz.szdc.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=136