Ve stresu se spatne hleda i v knize. V knize navic nemuze udelat CTRL+F.
Myslim, ze vyuziti bude napr. pred jizdou si nastudovat rozvrh jizdy, profil trati apod. Mit stosy manualu v kabine je opravdu na bzum, nez vubec najde prislusny svazek, uz to ma v ctecte prectene. Takze naopak si myslim, ze v mnoha situacich je hledani ve ctecce rychlejsi (vlastni zkusenost).
Plany a schemata, ktere jsou velke, jsou asi opravdu lepsi na papire. Nikdo ale nerika, ze takoveto veci, kterych je asi malo, nemuzou byt stale i na papire.
Navic, moc si neumim predstavit stresovou situaci, ve ktere strojvudce hleda neco na planu lokomotivy :) Kdyz za jizdy zjisti, ze mu nejdou brzdy, tak s tim stejne asi nic neudela, a kdyz pred jizdou zjisti, ze mu nejde motor, tak nemusi stresovat, vymeni masinu.
A poznamky muze psat i do ctecky (aspon teda do Xindlu ano, u jinych nevim), ty se navic daji synchronizovat, takze poznamku napsanou jednim muzou mit velmi rychle vsichni.
Takze spis se bojim toho tendru samotnyho..
řekl bych, že nepůjde až tak o nějaká technická schémata lokomotiv ale spíše o předpisy ohledně dopravního provozu, tedy návěstidla, pomalé jízdy a tak. Viz http://provoz.szdc.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=136
Tak v letadle jsou piloti spíš pro ozdobu :-)
Fakt si myslíte, že stačí nastoupit do lokomotivy a hurá na trať a tam s nohama na pultu má kouřovou se spoustou času? :-D
Ale třeba to bude fungovat, vlakem nejezdím, tak je mi to jedno, ještě aby to přestalo být dotovaný státem a ten koníček si platili cestující sami a jsem spokojenej.
A než se na tu lokomotivu zase dostanete jiný strojvedoucí Vám záložky předělá, poznámky přepíše, dopíše vlastní... a jste zas na začátku :-)
Dneska už se na každý loko střídá několik lidí a lidi střídají několik loko, a všichni víme jak to vypadá, když se o jednu věc dělí několik lidí a ne každej bere ohled na ty druhý...
Dovoluji si tvrdit, že to je opravdu dost dobrá krávovina a realizaci něčeho takového snad nelze myslet vážně.
Ergonomie hledání a čtení předpisů ve čtečce je oproti klasickým knihám hrozná a ve stresu (kdy jindy se potřebuji podívat do návodu) je to nepoužitelné. Úplně vidím, jak na malém displeji, prohledává schéma lokomotivy, aby si dal do obrazu souvislosti - věc co na klasickém papíře mám hned s libovolně dopsanýma poznámkama, bych ve čtečce hledal nepomněrně dlouho.
OK, tak mi teda ve čtečce pomocí ctrl+F najdete místo, kde jsem si něco podtrhl nebo založil roh :-D a to nemluvím o tom, najít něco v rozvrhu jízdy, který si mohu přilepit na okno a nemuset pořád listovat ve čtečce.
A než napíšete poznámku ve čtečce, tak mám v knížce záložku a příslušné místo označený třikrát.
Navíc při hledání v knize, alespoň já osobně používám i prostorovou pamět, bylo to ke konci..., bylo to po kapitole o..., vedle byl obrázek slona..., takže než vyberu správné klíčové slovo a pak z desítek možností kde se to slovo nachází a zjistí že mu nejdou brzdy, tak vy s tím nic nenaděláte a já vím, že v tom okamžiku stačí vypustit vzduch z brzdné soustavy a ono to zastaví samo ;-)
Ale chápu vás, také jsem tím prošel - nadšením pro elektroniku, jen proto, že to je elektronika a není to ten zastaralý způsob.