Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku České dráhy vypsaly tendr na dodávku čteček e-knih za 14 milionů korun od SYN - Neblázněte člověče, podle toho co píšete si fíra...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 2. 2014 10:22

    SYN (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Neblázněte člověče, podle toho co píšete si fíra kolem sebe v lokomotivě rozloží (asi všude možně po pultu i po zemi?) stoh dokumentů, mezi kterými pak dynamicky přeskakuje při řešení kritického problému... teda až jsem se při té představě osypal.
    Čtečku si na loko umístí do držáku, tak jak by si umístil papíry. Při jízdě rozhodně není pravděpodobné že by ji poškodil, nebo se běžně stává že dojdou "úhony" dispeje na pultu? Napájení na loko není problém vyřešit, těch 5V (případně libovolné jiné napětí plus adaptér) se jistě sežene.
    Každopádně ovšem paltí co jsem psal už v jiném komentáři, papír stále nikdo nezakazuje, jde o to mít "v papírové podobě" jen to co opravdu nutně potřebujete a vše ostatní mít v záloze na čtečce, a může tam toho být mnohem víc než byste odnesl i v největším ruksaku...

  • 21. 1. 2014 10:47

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    Ja bych teda chtel videt firu, kterej zkouma brzdnou drahu pri -20 ... protoze presne tohle musej delat piloti ... ale v letadlech, a presne proto, ze papir byl problem, je to dneska vsechno elektronicky.

    A i ten pilot v tom letadle kdyz se mu to vsecno podela ... to proste musi umet odhadnout. To je totiz jedinej duvod, proc tam jeste je.

    Dovolim si pak tvrdit, ze vtomhle pripade stejne jako ridic auta si necte manual a nevypocitava brzdnou drahu ... tak to nedela ani on. A ta ctecka bude z 90% slouzit spis k tomu, aby si moh pred jizdou precist trebas atkualni info o omezenich na trati, misto 1/2roku neaktualniho papiru v lokomotive.

  • 21. 1. 2014 8:14

    JKL (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Při řízení čehokoliv - ať je to vlak, firma, obchody, hlavně potřebujete MULTITASKING :-)

    Takže zároveň se třeba potřebujete dívat do schéma lokomotivy, bezpečnostních předspisů, plánu tratě a jízdního řádu.

    Nakonec tohle ví i studenti, když píší nějakou práci - taky potřebují mít otevřených najednou třeba i 10 různých dokumentů a proto dávají spousty peněz za tisk materiálů z PDF do tištěné podoby, i když by samozřejmě mohli to nechat elektronicky - než by ale něco napsali, tak by jim to trvalo 10x delší dobu.

    V případě lokomotivy jsou zde pak další aspekty jako je bezpečnost a náchylnost na poškození. Čtečku je velice jednoduché zničit, zvlášť v prostředí lokomotivy, kde je všechno z kovu, jsou tam výstupky, hrany, kovové dveře. Úplně stačí, aby někomu čtečka šikovně spadla nebo aby narazil displayem na nějaký výstupek ze stěny, madlo, kliku dveří nebo cokoliv, když vlak zadrncá a čtečka a všechno v ní udělá "pápá" (respektive data v ní ne, ale nemáte si je jak přečíst :-D).
    Navíc se může stát nejčastější lidská chyba - tj. čtečku někdo zapomene nabít a nazdárek. Ano, je to chyba, ale předpisy musí být takové, že musí počítat s tím, že někdo udělá chybu a nesmí se v jejím důsledku hned stát to nejhorší.

    Oproti tomu papírovou knihu nebo dokument není tak jednoduché zničit do stavu totální nečitelnosti. I pokud spadne, i pokud se natrhne, probodne, zmuchlá, polije atd., tak stále jde číst a poškození sdělované informaci většinou nijak nevadí nebo jen minimálně. A pokud by přeci jen došlo k naprosté ztrátě dokumentu, tak se to týká jenom JEDNOHO KONKRETNÍHO a né naprosto všech dokumentů na palubě.

    Z těchto důvodů používají papírové dokumenty i v NASA.

    Něco jiného je používat tablety, iPody atd. pro kontrolu cestujících. Tam jsou vhodné, protože potřebují pracovat s databázemi, potřebují se hodně často aktualizovat (přece jenom schéma lokomotivy, která už jede po kolejích se moc neaktualizuje :-D, pokud ta lokomotiva nenapálí do betonové zdi :-D), navíc v případě kontroly cestujících nejde o nic zásadního. Když by se i všechny tablety pokazily, tak nanejvýš pár lidí pojede zdarma nebo dostane jiný druh kávy než chtěli.

    Jenže pokud se fíra nemůže kouknout do dokumentů lokomotivy a nemůže zjistit, že brzdná dráha vlaku tohoto typu se při teplotě nižší než -20°C zvyšuje o 400 metrů a venku je -23°C, tak je to poměrně problém :-D