Jste hrozně náročný. Mě by docela stačilo, kdyby dorazila alespoň klimatizace a to alespoň do první třídy. Není lepšího zážitku než se sunout "rychlíkem" v teplotě kolem 35 stupňů. Mobilní signál je i v těchto podmínkách kupodivu obvykle dobrý :)
Velmi mě pobavila věta oznamující, že bude dodána dokumentace VČETNĚ žádosti o dotaci. Zřejmě se bez dotace dnes už nedá postavit vůbec nic, novým trendem je podle všeho socializovat kromě ztrát i investice, jen ta privatizace zisků je zdá být v čase pevnější než skála.
lid by rad japonske zeleznice za ceny, ktere ale japonske nejsou
To je asi hlavní kámen úrazu. Na jednu stranu je pěkné, že když jsem jel vlakem z Madridu do Sevilly, většinu cesty byla rychlost kolem 300 km/h a kdybych se nepodíval z okénka, nebyl bych si jistý, jestli vlak opravdu jede. Na druhou stranu ale byla i se všemi slevami cena za kilometr poněkud vyšší, než když pojedu s ČD z Prahy do Ostravy.
Podobné je to třeba s oblíbeným nadávání na nekvalitní potraviny, které ignoruje, že i u nás není problém koupit kvalitní, jen ne za ceny, na které jsou ti nadávající zvyklí.
V nemecku koupim kvalitnejsi potraviny nez u nas, a za nizzsi ceny, nez u nas ty nekvalitni, cim to asi je?
Pokud nekdo chce vyssi ceny, musi nejdriv nabidnou adekvantni sluzby. Pokud chce nekdo penize za Xhodivova zpozdeni, tak je padly na hlavu, nemluve o tom, ze v souladu s evropskou legislativou by mel vyplacet odskodne (a vracet jizdne).
Mohu vam dat priklady, kdy cesta vlakem na vzdalenost 10km, trva hodinu ... podle jizdniho radu, takze realne hodiny dve. I kdybych do auta tankoval tekute diamanty, vyjde by to levneji. Cesta autem trva totiz 10 minut. A to zcela pomijim, ze ten vlak jezdi 2x denne, a o vikendech projistotu vubec.
Otazkou je, nakolik za to doopravdy muze infrastruktura... :-) Pokud koleje zvladnou rychlosti jak za cisarepana, ale dopravce nema dost vozidel... tak si proste pockate, a nebo se muzete vydat pesky ve smeru jizdy vlaku :D Jasne, muze se nakoupit vic vozidel a treba i zvolnit jejich obehy a mit vetsi rezervy... ale budete ochotne platit 2x tolik za listek? ;-) V tom byva zakopany pes... lid by rad japonske zeleznice za ceny, ktere ale japonske nejsou :D
Na trase Praha- Ostrava platí dumpingové ceny. Když se budete chtít svézt ze Smíchova vlakem na Wilsoňák, (pro důchodce, či ZTP pražskou MHD zdarma) zaplatíte, jako důchodce, 3 Kč, čili polovinu obyčejného jízdného. A nevidím jediný rozumný důvod, proč bych měl kupovat předražené české šmejdy, když po 150 km jízdy (Praha, Porajów, nebo Bogatynia či Zawidóv) nakoupím za třetinu až polovinu ceny mnohem kvalitnější polské zboží. A když vyjedu z Prahy z téměř prázdnou nádrží, natankuji v Zawidowě plnou plus 20 l do kanystru a rozdíl v ceně mi ten celkem 300 km výlet zaplatí. (Máslo u Alberta 59 Kč, kvalitnější v Biedronce za 15 Kč, 2 kg medu za 60 Kč, 3 kg kotlety za 80 Kč a t. d.)
Projeďte se vlakem ve Vietnamu, to je tak půl století zpět :-) 350km úsek z Ho Chi Minh do Phan Rang Thap Cham to jede 6-8h (jednokolejka=čekání). Má to sice lůžko, klimatizaci, ovšem stáří vlaku fakt značné, o tom jak vypadá WC bych se nezmiňoval, ono stačí se podívat na vlak zvenčí a člověk už má jasno :-) A cena přitom dost vysoká i na naše poměry, v přepočtu na jejich platy je takový vlak luxus.