Hlavní navigace

Český Telecom - "pšt"

Květoš Vícha

Nová televizní reklama - Český Telecom - je nadutá a nepřesvědčivá. Ohromuje sice vizi digitálního tisíciletí, nic konkrétního však neřekne. Končí naivně gestem lepé děvy a jejím posuňkem - "pšt". Tedy vlastně příznačně tomu, co nám Telecom doposud servíroval: my jsme monopol, diktujeme podmínky a vy mlčte!

Ale abych nekřivdil. Cenový návrh pro rok 2000, zveřejněný v minulých dnech, určitou snahu po zlepšení a zlevnění služeb ukazuje. Jak již mnozí přede mnou napsali – od ledna nového roku bude zrušen dosavadní tzv. sestavovací poplatek připojení na Internet (2,60 Kč po uplynutí 119 vteřin), což jistě všichni Internetoví surfaři uvítali. Zvláštní tarif Internet 2000 tak bude pro každou délku hovoru stejně drahý či levnější než běžný tarif, což je velká výhoda. Tato štědrá ruka je však na druhou stranu skoupá. Zatímco jinde ve světě je delší připojení oceněno větší slevou, na českém Internetu jsou to pouhé zlomky procent z původní ceny.

Mnozí z nás, kteří potřebují Web a E-mail k denní práci, ale také lidé z managementu, vám řeknou, že kromě toho nejsou spokojeni s vyúčtováním impulzů za Internetové připojení. Z výpisu „za telekomunikační služby“ se totiž nedozvíte kolik jste protelefonovali klasickými hovory a kolik peněz vás stálo surfování po Internetu. Vyúčtování tyto dvě odlišné položky ignoruje. Přitom výpis rozlišuje druhy spojení (A, B, C), Internet 99 však nezná.

KL17_hlasovani

Co ještě? Ale pozor, raději „pšt“. Mlčme, ať si Český Telecom ještě více nepopudíme. Nebo snad vyklizuje dosavadní telekomunikační moloch pozice konkurenci, která přijde z odvážnějšími a lepšími službami? Třeba vítěznému týmu Ascendu, který rozjíždí novou firmu, která chce poskytovat průhlednější a levnější telefonní služby. Už je na čase aby na trh vstoupila.

Květoš Vícha
nezávislý publicista

Našli jste v článku chybu?