Nejmenovana banka je zrejme e-banka, taky se mi to moc s tou neodpovednosti za transakce s pouzitim PINu nelibilo, ale holt je to tak. Mam dve moznosti - akceptovat podminky banky - neakceptovat a najit si jinou...
Na druhou stranu se e-banka snazi byt pruzna, nakonec, stejne u ni probiha vsechno pres Internet (dokonce i v klientskem cetru se s vami bavi nad stejnou aplikaci v Internetu, jakou mate doma), tak proc by se nemohly nastavovat limity pres internet ci mobilni telefon. Kdyz muzu sve transakce na Internetu autorizovat pomoci mobilniho telefonu, proc bych to nemohl delat i u bankomatu. Jenomze se tim vsechno strasne zdrzuje... Takze snad opravdu radeji ty chipove karty.
Na treti stranu e-banka nepatri mezi nejlevnejsi, za vsechno si necha dobre zaplatit, ovsem na rozdil od ostatnich bank vidite hned na obrazovce vedle kazde transakce kolik to stalo na poplatcich. Ostatni banky to tutlaji a odectou vam na konci mesice nejakou obtizne zkontrolovatelnou sumu.
A s tema kreditkama v Emerice a u nas je taky kapku rozdil. Kdyz mi prijde z HBV, ktera mi kreditku vydala, ucet, tak o nejakem schvaleni nikdo nic nerika. Proste ho musim zacalovat, pripadne, mam-li povoleno inkaso, strhnou si nejakou castku sami. Pak si teprve muzu stezovat. Protoze nezaplatim-li z jakehokoliv duvodu do 14 dnu, zacne mi nabihat urok, ale ne urok od doby splatnoti, lec od doby vytvoreni dluhu (teda treba o mesic driv, coz je zvlaste pikantni, kdyz nase skvele bankovnictvi prevadi penize z uctu na ucet teoreticky 2 dny, prakticky je to vsak trochu tajemny pocet dnu...). Jestlize mi banka po mnoha tydnech uznaji opravnenost reklamace, tak mi ty prachy vrati, ale urcite ne s nejakym urokem - i kdyz jsem vlastne banku uveroval tentokrat ja. A jestlize jsem nezaplatil vcas, tak mi jejich urok nabiha taky nezavisle od opravnenosti/neopravnenosti transakce.
Ano, to s temi uroky je trefne. Tohle me taky DESNE sere a ty banky uz my lezou krkem. Pripada mi ta situace neco jako kdyz stat hodi na danove poplatniky penale za kazdy den, kdyz nahodou neco nezaplati, ale sam vam vraci treba pul roku DPH a to BEZ jakychkoliv uroku. Kdyby JEN si to ti urednici dali na nejaky vazany vklad na 3 mesice, tak nemusi VUBEC pracovat ptz vydelaji desny penize. Je to proste svinstvo a je to svinstvo JEN proto, ze tu plati JINA pravidla pro klienty/danove poplatniky a banky/stat a to neni spravne!!!!
S reklamací platby kreditkou tím myslíš vlastní zkušenost, nebo jen teoretizuješ ???
Pokud jde o reklamaci platby touto kartou, tak již určitou zkušenost mám. Reklamace byla nakonec vyhodnocena jako oprávněná a peníze se mi na účet vrátili. Jen bych řekl, že ne po mnoha týdnech, ale měsících a o kladných úrocích si můžeš nechat jenom zdát. Mám dokonce pocit, že se mi nevrátili ani všechny úroky stržené.
O reklamaci platby naštěstí jenom teoretizuju na základě podmínek (alespoň tak, jak jsem je pochopil).
O vracení nebo nevracení úroku se v podmínkách nic nehovoří, o povinnosti to zaplatit do 14 dnů však ano.
O tom že ti napaří úrok za celý měsíc zpátky při jediném dni opožděné splatnosti jsem se už přesvědčil.
1
O reklamaci už vím své. Pochopil jsi správně, ALE .....
Reklamuju , ale těch pár tisíc stejně MUSÍM zaplatit. Na vyřízení reklamace mají 90 dní. Pak mi napsali že platba je OK a podpis na dokladu je v pořádku. Podle čeho kontrolují mi jasné není, protože kartu jsem si podepsal doma sám (ty asi taky). Nové telefonování a posílání dokladů a nakonec po dalších 3 měsících konečně uznaná reklamace. Asi za měsíc konečně prachy, ale stejně pár dní po splatnosti měsíce, takže jsem musel ještě jednou zaplatit.
O tom, že bych zaplatil bez té sporné částky (i za cenu toho, že pokud mi reklamaci neuznají, tak pak zaplatím všechny ty úroky) nechtěli ani slyšet.
2
V dopise o uznané reklamaci je, že by i vrátili stržené úroky za tuhle platbu. O úrocích, ze měli peníze navíc ani slovo. Že je to nesmysl a nemohl bych vůbec kartu normálně používat přes půl roku, kdybych každý měsíc neuhradil vše (tedy i spornou částku) to asi považují za naprosto nedůležité. A mě to rozčílilo tak, že jsem si ještě ani nezkontroloval, jestli vrátili alespoň ty úroky co slíbili. Asi to ještě udělám. Během toho půl roku totiž nastala situace Bod 3, tak by měli vrátit alespoň tu část úroků, o co bylo pak přeplaceno.
3
O tom, že napaří ....... jsem se přesvědčil též.
Mluvis o reklamaci ve statech? Ja sem taky prisel o par tisic, dokonce z debitky, a bance trvalo dva dny nez mi ty penize dali zpatky, od toho kdy sem jim zavolal ze mi nekdo vybral ucet. Az pote se rozjel cely kolotoc oficialnich papiru a vysetrovani. Penize mi na ucet vratili ihned. Pokud by se jednalo o kreditku tak je to jeste jednodussi, proste ten ucet nezaplatis.
Právě že buhužel ne. Myslím kreditku v Čechách. Kolik uhradím z dlužné částky je víceméně moje věc, ALE .....
Pokud nevyrovnám úhradu minulého měsíce začnou mi počítat úroky a to zpětně od okamžiku útraty a pro všechny položky.
O tom, že bych zaplatil bez té sporné částky (i za cenu toho, že pokud mi reklamaci neuznají, tak pak zaplatím všechny ty úroky) nechtěli ani slyšet. Prostě blbost na n-tou.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).