Máte pravdu a rozhodně nejde jen o ČSOB. Opravdu existují lidé, kteří ručně pouští SQL updaty, které si dokonce sami píšou, v případě, že se v automatickém zpracování napříč systémy něco "zadrhne".
A díky bankám za to, kdyby takoví správci nebyli, tak by banka v případě vadné transakce mohla říct jen "no jo, je to blbě, ale jak už je to jednou v systému, tak s tím nic nenaděláme".
Tomu bych i na zaklade informaci od pribuzne, ktera v bance delala, veril. Patch bankovni aplikace pry delala tak, ze ji admin po telefonu nadiktoval "root" heslo (tim padem ziskala zcela absolutni pristup) a pak ji diktoval nejaky retezce v hexa (to netusila, jen mi popsala jak to vypadalo), ktery mastila do nejakyho okna aplikace ... nacez to potvrdila a ... dej se vule bozi.
Samo, tohle se delo v situaci, kdy na pobocce stalo +- 30nasranych klientu, a cekali na to, az pobocka konecne zacne fungovat, protoze pri predchozim "automatickym" patchovani se neco podelalo.
Tak ono to bankovnictví nějak funguje skoro všem bankám. Je jen otázkou jak :-) za jak dlouho se třeba u vás v ČSOB projeví na účtě v IB výběr kartou nebo vklad peněz v hotovosti na pobočce? Máte to tam taky okamžitě nebo až nějak za půl dne, až načtou dávky? :-))
Že jste ještě nezažil ten jejich problém s kartovou operací zaúčtovanou 2x, o které referovali dokonce i v Blesku, to je jen otázka štěstí.
Asi mám štěstí, ale mě IB ČSOB funguje k plné spokojenosti už (už ani nevím, jak dlouho, snad skoro dekádu) tak, jak má. Jestli je dobré, nebo špatné, nemohu hodnotit, protože s jiným nemám zkušenosti (mám, s KB, vždycky mě iritovalo, že to potřebuje navíc Javu). Z nedávna jsem měl tu čest dělat s IB AirBank - ne, že by to nefungovalo, ale to už ani nepřipomíná aplikaci, spíš infografiku. Nezvyk, ale v zásadě nic proti.
RB pro zmenu bez souhlasu a vedomi klienta meni nastaveni uctu. Napriklad zrizenim neobjednaneho pojisteni, pripadne vydanim nevyzadane karty jineho typu i karetni asociace (misto zcela kontaktni visy elektron bezkontaktni mastercard). Navic zcela vpohode umoznuje platit zamcenou bezkontaktni kartou ... hmm...
Vsude je to stejny, jen s jinou fasadou.
Vždy se musím smát, co všechno za blbosti musí řešit lidi u jiných bank, když bankovnictví bývalé eBanky je všechny překonávalo již před lety - kvalitou, zabezpečením, možnostmi.
KB je fakt tragikomedie hned následovaná ČSOB, kde operaci kartou zaúčtujou klidně 2x nebo vůbec (asi podle počasí a teploty v serverovně) :-D