Jak by v dnešní době měl brát zákazník přípojku internetu?
Dávno pryč jsou doby kdy se v hospodě vybíral nejlepší poskytovatel v okolí.
Když se nastěhují do nového města jsou čtyři varianty.
1) doma zapnu notebook a vidím že v okolí jsou pojmenované sítě providera. Jak od sousedů tak mnohdy chytím i 5GHz sektory z venku.
2) podívám se na nástěnce, vstupních dveřích
3) zadám do google " internet dolní kalná "
4) zeptám se sousedů.
Jak si vyberu bez znalosti místních poměrů?
Rychlost zřízení nové přípojky? Jestli mám platit po dobu 4let o 150kč navíc nebo si počkat o 3 dny déle?
Servis v budoucnu? To přece nikdy nemůžu vědět.
Dnes nabízí IPTV téměř každý.
Takže podle čeho bych měl vybrat jako neznalý zákazník internet? Beru rychlost/cena
Dnes je internet komodita stejně jako elektrika nebo plyn.
Každý určitě poznal lokalitu kde je fttx ale existuje tam hromada lidí na bezdratu protože sdílených 50Mbit jim stačí a stojí o 100,- měsíčně míň.
Prosím neberte to jako útok, zajímal by mě Váš pohled na věc.
Ono primárně neřešit latenci a stabilitu přpojení je problém.
Dnešní aplikace již dost často vyžadují stabilní připojení, např. taková videkonference (nutný standard od roků COVID) je dnes velmi často využívaná a pokud vám v průběhu konference mizí příchozí nebo odchozí pakety... stojí to pro vás, ale i ostatní účastníky - za staru bačkoru, abych byl slušný.
Tzn WiFi připojení pěkná věc na prohlížení internetových stránek, ale může různě pokulhávat v té stabilitě a pokud se tak děje, přestává to být v současnosti pro velkou část poulace použitelná služba, ale kdo by se tím při nějakém hodnocení nebo vybírání připojení trápil..?
Jste velmi optimisticky když si myslíte že vám soused řekne jaký má jitter :).
Nebo vás dokonce nechá si ho jít změřit.
Ad komunikace při servisu. Myslím, že každý provider narazil na lidi kterým se nezavděčil. V zimě jsme v -20° obouchavali na stožáru antény. Kdy cesta na 6m přihradu trvala 4 hodiny a stejně jsme dostali na sociálních sítích " čočku i s párkem ".
Když byl velký výpadek, posílali jsme SMSky mělo to dva důvody - lidi byli informování a nevolali zbytečně na helpdesk a kolegové v terénu neměli hromady telefonů. Lidé si jejich telefonní čísla ukládali.
Stejně se našla paní co mě osobně seřvala do telefonu, že ji smska nezajímá protože stejně není doma.
Takových případů jsem za 12 let poznal hromady.
V mé lokalitě je provider který má dneska 2letý úvazek ( poctivě vyplněný na srovnávači - v nabídkách svítí červeně ). Docela by mě zajímali statistiky prokliků že srovnávače.
90% lidi i v dnešní době bere internet jako komoditu - krásně to bylo vidět na výpadku Facebooku letos. Nebo jste neměli hovory typu - nejde Facebook => nejde internet ??
Mimochodem pro mě je třeba fajn i možnost mít rozumný blok IPv6, ale zase většině lidí je to buřt.
16. 12. 2021, 22:03 editováno autorem komentáře
Spokojenost zákazníka s firmou opravdu řešit nemají. Uplně stejně jako stát zajímá jestli auto plnuje normu xybž a né jestli prodejce je kkt a pro vás nepodlné.
Stát ma řešit jen technické parametry a ještě jen nějaké. Zapomínáte jaká je hlavní motivace státu likvice nepokrytých míst. Nápověda VoIP, IPTV, LOLko a např Neflix to nebude....
....Nejen to na jedněch nejmenovaných stránkách když sem v několika lokalitách se snažil zřídit připojení sem zjistil, že dostupnost je vylhaná. Tedy připojení je dostupné = není ale připojení vám tam uděláme = zkusíme udělat = jé vono to nejde , nebo zaplaťte xxx xxx,- polední míly, rack ve sklepě a páteř po budově. Mi by jsme o Vaši lokalitu hrozně stály.... ...tak jistě už jim to zplatim :-)....
Popravdě mi není jasné, na co se ptáte. V textu uvádíte způsoby, jak se dozvědět o místních poskytovatelích, zmiňujete rychlost zprovoznění, IPTV... To jsou všechno věci, které s obsahem článku a kvalitou připojení nijak nesouvisejí.
O čem mluvím, jsou stabilita a skutečná propustnost spojení (dodržuje např. poskytovatel nařízení ČTÚ?), ztrátovost, připojovací protokol/zařízení, filtrování, způsob placení a vyúčování, ... ALE HLAVNĚ komunikace a přístup, když se něco podělá - o tom by tu někteří mohli vyprávět ságy - už jen pro představu stačí vidět vedle sebe v článku CETIN a Starnet.
Takže vybírat se dá např. dle recenzí či výše uvedených parametrů (které poskytovatelé neuvádějí), ale hlavně když to nejde a můžu, tak jdu jinam! Internet dnes opravdu NENÍ (spolehlivostí, jednotností, parametry, oddělením prodejce a distributora) komoditou typu elektřina či plyn, tak daleko jsme se ještě nedopracovali.