Ja vim ze je to ve Vasem pripade asi zbytecne, ale maly nahled do reality fungovani marketingu.
1) firma ma marketingove oddeleni
2) to dostava nejaky , prevazne rocni obulus na marketing
3) jejich nejdulezitejsim ukolem je tyto penize utratit, optimalne tak za polovinu roku - to aby se pristi rok obulus zvetsil - a s nim i jejich premie
4) jejich schopnost cokoli zaridit je zaporna, proto si najimaji agentury
5) schopnost zamestnancu agentur je jeste horsi - proto se utraci ve velkem u velkych poskytovatelu reklamich ploch a idealne tam, kde nikdo nemuze zjistit, zda to potencielni zakaznik vubec videl (idealni je na to TV)
6) zpetne vyhodnoceni provadi ... agentura
7) podepise se pod nej ... marketing
8) schvali jej ... manazer
V zajmu vsech je, aby to "dopadlo dobre", tudiz se vyhodnocuji nesmyslna cisla nesmyslnych vysledku vycucana z prstu, obali se to spoustou grafu a dalsich grafik ... a zavladne vseobecne poplacavani se po zadech, jak jsme to letos zase pekne zvladli.
Opravdu si myslite, ze firma, ktera chce neco vyhodnocovat, si bude zadavat reklamu na FB? Kde nemuze nijak ovlivnit zda vubec a komu se pripadne zobrazi?
Mimochodem, jediny opravdu prukazne funkcni marketing je ... sleva. Pokud PR firma zrusi uplne a penize takto ziskane investuje do zlevneni, vyplati se ji to zdaleka nejvice.
Predstavte si to napriklad u automobilek, kde prodejni cena (krome marzi) je z nejvetsi casti generovana prave marketingem. Nekoupite automobil ktery misto 1/2M stoji 1/4M ? A potrebujete k tomu bilboardy, reklamy v TV atd atd?
Jake modely mate na mysli? Ja kdyz pred mnoha lety obcas zabloudil do marketingoveho oddeleni, tak tam byl sci-fi i obycejny spreadsheet a trojclenka. Mylne umistovanou reklamu bud zaplati firma ze sveho zisku, anebo rovnou koncovi zakaznici skrze predrazene produkty. Ve vysledu trati zakaznici, ale i konkurencni reklamni prumysl.
Z hlediska inzerenta nějaká deklarovaná sledovatelnost nehraje žádnou roli. Rozhoduje výsledek, tedy konverze reklamy do obchodních případů a to si musí sledovat inzerent. Velcí inzerenti jistě mají sofistikované matematické modely, které jim umožňují odhadnout velice přesně sledovanost reklam na FB i bez údajů, které publikuje FB.
1. zákazníci to nezaplatí, protože cenu neurčují náklady, ale schopnost klientů nakupovat, cena z jejich pohledu je vždy maximální, jakou jsou ještě schopni akceptovat. Náklady na cenu nemají vliv. Pokud je cena vyšší než akceptovatelná, například kvůli nákladům, tak to nekoupí.
2. No on vlastně stačí i ten excel, když si spočítáte náklady na reklamu a výnosy podle médií, a máte nějakou historii, tak lehce určíte, zda ta proklamovaná čísla sedí.