Jo jo.. naprostý souhlas.. daný "autor" tomu vůbec nerozumí a je to NAPROSTE STEJNE, jako ostatní populární termíny typu: web 2.0, ERM, CRM atd.. zkrátka web-based mail už tolik "netáhne".. takže z toho uděláme "cloud".. každý má dneska přeci cloud.. a jestli ho nemá.. no TAK SI HO PRECI MUZE DOVOLIT!! stačí povolit zaměstnancům jen VPNku do firemní sítě a hurááá.. máme vnitropodnikovový, intrafiremní cloud na P4 serveru .. .. nechápu, že tento článek nevyřadila redakce na základě NAPROSTO ZAVADEJICICH a nepravdivých tezí..
.. prý "uživatel potřebuje zapnout laptop a načíst si nejnovější poštu = cloud..
chaááá.. cháá. .komu to jako chcete nacpat?? To jsou tak neskutečný kecy, že jen podrývají naprosto jakoukoliv "autoritu odborníka", kterou byste snad MOHL mít..
tohle všechno přeci uměly systémy již před deseti lety.. Outlook se připojil skrze RPC přes HTTPS, případně Active Push.. nanejvýš nějaké OWA webmail (u Windows systémů, u Linux mají své vlastní utility, které podrobně neznám).. a vy se tady snažíte NAKUKAT ostantím, že nějaký vzdálený přístup do web úložiště či na nějakou aplikační firemní platformu skrze VPN, HTTPS nebo zmíněné RPC přes HTTPS je "cloud"??!!
jste opravdu technický ubožák! Kdosi velmi přesně nedávno charakterizoval rozdíl mezi "virtualizací", "cloudem" a firemní platformou:
závěr byl takový, že Cloud umožnuje navýšit bezprostředně a to i po JEDNOTKY MINUT procesní výkon - a třeba za deset minut jej zase stáhnout.. je zálohován nejenom lokálně, ale i na jiném kontinentu a HLAVNE: Uzivatel platí pouze za BEZPROSTREDNE SPOTREBOVANY VYKON!! - něco jako, když si píchnete do zásuvky Blade server a hodku na nem instalujete systém: hodiny se vám doma protočí do běla, ale zaplatíte PRE nebo jiné energetické společnosti přesně jenom za tu dobu, co jste čerpal vyšší spotřebu.
Přestante tedy taky vykládat ostatním něco o tom, že "email na dálku" je automaticky cloud..!! Může být - ale takové řešení není běžné a není to ani Gmail.
Opravdu zvasty. Nepouzivejte pojem mobilita ve spojeni, posed v kancelari, kongresovem centru, skola, nebo s misty kde naleznu zasuvku a pripojeni. Mobilita je o necem jinem. Neni dostupne pevne pripojeni, ani mistni wi-fi. Cestuji, autem, lodi a letadlem. Pracuji prevazne na lodich a ropnych plosinach. To je mobilita, a ne "vazeni redaktori", jen posez po pokojich a kancelarich.
Co si myslite cloud zpracovava i MP3ky napriklad na www.aamp3.com
mazec.
cau Pavel
No ja nemel na mysli banalnosti typu prikaz k uhrade, ale treba slozite pojistovaci smlouvy (rozdil mezi zaplavou, zatopou, kombinace pasmoveho a casoveho uroceni) nebo treba zpusob cerpani minut a balicku u operatoru. Tam evidentne resi call centrum pouze spatnou praci nekoho jineho.
Pak ovsem neni problem sluzbu poskytovat ve dvou kategoriich - pro normalniho cloveka (bez naroku na support kravin) a s prirazkou pro blbce.
Ad homeworking - prevazne neni problem v lidech (respektive v zamestnancich) ale ve vedeni - ono je precijen daleko jednodussi sledovat pichacky, nez co kdo udelal. To totiz vyzaduje, aby nadrizeny rozumel tomu co jeho lidi delaji a to je z 90% nesplnitelny predpoklad.
Tak ono stačí, když člověk má schopného zaměstnance a ne Homera Simpsona a dokáže produktivně pracovat i z domu.
Jinak sám mám jedno menší call centrum (virtuální) s cca 10ti zaměstnanci on-line a opravdu JE POTŘEBA JAKO SŮL!
Hodně lidí raději mluví s člověkem než s automatem a raději zavolá než píše e-mail. Navíc exustují lidi, kteří ani netuší jak mají zadat příkaz k úhradě, co je to variabilní symbol, co je číslo účtu atd.
Jenže peníze jsou stejné od vysokoškolského profesora a člena akademie věd jako od člověka, který neví, co je variabilní symbol. Takže proto mám zaměstnance na call centru a řeší podobné věci.
Zjednodušit to už nemám jak, ale stále se o to snažím :-) Je to i o tom, že pokud napíšete nějaký postup nebo manuál, informaci, HELP, FAQ, příručku a je delší než 3 řádky, tak to stejně nikdo nečte a rovnou volají, že "to nefunguje". Je to sice jejich chyba, ale kdybych neměl to call centrum, tak zákazník odejde, protože svou chybu nikdy nikdo neuzná :-).
Takže ke všemu přistupuji tak, že je to MOJE CHYBA, za všechno můžu já včetně špatného počasí, mám pro ně call centrum, kde si na to můžou stěžovat... a za to všechno chci takovou maličkost jako jsou PENÍZE :-)))
Zastávám názor, že zařízení by se mělo používat výhradně k tomu, k čemu je určeno. A pokud nabízí ještě nějaké funkce navíc, je třeba je brát pouze jako doplňkové, které je možné použít v okamžiku, kdy jiné vhodnější zařízení není zrovna po ruce, viz http://www.cleverandsmart.cz/desktop-notebook-netbook-tablet-nebo-smartphone/.
Duvod bude asi ryze psychologicky. Ne kazdy bude schopen dokopat se k praci doma, takze se musi obleci a jet nekam do jineho prostredi. Spis se nabizi otazka, zda je vubec cinnost nekterych call center uzitecna. Pokud se snazi zakaznikum vysvetlovat produkt, ktery predtim udelali zamerne prilis slozity, je to cinnost zbytecna a je treba resit neco jineho.
Otázkou ovšem je kolik firem něco takového vůbec chce používat?!
Pracoval jsem pro jednu nadnárodní firmu jako specialista datových služeb a potřebovali rychle změnit nastavení podle nové konfigurace v systému. Říkal jsem jim, ať mi to pošlou mailem/faxem atd., že to udělám... Ne, to prý nejde, že to by mi nezaplatili...
Takže jsem musel jet na centrálu firmy 150km daleko, tam lapnout k PC v obrovském open space na prdel a přihlásit se přes VPN na server, který byl o dalších 200km jinde a dělat to, co jsem mohl dělat v klidu doma z notebooku... Museli mi platit cestu tam i zpět, ubytování v hotelu, jídlo atd.
Přitom jsem tam dělal přes naprosto ty stejné systémy a naprosto stejnou činnost, co bych dělal doma z notebooku (nebo kdekoliv jinde).
Takže nakonec jsem si musel založit vlastní firmu a homeworking a práci na dálku používám úplně normálně :-))
Opravdu nechápu proč při dnešních IT možnostech ještě firmy mají ty megalomanské open space! Třeba pro call centra je to NAPROSTO ZBYTEČNÉ :-) Může být virtuální call centrum a zaměstnanec pracovat z domu přes Internet a VoIP.
Výhoda je, že firma pak nemusí platit obrovské budovy, ostrahy, uklízečky atd. a navíc i stoupne kvalita hovorů - protože není v pozadí slyšet dalších x probíhajících hovorů jiných operátorů, ale každý je sám doma v tiché místnosti :-)
Souhlasim. Pamatuji si, jak si Java aplikace mely stahovat jenom vybrane kusy kodu do telefonu :-)
Taky si ale pamatuji jak Apple tlacil svuj Newton a pak byl skoro pred krachem, aby trh handheldu v nasledujicich letech valcoval Palm.
A jak je to ted? Kazdy ctenar asi vi sam :-)
Proste technologie musi pro trh dozrat (nebo obracene) a v pripade cloudu uz to tak je.