Problem je, ze operatori nechteji zpoplatnovat pristupy mimo jejich "portaly", takze IDOS je asi dalsi obeti politiky, kdy jim operatoriplatit za prime pristupy nechteji a neprimo nuti provozovatele IDOSu k blokovani primych pristupu, resp. redirectu nekam na "portal" mobilniho operatora.
Asi před třemi roky jsem se snažil diletantům z IDOSu nějak sdělit, že když mají ve vyhledávání sppoje jako parametr čas, tak dvojtečku (jako třeba 15:01) musí při přesměrování (odpověď server 302) escapovat (jako %3A ).
Ale oni to ti tupci nechápou - no když používají IIS od MS, tak ten asi dlouhodobě snižuje IQ instalatérů.
Pokud totiž ještě v Location uvedou NEPSRÁVNĚ jen relativní odkaz, tak si klient může myslet, že až k : je všechno schéma.
Neuspěl jsem - profesionálové z IDOSu jsou schopni vše odladit jen na MSIE. Tak se pak nelze divit ničemu.
P.S.
Jedině nevím, proč musí vhodného klienta shánět uživatel neprofesionál, když tvůrci (polo)profesionálové znají jenom MSIE ?
"502 Bad Gateway" mě také docela znechutila. Nicméně pokud použijete správnou, 5× dražší gateway operátora, spojení lze nalézt přes WAP za cca 1-2Kč.
To co mi na IDOS vadí podstatně víc, je naprostá neochota provozovatele cokoliv udělat s vyhledáváním nesmyslných spojení a špatnou použitelností. Tyto chyby jsou tam už léta. Po debatě je dokonce vývojáři uznali, nicméně se nic nezměnilo. Jediné, co se vylepšuje, je rozsah reklamních ploch.
Ostatně, není proč se divit, když má provozovatel na tato data od státu monopol.
Příklady:
Hledám spojení Praha-Třeboň v 15.00. Přímý autobus jede z Prahy Florenc přímo do Třeboně v 14.55. Druhý v 15.05 z Prahy Roztyl někam jinam. Místo toho, aby IDOS upozornil na přímý spoj, kombinuje druhý z nich s přestupem na ten první někde po cestě, aniž by mne upozornil na to, že první spoj jede také z Prahy. Že se přestup v praxi nepovedl, je nabíledni.
Hledám kombinaci vlak-autobus na tutéž trasu. Z Veselí n. L. je možné dále pokračovat vlakem (oficiální přípoj), nebo se o 5 minut dříve pokusit přeběhnout na autobus, který by měl náhodou projíždět kolem 7 minut po předpokládaném příjezdu vlaku. IDOS najde pouze tento teoreticky rychlejší spoj, který nelze reálně zvládnout, zatímco standardní přípoj nezobrazí.
Hledám spojení vlakem. Nenašel jsem. Vše je nutné znovu vyplnit pro hledání autobusu.
Hledám spojení přes WAP. První dvě spojení mi nevyhovují. Je nutné znovu vše vyplnit se změněným časem, a znovu zaplatit přenos dat od začátku.
Hledám spojení Praha-Wrocław. 90% spojů nelze nalézt. Vnitrostátní spoje IDOS končí hranicemi, zahraniční provozovatelé nemají přístup k českým spojům. Musíte odhadnout, přes které hraniční přechody by mohl spoj jet, a pak samostatně dohledávat českou a polskou část cesty v různých vyhledávačích.
Lezu na to (www.jizdnirady.cz) přes OperuMini s APN internet a funguje. WAP bohužel ne, bo mám taky nastavený APN internet a nedostanu se tak ani na domovskou stránku svého opa. No, co už :-P
Ale aspon umoznuje lidem ten jizdni rad *pouzivat*. Nic me nedokazalo nas*at vic, nez kdyz mi wapova verze IDOSu hlasila "502 Bad Gateway" jen proto, ze jsem na ni nelezl z WAPove brany nasich slavnych operatoru. Takze diky, Sarfy!
*SPAM*. Pokud ta aplikace vubec neco dela, vola potom sama Chaps, coz zavani zneuzitim jejich sluzeb. Krom toho uz prvni stranka pekne taha Google Analytics...