Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Co nám dala a vzala televizní krize? Její následky pociťujeme dodnes od anonym - První, co mi blesklo hlavou, byla zpráva, že...

  • 29. 12. 2020 3:11

    bez přezdívky

    První, co mi blesklo hlavou, byla zpráva, že ČT přispěla 18 miliony na fiktivní výrobu filmu Poslední z Aporveru.
    Když se podívám do Výroční zprávy, dočtu se tam (s. 25):

    "Zcela mimořádná je role ČT v podpoře českého audiovizuálního a filmového průmyslu. Žádná jiná srovnatelná televize v EU nehraje tak zásadní roli v tomto odvětví jako ČT. Vyniká to zejména při pohledu na činnost televizí ve středoevropském prostoru, které na podobnou aktivitu prakticky rezignovaly. Roli podporovatele v těchto zemích přebral stát anebo taková podpora vůbec neexistuje a celý audiovizuální a filmový průmysl je proto v útlumu. Skutečnost, že je Česká televize největší koproducent domácích filmů, je pak výjimečná i v celoevropském srovnání.
    ČT jako jedna z mála televizí v Evropě podporuje umělecké a festivalové filmy, dětskou a animovanou tvorbu, debuty a studentskou tvorbu."

    Co přesně to má společného s veřejnoprávní službou?

  • 29. 12. 2020 7:59

    Pamětník

    Klasický filmový průmysl funguje jen za předpokladu, že náklady na komerční filmy jsou se ziskem uhrazeny ze vstupného do biografů, případně prodejem vysílacích práv pro TV.

    Tohle všechno samozřejmě většinou nefunguje v oblasti, uvedené ve VZ: "...umělecké a festivalové filmy, dětskou a animovanou tvorbu, debuty a studentskou tvorbu.". Proto ale nemusíme být ochuzeni o tyto žánry a alespoň má ČT co vysílat, když její vlastní filmová tvorba by byla ještě dražší. Nakonec považuji za chvályhodné, že nejsme od ČT odkázáni jen na cizí tvorbu, její programová skladba je pestřejší a nejme krmeni jen zahraničními velkofilmy, kriminálkami a pod., které přirozeně patří spíše na komerční stanice. Nakonec 18 milionů je drobeček v rámci 7 miliard rozpočtu ČT.