Vlákno názorů k článku Co opravdu očekáváme od vyhledávačů? od Jiří Donát - Také souhlasím. Právě tímto způsobem se projevuje "zesilovací"...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 5. 2003 11:03

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Také souhlasím. Právě tímto způsobem se projevuje "zesilovací" moc vyhledávačů.
  • 16. 5. 2003 15:34

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Já vám přeci nechci brát váš způsob hodnocení a objednávání služeb. Pokud vám vyhovuje, je všechno v pořádku. Jde jen o to, že mně vyhovuje něco jiného a vyhledávání na webu v tom hraje značnou roli. Před časem jsem se dokonce pokoušel Googlem hasit barák. Já vím, asi jsem cvok :-)

  • 16. 5. 2003 15:13

    Leo (neregistrovaný)
    Od majitele ubytovaciho zarizeni nebo privatu ani necekam internetovou gramotnost, takze si podle ni nevybiram. Domluvit si ubytovani telefonem je mnohem rychlejsi a spolehlivejsi nez pouzivat email (a mobil je uplne idealni), zvlast kdyz si vzpomenete v patek odpoledne a vecer uz chcete bydlet :-) Mozna pouzivame jine typy ubytovani (ja vetsinou ty male bez stale recepce a liftboys a liftgirls).

    A nehledam na internetu zdaleka jen kvuli nakupovani (at uz zbozi nebo sluzeb).
  • 16. 5. 2003 14:05

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Proč demagogie? Jen můj názor :-)

    Ubytování a jiné služby si vybírám podle toho, zda mají na webu dostatek informací, zda je tam mají prezentovány přístupně, použitelně a přehledně, zda je patrné, že s nimi jde operativně komunikovat emailem (nesnáším telefony), apod. Pokud stránky splňují tato kritéria, velmi pravděpodobně se odkaz na ně objeví v Googlu na první stránce výsledků pro vhodně zvolený dotaz.

    V oborech s velmi malou nabídkou je situace samozřejmě jiná, ale v dostatečně konkurenčních oborech nevidím důvod, proč bych měl nakupovat od někoho, kdo zatím Internet dostatečně dobře nezvládl. Nevyplatilo by se mi to, protože by mne to stálo mnohem víc času a starostí.
  • 16. 5. 2003 0:46

    Leo (neregistrovaný)
    Trochu demagogie ne? :-) Moje zkusenost je proste jina, v realnem svete webu tak jak jsou neni Google samospasitelny, katalogy se mi proste osvedcily. A ubytovani si rozhodne nevybiram podle toho, jak ma majitel penzionu schopneho webmastera, Vy ano? Na webu najdu i ty, kteri na prezentace kaslou. Leo
  • 16. 5. 2003 0:43

    Leo (neregistrovaný)
    Ja taky piluju svoje resersni strategie, a leckdy je cesta k informacim stejne zajimava a dobrodruzna jako informace samotne :-) a nejen na webu. To nejzajimavejsi nakonec clovek nenajde v idealnim svete dobre strukturovanych semantickych webu, ale zasunute kdesi v koutku v chaosu stranek realnych, i kdyz Google muze byt dobry startovaci bod, kdyz clovek neceka, ze mu to co hleda da na prvni strance. Nejdulezitejsi je, aby byly stranky vzajemne propojene odkazy co nejvic, pak uz se doklikate.

    Jinak zajem o geologii ostrova Korfu je zajmem amaterskym, zajima me totiz o tomhle ostrove prakticky vsechno. Leo
  • 14. 5. 2003 18:36

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Vím, že už se pomnohokráté opakuji, ale pokud hledáte ubytování na Vysočině, žádný katalog nepotřebujete. Stačí vám dobrý fulltextový vyhledavač (třeba Google) a takový provozovatel ubytování, který při vytváření své internetové prezentace postupoval profesionálně.

    Pokud se spokojíte s ubytováním, jehož provozovatel na kvalitu své internetové prezentace kašle, nehledejte ho na Webu.
  • 14. 5. 2003 15:43

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    2/3 nepertinentních výsledů díky jménu geologa Corfu můžete eliminovat třeba přidáním -F. takže zmínka o tomto člověku redukuje počet výsledků na 400.
    Mě nikdy nevadilo, co nám neposkytují vyhledávače, vždy jsem se snažil pilovat spíš své rešeršní strategie. Jelikož se v názvech článku uvádí jen F., je trošku složitější se dopátrat, že jde o jméno Fernando. Možná, že kdybyste mu do Osla napsal, tak vám poradí nějaký dobrý geologický web nebo informační systém pro geology, nějaká databáze určitě bude :o) Nevím co přesně hledáte, ale vypadá to jako informace pro byznys (pokud nemáte jako zálibu geologii nebo jako předmět studia). Nemůžete čekat, že kvalitní informace pro byznys vám najde za pět minut Google. Pokud chcete nějakou databázi pro geologii, můžu se vám zkusit podívat. Je pak i šance, že některé z knihoven má přístup zdarma.
  • 14. 5. 2003 14:57

    Leo (neregistrovaný)
    Par poznamek a zkusenosti. Jednak si myslim, ze fulltext jako je Google katalog nenahradi. Prikladem muze byt treba hledani informaci, ktere maji geograficke vymezeni. Pokud hledam ubytovani treba na Vysocine, je mnohem uzitecnejsi dobry katalog, kde jsou ubytovaci kapacity v sekcich podle regionu (Atlas) spis nez podle abecedy (Seznam). Podobne je to treba s hledanim firem (a jinych subjektu) ktere maji sidlo (nebo pole pusobnosti) v dane lokalite. Tam se to nekdy dost tezko nahrazuje kombinaci klicovych slov.

    Dalsi problem, kdy ani rozsirene hledani v Googlu nefunguje tak jak by si clovek predstavoval - hledal jsem stranky o gelogii ostrova Korfu, a zadal "geology Corfu", narazil jsem ale na to, ze existuje jisty geolog jmenem Corfu, a nenasel jsem rozumny zpusob jak Googlu sdelit, ze chci aby vzal v potaz Corfu jako nazev ostrova, ne autora, ktery se objevuje v citacich.

    Nekdy je hledani v Google narocne na volbu klicovych slov. Hledal jsem obrazky pro deti, kresbicky zviratek a pohadkovych postav, neco pro inspiraci pro nove obaly vyrobku urcenych pro male deti. Pouzil jsem hledani obrazku na Googlu, a nejprve zadaval "cartoon animals" (pripadne primo napr. "cartoon dog"), pak zkousel misto cartoon "clipart" a "line art", ale porad to nebylo ono, potreboval jsem neco v detskem stylu, a klicova slova "children", "kids" vybrala jenom obrazky deti, ne obrazky pro ne. Nakonec na cele care vyhralo klicove slovo "coloring" (coloring books jsou omalovanky) - ale koho to napadne hned?

    Ve vetsine pripadu musi clovek ovladat mozne synonyma - pokud nefunguje ubytovani, musim zkusit penzion, hotel, privat, a to vcetne moznych tvaru (penzion vs. pension, treba). Vetsinou mi pri prvnim pokusu vypadne rada stranek, a na zaklade vysledku odhaduju lepsi klicova slova (neco jineho nez hledani ve vysledcich, co nabizi Google). To si ale clovek musi udelat sam, fulltexty tak inteligentni zase nejsou.

    Leo
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).