Vlákno názorů k článku Co se ve skutečnosti skrývá za „povinným programováním od první třídy“? od Dreit - Jen aby to nedopadlo jako na gymnáziích -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 10. 2015 13:22

    Dreit (neregistrovaný)

    Jen aby to nedopadlo jako na gymnáziích - za kolik minut se spouští spořič (10 min) a kolikátá ikonka zleva ve Wordu podtrhává text. Kdyby brácha na takovou školu nechodil, tak tomu nikdy neuvěřím.

    A to vím, že na střední odborné škole o pár domů vedle se učí Pascal, HTML, 3D modelování a další věci. Ne stylem "naučte se to nazpaměť", ale "takhle to funguje, zkuste si to". 3D se dělalo ve třech různých programech aby žáci měli trochu přehled, HTML se psalo jak v texťáku, tak i v různých IDE prostředích. Když už se psal vzácně test na papír, bývalo to většinou abcd, nebo "napište program co bude dělat tohle". Hodnotilo se podle přehlednosti, rychlosti,...a pokud někdo zapomněl středník, dostal od učitele test zpátky aby se ještě podíval jestli mu tam něco nechybí. Hned to bylo lepší, než dostat špatnou známku a nadávat na všechny kolem, že je to nefér.

    Nejvíc se mi líbilo, že Pascal se bral dlouhodobě, ale HTML, JavaScript i CSS se jen nakouslo, vyzkoušelo, vysvětlilo k čemu je a jelo se dál :) Kdyby se tak takhle učily dějiny nebo další předměty, to by bylo něco. Nevadí mi zkoušet písemně, vadí mi zkoušet každou drobnost a dělat tragédii z toho, že nevím jestli Napoleon vyhrál ve čtvrtek nebo v sobotu.

  • 28. 10. 2015 13:29

    Petr (neregistrovaný)

    No kdo nezažil neuvěří, ale ještě když sem chodil do školy tak naše učitelka "IT" považovala Excel za jakýsi nedostižný svatý grál IT znalostí. Dopadlo to tak, že ačkoli jsem měl asi tak 50x větší znalosti než ona dostal sem jako z jediného předmětu z "IT" čtyřku, jelikož sem nedokázal v časovém limitu při písemce doslova roboticky vytvořit nějaký presenční graf s milionem detailů typu stínování sloupců :-)

    Excel... to je TEN program... :D

  • 28. 10. 2015 14:30

    Dreit (neregistrovaný)

    Téda, nechtěl bych zažít...a věřím že bráchu něco na ten způsob bude brzo čekat.
    Vzpomínám že na ZŠ jsme měli přístup k jednomu síťovému disku, kde měl každý žák svoji složku a když jednoho dne učitel něco zařizoval, dal nám za úkol opsat dvě stránky textu z projektoru. Strašně mě zaujalo kolik lidí to opravdu začalo všechno slepě opisovat. Já se radši domluvil s několika spolužáky, každý opsal kousek, já to všechno pospojoval dohromady a dal na disk k dispozici všem co měli zájem. A pak jsme si chodili po internetu nebo hráli OpenArenu po zbytek hodiny, zatímco ostatní opisovali a nechápali.
    Na střední škole měl každý přístup jen ke svému disku a pak read-only přístup k společnému disku. Tam jsme funkční programy šířili přes pastebin a posílali si papírek s adresou :) Byla tam taky větší volnost, počítače za moc nestály a když si někdo vzal z domova notebook, měl možnost připojit se do sítě a pracovat si na vlastním, výrazně rychlejším stroji.

    Já zase dostal u maturity čtyřku z češtiny, i když jsem v pololetích míval dvojky. Jako na potvoru jsem si vytáhnul jedinou knihu na kterou jsem naprosto nic nevěděl a při slohu mi nesedlo ani jedno z témat. A tak jsem si vybral "stížnost", nějak to napsal na počet slov a jako zázrakem jsem dostal alespoň tu čtyřku. Škoda, teď si budou všichni budoucí zaměstnavatelé myslet, že patřím mezi ty dvě třetiny spolužáků, co krátce před maturitou napsali v testu "pyvo" a "lyška" :D

  • 28. 10. 2015 23:20

    fd (neregistrovaný)

    Par zamestnavatelu jsem jiz potkal, a ani jednoho naprosto nezajimalo, co mel pripadny zamestnanec na vysvedceni. Velmi casto je mu dokonce i jedno, jestli vazne pise pyvo, pokud umi napriklad SQL.

  • 29. 10. 2015 23:50

    ludva

    Když se chceš naučit psát na stroji, máš si vzít Rudé právo a přepsat. Tohle mohl být stejný důvod, který jsi svou počítačovou gramotností totálně zabil ...

  • 28. 10. 2015 23:17

    fd (neregistrovaný)

    Presne ukazka duvodu, proc deti nektere predmety doslova nesnaseji. Osobne jsem videl to, ze v hodine vypocetni techniky dostaly za ukol vetny rozbor odstavce z knihy "zaciname s pocitacem". Na ty pocitace pak cely rok nesmely ani sahnout.

  • 28. 10. 2015 14:12

    Janek Wagner

    Re: "Jen aby to nedopadlo jako na gymnáziích": Čas od času si vyhledávám pomocí Google maturitní otázky z informatiky na středních školách. Je to často skutečně otřesná četba.

    A ještě děsivější je situace na katedrách informatiky na některých pedagogických fakultách. Jeden příklad naleznete v mém článku http://www.ceskaskola.cz/2015/10/jan-wagner-povinne-programovani-uz-tady.html.

  • 28. 10. 2015 15:09

    Dreit (neregistrovaný)

    Hádám že s příchodem státních maturit se nic nezměnilo, že?

    Upřímně, už nějakou dobu váhám, jestli vůbec chci mít potomstvo. Představa že si budou muset něčím takovým projít a ještě budu muset po práci potomkům všechno vysvětlovat k nechuti nás obou, protože osnovy jsou mimo mísu....

  • 28. 10. 2015 23:24

    fd (neregistrovaný)

    Nejakym omylem jsem se dostal k sade otazek na tema IT, musim rict, ze jako ITk bych spolehlive propadl, nebot takove nesmysly jake tam byly, se hned tak nekde neuvidi. Nejkrasnejsi na tom bylo, ze podle "klice" bylo spravne vice odpovedi, ale ve skutecnosti nebyla spravne ani jedna, a to platilo o tak 80% onech prikladu.

    Opravdu povznasejici zpusob zjistovani toho, jestli se nasi potomci dostatecne nadrtili zpameti to jedine "spravne" reseni.

  • 29. 10. 2015 3:32

    petrph

    No víte-i to je možná problém - "Nejvíc se mi líbilo, že Pascal se bral dlouhodobě, ale HTML, JavaScript i CSS se jen nakouslo, vyzkoušelo, vysvětlilo k čemu je a jelo se dál ".
    Co se třeba myslelo tím "Pascal se bral dlouhodobě"- základní konstrukce jako u každého jazyka, nebo i pointery (jo, pascal je umí taky), OOP? Programování s Pascalem třeba ve Windows? Bez toho jsou právě jen ty vysvětlené základy, v praxi skoro nepoužitelné.­.Zatímco naopak HTML, JavaScript i CSS se jen nakouslo, vyzkoušelo, vysvětlilo k čemu je a jelo se dál -což jsou technologie, které by studenti,absolventi mohli začít v praxi ihned používat,pokud by je je škola kvalitně naučila..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).