To je všeobecně zažitý mýtus o diktování množství, které můžeme vyprodukovat. Můžeme si vyprodukovat kolik chceme, ale DOTACE dostaneme jen na přesně stanovené množství. :) Jak to ti zemědělci zvládali dříve??? Hlavně EU nesmí příjmout do svých řad Turecko, protože by evropské zemědělství kleklo díky obrovskému možství levných potravin odtamtud a Holanďani by přišli o část peněz z námořní dopravy, protože by cesta z Číny končila v Turecku.
Bohužel nemáte pravdu, na spoustu věcí jsou stanoveny kvóty i na množství. Třeba vinici si žádnou nezaložíte, pokud místo ní nezrušíte jinou.
Naopak nechápu, proč by Holanďani přišli o část peněz - kdyby to bylo tak výhodné, tak cesta končí už dnes hned vedle v Řecku. Ale když už máte naloženou loď, tak je dobré ji dovézt co nejblíž k cíli, což není hranice EU, ale místo spotřeby - cesta po vodě je nejlevnější.
Ano...U vinic se udělal stop stav k určitému datu, proto vinaři zřizovali rychle nové vinice, ale opět kvůli dotacím. Celé evropské zemědělství je tak zdeformované, že bez dotací nejste konkurenceschopní. Pokud jde o dopravu, tak je námořní doprava levná, ale musíte přičíst poplatky spojené s celou logistikou a nědelejme si iluze, že ji Turci nezvládají za zlomek ceny jinde obvyklé a Polákovi je jedno, kam kamion pošle. On si totiž spočítá, co je pro něho levnější. Kdysi mi to přirovnal známý k letecké dopravě a ceně za letenku, jejiž cenu tvoří z velké části právě různé letištní poplatky. Proč nízkonákladové letecké společnosti nelétají většinou na hlavní letiště?
U vína to není kvůli dotacím, ale kvůli omezení konkurence, ale systém v evr. zemědělství je skutečně strašný.
Pokud jde o kamióny a lodě - proč tedy dnes nejezdí do Řecka? Velký rozdíl v cenách mezi Řeckem a Tureckem nebude. Spíš zapomínáte na to, že už je prakticky po celé Evropě pro kamiony mýto a 1500km s cenou 5Kč/km navíc už je znát.
Jak to dělali zemědělci dřív? Jednoduše, každý podnik nebo družstvo si produkovalo takové množství které bylo schopeno prodat, poněvadž jim do toho nějakými nesmyslnými a byrokratickými evropskými nařízeními nikdo nekybicoval. Všichni si určitě pamatujeme jak nám před časem EU zlikvidovala třeba Cukrovary že. Ale to neplatilo jenom pro zemědělce, to platilo naprosto pro všechno. Obchodujme se všemi, tak jako kdysi, ale každý za sebe. EU zrušit!
Je to zarážející, když je Řecko vlastně námořní "velmoc". Ale když vedle sebe postavíte Řeka s Turkem, tak který z nich je větší obchodník? Proč Poláci vykupují ve velkém nejen evropské produkty a následně je přeprodávají? Je to o šílené logistice. Stále je jednodušší navozit obrovské zásoby do skladů a následně je distribuovat dál. Proč vám banka pošle pět dopisů než jeden s pěti papíry? Pokud jde o mýto, tak to dělá při rozpočítání na zásilku téměř zanedbatelnou položku, horší je to s naftou. I na platech řidiče přiškrtili, ale stále se to velkým dopravcům bohatě vyplácí.
My všichni strašně rychle zapomínáme. Doporučoval bych se občas podívat na Retro. Třeba díl o produkci ovoce a zeleniny byl hodně zajímavý. Nebýt zahrádkářského svazu, tak bychom tu měli minimální nabídku. Mléko se díky nadprodukci vylévalo. Přestaňme si nalhávat, jak vše bylo bezvadné. Vše "kvalitní" se vyváželo na východ a u nás se to dalo sehnat max.pod pultem.
To s tím zahrádkářským svazem ale vlastně není moc dobrý příklad. Naši komanči byli ideologicky na výši, takže zrušili soukromé podnikání komplet. V Maďarsku, Polsku, ale dokonce i NDR se soukromé podnikání jednotlivců nezrušilo. Takže zatímco tam dodávali na trh soukromníci, u nás se to muselo legalizovat přes svaz zahrádkářů.