Pozor, my se tu nebavime o ISP, u nehoz je pripojen spamer. Tam je odriznuti spamera zcela na miste. Samozrejme s urcitym rozumem. My zde probirame nazor, ze by meli mit ISP na kazdem svem serveru, ktery prijma postu, filtraci podle neakeho cerneho listu. A to je podle mne vec, kteru si prave ISP jen tak dovolit nemuze.
ISP se tak chovat nejen muzou, ale i musi ! Pokud to prokazatelne projde pres jejich sit, maji ve svem "Telekomunikacnim radu", ze vas bez nahrady do vyreseni odpoji, pripadne pri opakovanem prohresku rozvaznou smlouvu. Antispam.cz jsem jako mrtvy odepsal, ale pokud mohu zjistit ISP hrisnika tak se na ne obracim se stiznosti a mam s tim ty nejlepsi zkusenosti. U tech vetsich urcite existuje adresa abuse@...
Nezbyva, nez zvolit jineho operatora. Sveho casu mi taky zacaly chodit "informacni" SMS od Radiomobilu o novych mobilech a sluzbach. Po zavolani operatorovi, ze si tohle nepreji, je klid.
IMHO se takto vsichni provideri chovat nemuzou. Spamer muze mit regulerni kontakt s nekterym ze zakazniku ISP a tim, ze by ISP znemoznil doruceni techto mailu adresatovi (svemu klientovi), nejspise by doslo k poruseni smluvniho vstahu o poskytovani telekomunikacnich sluzeb. A je otazkou smluvniho vstahu, jaky nasledek by to potom melo.
Branit proti SPAMu se muzete na urovni vlastniho/firemniho serveru, nemuze to za Vas delat ISP na svem serveru, pokud mu k tomu nedate souhlas a stejne se neubranite tomu, aby se nahodou Vas dulezity obchodni partner, na zaklade hlasky jineho zakaznika daneho ISP, nedostal na cernou listinu.
Cemu se divite, spam chodi i od Oskara, rikaji tomu informacni sms a jak mi bylo jiz dvakrat receno, nemuzu si to nechat selektivne vypnout, bud si vypnu komplet sms z internetu a nebo budu dostavat jejich spam. Kdyz jsem zadala slevu z tarifu, bylo mi receno ze ani to nelze.
Jinak co se tyce elektronickeho spamu, tak jako spravce postovniho serveru jej resim jednoduse: spameri jdou okamzite na blacklist a pri dalsim pokusu o zaslani se jim vrati hlaska "STOP SPAM". Bohuzel tuto moznost nemaji vsichni, ale meli by se takhle chovat vsichni provideri, myslim ze by spamu vyrazne ubylo.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).