Vlákno názorů k článku Czechware aneb Jak legalizovat spam od Václav - Zákon nic nevyřeší. Máš e-mailovou adresu, zveřejnil jsi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2003 7:48

    Václav (neregistrovaný)
    Zákon nic nevyřeší. Máš e-mailovou adresu, zveřejnil jsi ji někdy, tak Ti na ni někdo bude psát. Je to obdoba normální pošty!!!
  • 6. 8. 2002 15:28

    kubik (neregistrovaný)
    "Etická rovina věci je mi samozřejmě jasná a souhlasím s tím, že webovým vydavatelům náleží odměna, kterou si lze v současnosti jen obtížně vybrat jinak než zobrazováním reklamy."

    Ja s tim nesouhlasim - rekneme, ze mate server, ktery funguje jako diskuzni krouzek, kde se lidi s ruznejma technickejma dotazama ptaji a pripadne dostanou odpoved. Pokud v drtivy vetsine pripadu odpovidam, tak z myho pohledu jsem spoluautor webu prispivajici k jeho vetsi navstevnosti a v tom pripade povazuju blokovani reklamy za OK.
  • 6. 8. 2002 15:23

    kubik (neregistrovaný)
    "svoji e-mailovou adresu obvykle zverejnili a to dobrovolne" - nevzpominam si, ze bych kdy zverejnil svoji adresu s tim, ze si chci nechat zvetsit penis...
  • 6. 8. 2002 14:26

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Musim se priznat, ze patrim do sorty blokeru, tedy tech, kteri jak rikas se chovaji nefer. Nicmene, Marku, opravdu jsi se dostatecne zamyslel nad tim, zda je pro vas vyhodnejsi chovani "nelibi se mi reklamy, odejdu uplne" nez chovani "nelibi se mi reklamy, tak je vypnu, ale zustavam" ? Souhlasim, ze z etickeho hlediska snad mas i pravdu, ale z ekonomickeho rozhodne nikoliv. A jelikoz reklamy jsou pro vas predevsim ekonomickou otazkou je ponekud prekvapive, ze uprednostnujes co se reklam tyce eticky ciste, lez ekonomicky nevyhodne chopvani svych ctenaru co se reklam tyce pred sice mozna eticky ne tak cistym, ale zato ekonomictejsim chovanim ...

    Vyse uvedena uvaha je zalozena na predpokladu, ze pro vetsinu ctenaruje pozadovana cena za pristup k clankum "prijatelna" a tedy mnozstvi blokujicich male (protoze pokud neni mate daleko vaznejsi problem nez neferove jednani nekolik actenaru) a na uvaze, ze odberatel, ktery me zatim zcela neopustil (i kdyz je aktualne nespokojen) se daleko snaze a spise vrati do stada spokojenych nez ten, ktery zcela odesel ...

  • 3. 8. 2002 22:57

    tomasgn (neregistrovaný)
    vyborne! a za chvilu budeme platit i autorske poplatky se sledovani reklamy na ulici!
  • 3. 8. 2002 22:45

    tomasgn (neregistrovaný)
    ze okradam provozovatele stranek? to jsou hodne silna slova.

    chapu, ze provoz stranek neco stoji. ale i mne stoji penize muj pocitac a jeho provoz, platim za pripojeni do internetu (nekdo za cas, jiny za objem prenesenych dat, dalsi za pripojeni jako takove). a tak jako ja nikoho nenutim nejake stranky provozovat, ani mne nikdo nebude nutit tahat to, co nechci, co mne nezajima, co mne obtezuje, a co nakonec muze zvysit i moje naklady na pripojeni k internetu. za sve penize se sam budu rozhodovat o tom, co budu a co nebudu stahovat a na co se budu divat.

    pokud se nekdo rozhodne poskytovat pristup jen tem, co plati (nebo alespon stahuji reklamni smeti), je to jeho volba. ja si zase uvazim, zda jsou pro mne jeho stranky natolik zivotne dulezite, aby za ne platil nebo reklamu stahoval. hned ti muzu rict, ze o zadnych takovych nevim.
  • 2. 8. 2002 10:03

    TommyCZ (neregistrovaný)
    Prominte, jen jsem Vam tim chtel ukazat, jak jsou osobni utoky (zadne popichovani diskuze) neprijemne, pokud jsou mireny na Vas.
  • 1. 8. 2002 18:17

    Rostislav (neregistrovaný)
    Samozřejmě je to blbost. Pokud si pořídím autorské dílo - např. literární, výtvarné, mohu si jej upravovat/kopírovat jak se mi zlíbí. Pro osobní potřebu ovšem. V tomto je autorský zákon celkem jasný.
  • 1. 8. 2002 13:49

    Lubor Kolar (neregistrovaný)
    Ja se s nim osobne taky neznam, ale znam jeho nazory z diskuzi (prevazne z Lupy). IMHO je to velmi rozumny clovek, ktery ma navic i smysl pro moralni pohled na vec, cehoz si treba ja osobne cenim. Za sve nazory se navic nestydi, narozdil od ruznych anonymu (coz nemusi nutne snizovat uroven anonymnich prispevku, nicmene o pisateli jako takovem to neco napovida)
    Pana nebo pani "brb" neznam, za to jsem uvidel ten prispevek, ve kterem se do nekoho navazi uplne zbytecne a hlavne IMHO nepravem. Jeho prispevek ma informacni hodnotu pro ostatni nulovou a akorat tu ventiluje sve predstavy o ostatnich.
    Proto to vidim jako sproste (nikoliv se smyslu "prdel", ale jako nezdvorile a neslusne).
    Nevim, jestli ty smajliky znamenaji, ze si delate srandu a nemyslite to vazne nebo jestli se u toho tak triskate smichy. V tom druhem pripade mi je to lito, ale je to vas problem a chcete-li o tom diskutovat, pak radeji soukrome (kolar@porcus.cz.nospam), at tady neplacame o necem, co tu vubec nema co delat.
  • 1. 8. 2002 13:10

    Leos Literak (neregistrovaný)
    jak jsem rikal, nejsem pravnik :-)

    ale timto rozhodne ne. je to zajimavy pohled na vec.
  • 1. 8. 2002 13:03

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Naprosto netusim proc bohuzel. Predpokladam, ze aktivne se zde zapojuji do debat ohledne VS ( a skutecne nesnasim studium pro studium a radoby odborniky z akademickych kruhu) a pak anti-MS debat, kde diskutujici jsou prilis jednostranni a je potreba to trosku vyjadrit. A ze nekdy popichuji diskuzi? To priznam..

    A tak abych vam udelal radost, radsi jsem vaclav kabat nechvalne prosluly diskuter na lupe, nez tommyCZ :-)
  • 1. 8. 2002 13:01

    TommyCZ (neregistrovaný)
    Pokud prestanou nektere flash reklamy prekryvat texty clanku, prestanu je blokovat. A nemusi to byt javascript bezici s reklamou napric strankou, uz nekolikrat prekryval banner z horni pozice kus textu a neslo s tim nic delat (IE5.0). Nejhorsi to byva z bbmedia.cz, kde si s dodrzenim formatu banneru asi zadne starosti nedelaji.
  • 1. 8. 2002 10:58

    brb (neregistrovaný)
    váš příměr mily petre pokulhava. je dopoledne, mam praci ktera me bavi a nemam cas dale reagovat v pochybnych diskuzich.

    nicmene mi neslo o to, ze by nemel byt legislativne osetren spam. mel, a souhlasim s tim.

    nabubrelost ceskeho statu doufam nedosahuje tak vysoko, aby si myslel, ze nejaky jeho clen za pouziti ceskych "zakonu" snad nekdy vyhraje nejakou soudni pri pred mezinarodnim soudem. nemluvime tu tedy o spamech od zahranicnich subjektu (o tech se taky clanky na lupe nepisi, i kdyz je jich tisickrat vice), bavime se tedy jenom o ceskych spamech

    jde tu tedy o formu, proboha, jak donutit ceske nabizejici firmy (spamujici) prijmout nejaka obecne akceptovatelna pravidla, ktera ve svem dusledku (pokud by se nakonec ze spamu ceskych firem stal problem, jako si myslim ze nestane) mohla v zadoucich pripadech omezit pocet spamu od ceskych firem

    jako (priklad): spojeni "REKLAMA:" v subjectu, dotazy na "sdruzeni uzivatelu emailovych adres neprejicich si dostavat nevyzadanou reklamni elektronickou postu"

    -----------------------

    ted to neni vazeny pane na vas. tohle je na vsechny ubozaky v teto diskuzi: zacnete delat neco poradnyho a nereste picoviny, proboha.
  • 1. 8. 2002 10:24

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Chcete tím říci, že když někdo na webu zveřejní pětisetstránkový román, já si z něj přečtu jen první stránku a zbývajících 499 vůbec neotevřu, poruším tím autorova práva?
  • 1. 8. 2002 9:29

    shrek (neregistrovaný)
    To znamena, ze kdyz si koupim casopis, vystriham si z nej obrazky a nalepim do sesitu, ze jsem porusil prava vydavatele? Kde to jsme?
  • 1. 8. 2002 8:56

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Gratuluji!!!! Vase odpoved na zbytecny a sprosty prispevek (pry :-).. ja pana SOucka neznam, takze ty "kecy" o zaslouzeni me jaksi nenuti aplaudovat) je jeste sprostsi a zbytecnejsi :-)
  • 1. 8. 2002 8:52

    tomasgn (neregistrovaný)
    nevim, proc bych mel ztracet cas odhlasovanim se od nekud, kam jsem se neprihlasil! >-#
  • 1. 8. 2002 8:32

    Lubor Kolar (neregistrovaný)
    Opravdu velmi sproste a zbytecne. Kdybyste pana Soucka a jeho nazory znal jiz drive, nikdy byste toto nemohl napsat. Navic pokud jsem dobre cetl, tak tu nebyla rec o blokovani reklam, vytahovani se v hospode, poctu browseru v pocitaci apod., ale pouze o docasnou blokaci flashe. Az nekdy neco dokazete, pak byste mel urcite moralni pravo povysovat se nad jine, ale to uz byste mel byt natolik vyzraly, ze by vas nenapadlo to delat.
  • 1. 8. 2002 8:27

    Leos Literak (neregistrovaný)
    k tomu blokovani, co neni blokovani: dovedeno ad absurdum by vas mohl majitel stranek zalovat za poruseni jeho autorskych prav, protoze manipulujete s jeho dilem bez jeho povoleni.

    jinymi slovy: kdyz si objednate u grafika logo spolecnosti a po case v nem treba zmenite font, porusujete autorska prava grafika. podobne kdybyste v logu treba vynechal nejakou cast, opet je to protizakonne, pokud vam to nepovoli.

    stejne je to s webovou strankou, ktera je autorskym dilem webdesignera a autoru (ci redakce). soucasti designu je obvykle i prostor pro reklamu. kdyz tedy umyslne nevyplnite tento prostor dynamickym prvkem, ktery tam podle majitele prav patri, porusujete tim jeho autorska prava (IANAL).
  • 1. 8. 2002 7:20

    Pepa Kokes (neregistrovaný)
    Jsem jeden z tech, co je uz mnozstvi reklamy na strankach nastvalo natolik, ze ted filtrujou vsechno, a soucasne patrim i do ty skupiny vypinacu cookies, Javascriptu, Flashe atd.

    Sluší se poznamenat, že tohle už je akademická diskuse: žádný server si podle mého názoru v dohledné době nedovolí jít touto cestou, muselo by ho k tomu dotlačit skutečně masové blokování. Nicméně technicky proveditelné to podle mého názoru je.

    Narazil jsem na jeden server, kterej nejakou ochranu proti blokovani reklam mel, a dokonce nejak i fungovala. Nevzpomenu si, co to bylo za server, protoze me nezajimal natolik, abych na nem travil vic casu, nez je potreba na stisknuti Alt+F4, coz me ted docela mrzi, protoze bych se rad podival, jak tu ochranu delali :-)

    Druhý problém je trochu složitější, ale i s tím se dá pohnout, pokud někdo bude mít dostatečnou motivaci, aby byl natolik drsný. Pokud budu chtít "protlačit" například flash, udělám maličkou vstupní bránu ve flashi, která uživatele redirectne na cílové URL (opět každý den jiné), čímž ho donutím flash používat. Podobně se mohu zachovat v případě JavaScriptu apod. Kdo se těmto "opruzům" bude chtít vyhnout, ten bude mít k dispozici placenou verzi řádově za pár stovek měsíčně, která může být klidně bez reklam, anebo jen s těmi méně vtíravými.

    Tohle ale tezko bude fungovat. Stranek, ktery si timhle zpusobem vynucujou Javascript nebo Flash je hodne (i kdyz si soukrome myslim, ze vetsinou za tim stoji spis neznalost nebo neschopnost tvurcu nez umysl donutit uzivatele si tyhle technologie zapnout), ale jejich ucinek je, aspon na me, nulovej. Bud me ta stranka zajima natolik, ze obetuju ty tri sekundy na podivani se do zdrojaku stranky, kam se to presmerovava (a pak pochopitelne hazim do bookmarku uz finalni stranku, treba Lupu, kdyz tady sveho casu zacala otravovat interstitialem :-)), nebo mi za to ta stranka nestoji a pak leti do kose. Na pripad, kdy na stranku opravdu chci jit, ale musi se zapnout ten Flash nebo JS (nebo jeste nejaka jina zrudnost) jsem jeste nenarazil.

    Je zřejmé, že ať udělá server cokoliv, vždycky se najdou řádově jednotky procent lidí, kteří se to - úspěšně - pokusí obejít. Tenhle podíl ale neznamená ohrožení, takže serveru nemusí vadit - problém nastane až v okamžiku, kdy by k takovému blokování přistoupil relevantní podíl čtenářů. Zjevně však existují možnosti jak se bránit. Jejich nasazení by bylo relativně náročné a v každém případě s sebou nese riziko odrazení určité části návštěvníků, které to znechutí a přestanou na server chodit, ale to je jen otázka priorit: pokud k tomu ten server čtenáři dotlačí, zkrátka to udělá, protože to bude jediná šance přežít.

    Ja bych rekl, ze je problem hlavne v tom, ze jsou reklamy vseobecne rozlezly. Nechci ted jako priklad pouzit Lupu, protoze jeji interstitial (ani nevim, jestli jeste funguje) a litajici potvory (taky nevim, jestli jeste fungujou) byly HODNE otravny, ale je rada webu, kde bych tu reklamu celkem klidne toleroval a treba by me obcas i zaujala. Jenze kvuli nekolika (mnoha) strankam, ktery otravujou hodne, proste musim bud trpet, nebo pausalne zakazat vsechnu reklamu. Poskozuje to tech nekolik "hodnych" serveru a nuti je to delat kroky, ktery by blokovani zamezily (a ty jsou zase tak neprijemny, ze ve me jen posilujou snahu je obejit), ale ruku na srdce - je mi blizsi moje pohodli a bezpecnost, nebo to, ze 1% serveru nepravem ublizuju?

  • 1. 8. 2002 7:17

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Mam telo, chodim s nim venku. Tim se vystavuji riziku, ze mi ho nekdo poskodi. No co se da delat. Je to moje chyba, nemam s nim chodit ven?
  • 1. 8. 2002 5:27

    brb (neregistrovaný)
    naprosto s Vami souhlasim

    nemam chut ani cas se nejak podrobneji rozepisovat, ale podle me tento "zakon" je jenom dalsim paskvilem, ktery naprosto nic neresi, ale ma jenom zavrit usta par ukricenym jedincum

    viz napr. dlouho dlouho diskutovane reklamy do schranek: bydlim v panelaku se 40 byty, cedulku "seru na reklamy" si na schranku prilepily jenom 2 duchodkyne (2 byty ku 38), kterym dela problem udelat 5 kroku ke krabici na chodbe, kam rada lidi nevyzadanou (lec casto vitanou) reklamu obcas vyhodi (zkouknu, je to blbost, vyhodim, hledam pracku a je to katalog elektrospotrebicu, prectu si to na hajzlu)

    tim ze mam schranku a kdokoli kdo jde kolem mi tam muze cokoli hodit (je verejne pristupna), tak se vystavuji riziku, ze mi v ni opravdu neco skonci. ze se neda toto jednani zakazat, natozpak vymahat (coz je mezi nami problem cele rady v dnesni dobe prijimanych zakonu), je nabiledni.

    paralela: tim ze mam emailovou adresu, ktera je verejna (nekde jsem ji vystavil), tak se vystavuji nebezpeci, ze mi na ni taky obcas nekdo neco posle. ze se neda toto jednani nejak legislativne stanovit?

    urcite ne tim ze to vagne nadefinujeme (jak se stalo), ale udelame to inteligentne (coz je mozna duvod proc to autor tohoto clanku nepochopil), tak jak to udelali v EU. proste se utvori seznamy (nejaka paranoidni skupinka systemovych administratoru?) emailovych adres/domen, na ktere se nemaji zasilat nevyzadane nabidky

    pokud totiz uzivatele rádi (i na lupe :) vystavuji sve emailove adresy, pak by meli za toto jednani prijmout odpovednost a postarat se o to, aby nejake podobne seznamy vznikly. brb uz vidim ty reakce - seznamy, zneuzivani ...

    hmm hloupemu napovez a blbeho spravce site kopni do prdele. i tohle se da samozrejme osetrit, napriklad systemem dotazu (spammer posle svoji db mailu, system mu jej vrati zkraceny o ty spravne adresy atd atd).

    opravdu bych chtel videt, vazeny autore, jak dostavate denne desitky spamu od ceskych firem. ze 99% z nich jsou inzeraty na prodlouzeni penisu od nejakych refereru (tedy ani ne od spolecnosti ktere ty pripravky skutecne prodavaji)?

    Hmmm tak si ten pripravek objednejte, treba vam pomuze. a vy se pak misto smoleni kokotin budete venovat necemu rozumnejsimu, klidne treba sexu. na lupe zadne hodnoty nevytvarite. mrzi me uroven lupy, skoda, o dalsi server v bookmarcich min
  • 1. 8. 2002 5:03

    brb (neregistrovaný)
    takovyhle geeky miluju ... ma to v komplu 10 browseru, pred kamosema se v hospode vytahuje verzi mozilly (pokud vubec nejaky kamose ma) a neumi si to ani zablokovat reklamy na lupe
  • 31. 7. 2002 18:31

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Myslím, že problém je trochu složitější, než na první pohled vypadá. Etická rovina věci je mi samozřejmě jasná a souhlasím s tím, že webovým vydavatelům náleží odměna, kterou si lze v současnosti jen obtížně vybrat jinak než zobrazováním reklamy.

    Jenže problém má i několik dalších rovin.

    1) Zjednodušeně se sice hovoří o blokování reklamy, ale ve skutečnosti se o žádné blokování nejedná. Technicky vzato vydavatel nabízí na webu určité soubory, čtenáři si dle svého výběru tyto soubory kopírují do paměti svého počítače a tam s nimi nějak nakládají.

    Díky tomu, jak prohlížeče celý proces načtení a zobrazení stránky automatizují, se zdá, že načítáte celou stránku jako jeden dokument, ale ve skutečnosti tomu tak není. Všechny obrázky a další externí objekty (styly, obsahy IFRAMů a OBJECTů, skripty) musí být načteny zvlášť a uživatel tedy o ně musí server prostřednictvím svého prohlížeče požádat. K tomu ovšem musí mít nějaký důvod.

    Pro většinu uživatelů je tím důvodem to, že to jejich prohlížeč dělá automaticky. Co ale ti ostatní? Myslím, že když vydavatel očekává z jeho pohledu férové jednání od čtenařů, měl by k nim být férový také a dát jim jasně na vědomí, co od nich chce. Je-li tedy server typu Lupy závislý na reklamě, měl by obsahovat i podmínky používání a v nich jasně napsat, že návštěvníci si mohou číst články jen tehdy, pokud si zobrazí i reklamu.

    2) Další rovina problému je technické vybavení a případné zdravotní postižení. Co když mám k dispozici jen textový prohlížeč? Co když jsem slepý? Zejména v druhém případě by asi byla jakákoli omezující opatření ze strany vydavatele značně problematická, neboť by mohla být vnímána jako diskriminační, včetně případných právních důsledků.

    Myslím, že webový vydavatel má pouze tři cesty. Buď založí svůj byznys na vysoké míře pravděpodobnosti, že je mnohem víc uživatelů, kteří reklamy stahují, než těch, kteří to nedělají. Pak ale nemá smysl mluvit o etice -- obě strany (vydavatel i čtenář) ať si dělají, co chtějí a spoléhají na většinové, přirozené chování toho druhého.

    Druhá cesta spočívá v tom, že vydavatel stanoví konkrétní podmínky. Může je formulovat jako dobrovolné a nekontrolovat jejich dodržování, nebo je může formulovat striktněji a jejich nedodržování postihovat. V obou případech může apelovat na férovost čtenářů, zároveň si ale musí dát veliký pozor, aby sám etická pravidla nepřekročil.

    Třetí možnost spočívá ve zpoplatnění obsahu rovnou měrou pro všechny. Osobně se domnívám, že to je perspektivně jediná schůdná cesta.
  • 31. 7. 2002 18:29

    Rostislav (neregistrovaný)
    Žasnu, jak moc se snažíte relativizovat.
    K 1a) Není splněno, že mail má reklamní charakter. Není ani splněno, že by mohl být obtěžující (pokud firma nabízející produkty či služby zveřejní email jako kontaktní adresu, jak může tvrdit, že přijímané poptávky jsou obtěžující???)
    Jak můžete byť jen připustit, že se jedná o SPAM?
  • 31. 7. 2002 17:51

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Co je nejhorší, že některé flash reklamy zcela překryjí články, a nedají se ani číst. Třeba ta dnešní, ta je absolutně nejhorší, co jsem viděl. Musel jsem vyzkoušet několik browserů, než jsem našel nějaký, ve kterém šel napsat alespoň tenhle příspěvek. A to mám nainstalován aktuální Flash Player 6.0.29.0.

    Však je taky jednou z nejvíce požadovanou vlastností ve wishlistu u Mozilly možnost blokování flashe.
  • 31. 7. 2002 16:46

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    To máte samozřejmě pravdu - jak jsem psal, je dost pravděpodobné, že by to část lidí odradilo, což je také důvod, proč je nepravděpodobné, že by to v dohledné době někdo udělal. Ale když už jste použil to slůvko, zeptám se na tělo: nemáte pocit, že to jsou naopak někteří čtenáři, kteří "ojebávají" provozovatele serverů? :-)

    Myslím teď ty, kteří stránky klidně dál čtou, ale očišťují je od reklamy, což je nefér jednání. Váš přístup je naopak zcela legitimní: naštvali jsme Vás kvůli létajícímu objektu, tak jste nás přestal číst. Proti tomu se nedá říct ani popel, ale pokud někdo dál využívá službu, která je zadarmo, ale záměrně se přitom vyhýbá aspektům, které jsou pro něj sice možná nepříjemné, leč druhou stranu živí, je to podle mne přinejmenším etický problém.
  • 31. 7. 2002 16:40

    kubik (neregistrovaný)
    Statickej reklamni banner neobtezuje. Pokud ovsem zacne blikat nebo se menit nebo dokonce litat po obrazovce, tak obtezuje. V tom okamziku je cas na jeho vypnuti.

    Skutecne mi nevadi decentni reklamni bannery, ale jak me zacnou rozptylovat od cteni, jdou budto pryc bannery nebo ja.

    Co se ABCLinuxu tyce, chodim tam jednou denne, reklamu tam mam povolenou a uz jsem se byl podivat i u Marecka :-) Nevim, jak stranky vypadaji v IE, ale v Mozille s primerene nastavenym Javascriptem a zakazanyma animacema je pro me mnozstvi a druh reklamy uplne v pohode - nevadi, nerozptyluje, a ta mareckovska hneda je prijemny oziveny pro ten trosku studenej design.
  • 31. 7. 2002 16:39

    kubik (neregistrovaný)
    Ono cim vic se budete snazit navstevnika, hmm, ted musim pouzit neslusny slovo, ojebat, tak tim vic ho budete vytacet (alespon v mym pripade) a nakonec o nej taky muzete prijit. Po ty litajici korune nebo co to tady bylo jsem na Lupu zanevrel do ty doby, nez jsem zacal pouzivat Mozillu (a na tu jsem presel predevsim kvuli Zive:-))
  • 31. 7. 2002 16:31

    Leos Literak (neregistrovaný)
    neni, jen jsem pouzil parabolu a vynechal toho vice, nez jsem mel:

    blokovanim reklamy okradate provozovatele stranek. kdyz vas obtezuji na strankach reklamy, tak je [stranky] nectete.
  • 31. 7. 2002 16:08

    kubik (neregistrovaný)
    Jestli jste kurak, tak predpokladam, ze kourite i v kine a v nemocnicich, protoze prece urcite je tam aspon jeden clovek, kterej ma rad tabakovej kour. Sice tim naserete nekolik desitek nebo stovek dalsich lidi, ale nekomu ten kour muze prijit vhod, zejo?
  • 31. 7. 2002 14:55

    pARANOIk (neregistrovaný)
    1.
    Ve vyhlasene soutezi jste neuspel, nedokazal jste to napsat vetsi
    2.
    Na stranky chodite dobrovolne, spam dostavate nedobrovolne
    3.
    Bannery mam umisteny umyslne az pod uzavrenou table aby nezdrzovaly, takze kecate
    4.
    Kdybyste si vypnul javascript, tak se vam zadne bannery nenactou. Pokud nevite kde, tak je to tools/internet options/security/custom level
    5.
    Podle vasich teorii takova Lupa, tak to je primo spamove hnizdo.
  • 31. 7. 2002 14:36

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Můžu mu například vnutit cookie s bannerem a pak testovat, zda ji má a s aktuálním obsahem - pokud ne, nepustím ho dál."

    Cookie se dá přibalit k lecčemu, ovšem problém je, že to můžeš testovat až při stažení další stránky - přestalo by tedy být funkční přímé linkování na články, ať už z boxíků analogických těm v levém sloupci na Lupě nebo třeba z homepage nejmenovaného portálu :-) Taky by se odřízli všichni fulltextoví crawleři, což návštěvnosti moc nepomůže...


    "Blokování dnes zpravidla funguje tak, že se filtrují buď objekty z určitých URL, anebo objekty určitého druhu. Pokud jde o první problém, je to víceméně jen maličkost: adresa reklamního systému se zkrátka sjednotí s adresou serveru a označení adresáře se bude dynamicky měnit. :-)"

    Chci vidět, jak to budeš vysvětlovat těm reklamním agenturám, které dodají vlastní reklamní kódy (třeba BBmedií) - tyhle velké systémy jsou samozřejmě blokované...

    Jinak si nemyslím, že by procento lidí, kteří jsou schopni nainstalovat a nastavit blokování reklamy, bylo výrazně větší než procento těch, kteří dokáží obejít podobné blokování...

    Vím, že budu sám proti sobě, ale řešení, jak zvýšit účinnost a snížit otravnost reklamy, je jednoduché:
    1) zobrazovat POUZE komerční reklamu (na stránce, na kterou se právě dívám, by ze 2 bannerů a 1 čtverce nezůstalo vůbec nic)
    2) neprodávat nic, co překrývá vlastní obsah - interstitial, popup, čestmír, rozbalovací banner
    3) podporovat formáty, které nejsou nahuštěné u krajů stránky (kam se nikdo moc nedívá), ale uprostřed - typicky čtverec ve článku (ten mají lidi i docela rádi).

  • 31. 7. 2002 14:15

    Jirka (neregistrovaný)
    Tak to sedi, zvlast kdyz Vy na svych strankach lupnete
    hned 3 bannery pod sebe, clovek jde na Vasi stranku kvuli textum, nikoli kvuli nevyzadane bannerove reklame,
    která při načítání stránek zdrží daleko více než nějaký
    mail od karpo.
    Jirka
  • 31. 7. 2002 14:13

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Sluší se poznamenat, že tohle už je akademická diskuse: žádný server si podle mého názoru v dohledné době nedovolí jít touto cestou, muselo by ho k tomu dotlačit skutečně masové blokování. Nicméně technicky proveditelné to podle mého názoru je.

    Pokud jde o tu první záležitost, je možné testovat, zda daný uživatel stahuje reklamní prvky všeho druhu, a podle toho mu zpřístupňovat obsah. Můžu mu například vnutit cookie s bannerem a pak testovat, zda ji má a s aktuálním obsahem - pokud ne, nepustím ho dál. Případný protiargument vypnutých cookies v tomto směru není relevantní, protože se bavíme o extrémním případě - odříznout tedy současně i těch cca 5 procent lidí, kteří nepodporují cookies, je tedy maličkost. :-)

    No a co se týče těch nezablokovatelných technik, možností je více. Blokování dnes zpravidla funguje tak, že se filtrují buď objekty z určitých URL, anebo objekty určitého druhu. Pokud jde o první problém, je to víceméně jen maličkost: adresa reklamního systému se zkrátka sjednotí s adresou serveru a označení adresáře se bude dynamicky měnit. :-) Druhý problém je trochu složitější, ale i s tím se dá pohnout, pokud někdo bude mít dostatečnou motivaci, aby byl natolik drsný. Pokud budu chtít "protlačit" například flash, udělám maličkou vstupní bránu ve flashi, která uživatele redirectne na cílové URL (opět každý den jiné), čímž ho donutím flash používat. Podobně se mohu zachovat v případě JavaScriptu apod. Kdo se těmto "opruzům" bude chtít vyhnout, ten bude mít k dispozici placenou verzi řádově za pár stovek měsíčně, která může být klidně bez reklam, anebo jen s těmi méně vtíravými.

    Je zřejmé, že ať udělá server cokoliv, vždycky se najdou řádově jednotky procent lidí, kteří se to - úspěšně - pokusí obejít. Tenhle podíl ale neznamená ohrožení, takže serveru nemusí vadit - problém nastane až v okamžiku, kdy by k takovému blokování přistoupil relevantní podíl čtenářů. Zjevně však existují možnosti jak se bránit. Jejich nasazení by bylo relativně náročné a v každém případě s sebou nese riziko odrazení určité části návštěvníků, které to znechutí a přestanou na server chodit, ale to je jen otázka priorit: pokud k tomu ten server čtenáři dotlačí, zkrátka to udělá, protože to bude jediná šance přežít.
  • 31. 7. 2002 13:55

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Tak to blokování čtenářů, kteří nezobrazují reklamy, bych chtěl technicky vidět... Podle mě to možné není, minimálně pokud má zůstat možnost deep-linkingu na jednotlivé články. Leda že by obr Koloděj nebyl jen na apríla, ale pořád :-) Ono ani s těmi technikami, co nejdou zablokovat (typicky třeba textová reklama na variabilním místě), to nebude tak žhavé... jednodušší by možná bylo opravdu otravné formáty prostě neprodávat, ne?
  • 31. 7. 2002 12:29

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Proc spam se subjectem "dostupnost stranek", vzbuzujicim dojem, ze se jedna o hlaseni poruchy, povazuju za zvlast odporny, uz jsem vysvetloval vyse.

    >Muzeme vzit nejake verejne dostupne adresy (uverejnene na
    >internetovych strankach) a poslat neadresnou nabidku (ano,
    >udelali jsme to jednou v objemu vyrazne nizsim, nez zde
    >kdosi uvadel, a to proto...


    Tak, to je myslim celkem presny popis, co je spam, resp. co je v kazdem pripade podle kazde rozumne definice spam. Neadresna nabidka zaslana na emaily z webovych stranek.

    >1) stanoveni hranice "co je a co neni spam":

    Za spam nepovazuji, pokud nekdo rucne najde na strankach adresu, pouvazuje nad tim, zda osloveny zpusobem zverejneni adresy projevil zajem o nevyzadanou postu a zda je opravdu pravdepodobne, ze nalezi do cilove skupiny nabidky. Timto zpusosobem uspesne a bez protestu zasila nabidky treba rada hostingovych spolecnosti. Povereny pracovnik prochazi treba "stranky firem" v seznamu, na strankach, ktere nemaji vlastni domenu (treba jsou na freewebech) najde kontakt, vyplni do personalisovaneho mailu, odesle.
    Ze nabidka vznikla takto "rucne" odesilatel snadno dokaze, pokud rucne pripise, kde a proc vzal e-mailovou adresu.
    Jeste navic bych kladl podminku, aby adresati nabidky tvorili jasnou a omezenou skupinu. Uplne obecne skupiny adresatu typu "vsichni muzi" nebo bezbrehe skupiny adresatu typu "vsichni, kdo by mohli mit zajem o propagaci webovych stranek, cili kdokoli, kdo ma nekde na webu email" neuznavam v zadnem pripade.

    Jeste "k rozsahu mensimu, nez kdosi uvadel". Ja jsem mel poradove cislo v osme tisicovce, z cehoz odhaduji, ze zneuzitych adres mohla byt radove desitka tisic. Kdyz se Vam tento odhad nelibi, jiste muzete odvratit spekulace uvedenim presneho cisla.

    Ad upozorneni na moznost soudniho sporu na tema, zda co jste provedli, je "odporny spam" - to si, prosim, klidne posluzte, vytrestate sami sebe. Jak jsem uvedl na zacatku prvniho prispevku, za ucinnou formu boje proti spamu povazuji "pranyrovani" spammeru, ktere alespon u firem, ktere se povazuji za normalni a slusne, celkem ucinne brani pouzivani spamu jako bezneho marketingoveho nastroje. Velmi bych se Vam divil, kdybyste chteli podstupovat nejake dokazovani pred soudem stylu "kde jsme vzali tech x adres", "co to je spam", atd. Takovy spor by jiste pritahl znacnou pozornost medii a dalsi propirani toho, ze jste se dopustili spamu, by prave byl takovy ucinny "pranyr".
  • 31. 7. 2002 11:45

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    ...což logicky způsobí, že začneme používat takové reklamní techniky, které zablokovat nepůjdou, případně naopak zablokujeme čtenáře, kteří reklamu nezobrazují (a vytvoříme pro ně zvláštní placenou verzi). Obě varianty jsou technicky realizovatelné, jde jen o to, kdy blokování reklamy překročí určitou mez, za kterou to budeme muset udělat. Zatím se té situaci neblížíme ani zdaleka.
  • 31. 7. 2002 11:35

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Zdravim,

    vas pristup je trosku prekrouceny :) Lide chodi na Lupu a ostatni servery kvuli obsahu, nikoli kvuli reklamam. Jestli je reklam tolik, ze zacnou silne vadit, zacnou se blokovat reklamy a nikoli server. To je logicky krok.
  • 31. 7. 2002 11:16

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    vim ze z reklamy zijete, ale v posledni dobe uz je to sileny

    Teď v létě?

  • 31. 7. 2002 10:23

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Spam neni definovan svou velikosti.
    Spam je kdyz dostanu neco o co jsem nezadal. Jestli chci dostavat nejake nabidky, musim vyvinout nejakou cinnost a jejich zasilani si predem objednat.
    To bych taky mohl postrilet vsechny lidi a rict ze mezi nimi urcite bylo par, kteri si to prali. Nebo to udelejte tak, ze poslete vsem lidem svuj vyrobek a napiste k nemu dopis, at ho ti, kteri ho nechteji vrati.

    Mam webhosting a dost me vytaci, kdyz dostavam nabidky na umisteni svych stranek. To svedci o tom, ze ona spamujici firma na zakazniky kasle. Proste kobercovy nalet, padni, komu padni.
  • 31. 7. 2002 10:14

    Jirka (neregistrovaný)
    Ja nepouzivam argumenty, ze nejaky spam je maly,
    jasne jsem napsal, ze nabidka o velikosti cca 2-5 Kb
    dle meho nazoru i nazoru spoustu jinych spam neni,
    dle nazoru napr. Vas a spousty jinych to spam je.
    Na toto tema se odjakziva nazory ruzni stejne jako nazory na jina temata. Nezlobte se, ale firma musi pocitat s tim, ze bude dostavat jak poptavky po zbozi, tak i nabidky.
    Nedovedu si predstavit, ze kdyz mi do kamenneho obchodu prijde nabidka, ze bych toto povazoval za neco nezadouciho, pokud se mi to hodi, ponecham si, pokud mne to nezajima,
    zahodim ji. Ale rozhodne si nemyslim, ze by se tim firma dopoustela neceho necestneho, obdobne se to tyka internetu.
    Argumenty o prenaseni nakladu na zakaznika beru v pripade
    obsahlych nabidek, priloh atd., kdy hlavne v pripade pripojeni pres modem stahovani nekolika set Kb souboru opravdu nastve. Navic jiste vite, ze ty opravdu skutecne spamery nezjistite,zkuste jim poslat rozhorceny mailik
    a uvidite co opravdu dovedou, ovsem Ty kteri zaslou kratickou nabidku s odkazem na www, za nikoho se neskryvaji, v pripade Vaseho rozhorceneho mailiku Vas radi vyradi z databaze
    a nic jiz od nich nedostanete, Ti jedini by meli byt postihovani, protoze se za nikoho neskryvaji a pouze oni jsou lehce
    dostizitelni. Pokud by se za rozeslani kratke nabidky melo trestat, nebude daleko doba, kdy jedna firma zasle
    nabidky s odkazem na stranky druhe konkurencni firmy,
    mezi adresaty vlozi nekoho ze spriznenych dusi, ktery
    poda na konkurencni firmu oznameni at uz na soud, zivnostensky urad apod. a budeme zase tam, co drive,
    bude se vesele nejen z konkurencnich duvodu praskat apod.
    Jinak ale nema smysl se prit, teoreticky bychom meli byt v demokratickem state, tudiz kazdy muzeme mit rozlisne nazory.
    Jirka
  • 31. 7. 2002 9:45

    Karel Zvára (neregistrovaný)
    Zkousim se ptat na nazor. A oslovit dodavatele take na me naklady? Kladu otazky, nic na vas nezkousim :-).

    Veno, kdyz uz nemate tolik odvahy, abyste se alespon pod prispevek podepsal, zkuste, prosim, obhajit sve tvrzeni. To, co jste napsal vetsim fontem neni pravda. Poslali jsme za celou nasi existenci jeden spam v pomerne malem rozsahu. <font color="#ff0000">Od te doby nic takoveho neprovadime</font>.

    Skutecne mne mrzi, ze se zde vyskytuji lide, kteri nejsou schopni konstruktivni diskuse. Mozna by (Marku) stalo za uvahu zavest potvrzovani prispevku (via email). Jenomze to by zas nekdo urcite zapsal jinou, nez svoji adresu a prijemce by Lupu obvinil ze spamovani :-).

    Ukoncuji timto svoji ucast v diskusich na Lupe do doby, nez se zvedne jejich uroven..
  • 31. 7. 2002 9:38

    Leos Literak (neregistrovaný)
    blokovanim reklamy okradate provozovatele stranek. kdyz vas obtezuji na strankach reklamy, tak je nectete.

    placeny pristup lidi odmitaji, reklamy blokuji. a z ceho ma ten server podle vas zit? :-(

  • 31. 7. 2002 9:33

    Leos Literak (neregistrovaný)
    hlavni otazkou je, co je spam?

    napriklad - kdyz chci nabidnout reklamu na svem serveru, najdu si v nejakem katalogu linuxove a hardwarove firmy, na jejich webech najdu kontaktni emaily a poslu jim nabidku (jednotlive emaily), asi se jedna o nevyzadanou postu, ale podle mne to neni spam.

    na druhou stranu, pokud nekdo posle deset tisic emailu na adresy kdoviodkud ukradene, jedna se o nevyzadanou postu i spam (podle mne).

    kazdopadne ted je tu problem, za kazda nevyzadana posta je spam. nekdo mi napise email s prosbou o pomoc. v zivote jsem o nem neslysel, takze jeho email je nevyzadany, ale spam to neni. podle mne neni mozne udelat rovnitko mezi nevyzadanou reklamou a spamem. tak to proste neni.

    a ad moje predchozi kauza se spammingem Internet Infa - je to zamotane a nejsem si jist, zda to spam byl ci nikoliv. skutecne nasi firmu kontaktovali (pod zaminkou zajmu o nase produkty), takze to spam asi nebyla timto se jim omlouvam. na druhou stranu jim nikdo od nas nedal moji emailovou adresu, ktera neni NIKDE verejne pristupna. jeji puvod mi nerekli.
  • 31. 7. 2002 9:26

    Vena (neregistrovaný)
    1) stanoveni hranice "co je a co neni spam":
    1.a) Je spam osloveni dodavatele, ktereho najdu na 'netu s tim, ze bych od nej mozna chtel odebirat?
    1.b) Je spam osloveni potencionalniho zakaznika, ktery (zda se z vnejsich znaku) mozna chce vyuzit nabizenych sluzeb?

    Nevim, co na nas zkousite. Osloveni potencialniho zakaznika na jeho naklady je SPAM! Osloveni potencialnich zakazniku provadejte na sve naklady! Jestli se toho nedrzite, tak

    karpo.cz spamuje!

  • 31. 7. 2002 8:09

    Karel Zvára (neregistrovaný)
    V tom jsme zajedno. Nicmene soucasnymi problemy zrejme je:

    1) stanoveni hranice "co je a co neni spam":
    1.a) Je spam osloveni dodavatele, ktereho najdu na 'netu s tim, ze bych od nej mozna chtel odebirat?
    1.b) Je spam osloveni potencionalniho zakaznika, ktery (zda se z vnejsich znaku) mozna chce vyuzit nabizenych sluzeb?

    2) technicke reseni pro zajisteni provozu e-mailu za prijatelnych podminek (umime to definovat?)

    Ad 1:
    V obou pripadech je to dost obdobne, mensi nebezpeci hrozi v pripade 1.a, protoze vetsinu komercnich subjektu neobtezuje, kdyz jim nekdo chce umoznit provadet jejich podnikatelskou cinnost.
    V pripade bodu b je to vzdy "na hrane".
    Muzeme vzit nejake verejne dostupne adresy (uverejnene na internetovych strankach) a poslat neadresnou nabidku (ano, udelali jsme to jednou v objemu vyrazne nizsim, nez zde kdosi uvadel, a to proto, abychom zjistili, jak rozhodne zivnostensky urad - nikdo vsak nezahajil spravni rizeni, zda se, ze to neudelal ani Dan Docekal - Svet namodro - ten sliboval, ze spravni rizeni zahaji). Potom se mail dostane do posty mnoha uzivatelum, kteri jej povazuji za obtezujici.
    Druhou moznosti je selektovat oslovene rucne, z nich se urcita cast opet bude citit obtezovana. Samozrejme nikdo nepozna, kterou metodu jsme zvolili, takze z pohledu "zvenku" je to prast jako uhod.

    Ad 2 (technicke reseni, mozne pravni upravy):
    1) Opt-in: Takto si to predstavuje vyse zmineny pan. Problem (viz bod 1) je v urceni, co je nevyzadane a co obtezuje. V zasade to znamena, ze bych si mel radeji od vsech e-mailovych partneru nechat podepsat potvrzeni, ze souhlasi s tim, abych jim nekdy poslal nabidku (treba aktualizaci ceniku odberateli). Koneckoncu by to znamenalo, ze spolecnost s billboardy by musela billboard selektivne ukazovat jednotlivym motoristum podle toho, kteri se prihlasili k odberu teto reklamy :-).
    2) Opt-out: Prakticky schudnejsi (u reklamy, ktera je zalozena na rozesilani na konkretni adresy). Neprijemnosti samozrejme je, ze opt-outem denne stravite nejaky pevny cas. Otazkou vsak je, zda ti, kteri se citi byti obtezovani nevyzadanou reklamou take nemaji svuj dil viny na teto skutecnosti - svoji e-mailovou adresu obvykle zverejnili a to dobrovolne. Protoze nektere opt-outy, zda se, nefunguji, bylo byt vhodne kombinovat je s blokovanim na MX serveru
    3) Blokovani na MX: Kazdy spravce MX ma technicke moznosti blokovat postu z konkretnich adres (ci domen) a konkretnich stroju. Pokud tuto sluzbu zpristupni pres nejaky interface uzivatelum schranek, da jim moznost branit se i proti nefungujicim opt-outum.

    Narozdil od dopisni schranky, kterou mame kazdy doma, si muzeme (predpokladam pristup k nastaveni MX serveru) zvolit, od koho postu budeme prijimat a od koho ne. Melo by tedy byt mozne zavest tzv. opt-in prijem posty. Proste a jednoduse by stacilo nastavit adresy, ze kterych chci prijimat postu a podminit prijem posty z novych adres uskutecnenim dalsiho kroku (info o nem je mozne uvest treba v ESMTP response). Timto dalsim krokem muze byt treba registrace na nejakem webu (tedy registrace pro posilani posty na danou adresu) nebo prima platba (rekneme 2Kc za mail z adresy, ktera neni na seznamu).

    Touto reakci nechci rici nic jineho, nez ze kazdy je sveho mailboxu spravcem (nebo spravou poveril nekoho jineho - treba spravce site nebo ISP) a je v jeho kompetenci, zda vyuzije technickych moznosti pro spravu vlastniho mailu. Nejsem priznivcem spamu, nicmene je dobre videt, ze soucasne technicke zvyklosti a soucasna pravni uprava nejsou dostatecne kvalitnim nastrojem.

    Pro pana Kulveita: Bohuzel si uz nevzpominam, ktery "hajzl" napsal do subjectu "dostupnost stranek". A pochybuji, ze misa na WC ma vlastni IP adresu.. A mimochodem, pokud jde o dodrzovani zakona, ve svem prispevku jste uvedl tvrzeni tykajici se nasi firmy, ktere dle meho nazoru neni pravdive. Prekvapuje mne, ze se nebojite zaloby pro poskozeni dobre povesti nasi firmy a pozadavku na nahradu skody. Nerikam tim, ze takovou zaloby podame (skutecne nam to za to nestoji, dulezite je, ze se o tomto tematu vede diskuse), jen Vas chci upozornit, ze byste si timto zpusobem mohl nadelat neprijemne potize.
  • 31. 7. 2002 7:24

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Kdyz pouzivate argumenty, ze vas spam je maly a ze chodi vetsi, je to stejne jako byste obhajoval svou kradez tim, ze nekdo jiny vrazdi a to je horsi.
  • 30. 7. 2002 21:58

    Martin Latal (neregistrovaný)
    To nemam, mam IE6 :)
    Ale ten Proxomitron se mi libi, Lupa se zase da cist. (2Marek Antos: sorry Marku, vim ze z reklamy zijete, ale v posledni dobe uz je to sileny)
    :-)
  • 30. 7. 2002 18:58

    Martin Latal (neregistrovaný)
    To me dost zajima. Da se nejak jednoduse vypnout (nikoliv odinstalovat) zobrazovani FLASHe? Kdyz ho odinstaluju, tak mi kazda stranka bude 1-2x hazet okynko s otazkou, zda ho chci nainstalovat...
    Diky za info
  • 30. 7. 2002 16:48

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Odporny je subject "dostupnost stranek" u spamu, ktery by mel byt cilen na webmastery a podobne. Maily se subjectem "enlarge your penis..." a *teens*" lze mazat podle subjectu. Mail se subjectem "dostupnost stranek" vzbuzuje dojem, ze se jedna o nahlaseni problemu s nedostupnosti stranek (kdyz je to jeste navic s malym pismenem, takze to vypada "technciky ledabyle"). Pochybuji, ze nekdo, kdo ma starost o funkcnost nejakych stranek, s klidem smaze mail s nazvem "dostupnost stranek", navic ze zdanlive slusne a normalni adresy. Napadlo spamera, ze obezretnejsi administrator dokonce treba prerusi odpocinek, z mobilu se pripoji k internetu, kontroluje "dostupnost stranek" a pak vztekle dotahne a precte si cely mail, cimz mu vznika uhrna skoda v radu desitek korun? Asi ne, ale ze mail se subj. "dostupnost stranek" malokdo rovnou bez otevreni smaze, jej urcite napadlo.

    Pekny vtip je taky moznost odhlaseni - si prohlednete to url, sekvencnim zadanim cisel muze nekdo ziskat cely adresar spammera - ze by treba dalsi spammer? Kdyz nekdo udrzuje databazi emailu, tak by mohl vyvinout alespon minimalni usili, aby nebyla snadno dostupna. Na druhou stranu, vyhodou je, ze lze snadno najednou odhlasit vsechny postizene :)


    >copak si neuvedomujete, ze napr. zrovna takovato sluzba muze byt pro
    > nekoho vhodna?

    To jiste muze rici i ten, kdo rozesle 2 miliony mailu s nabidkou na prodlouzeni penisu.

    > protoze toto za SPAM nepovazuji.

    Za spam to rozhodne povazuji, nebot je to nevyzadana komercni nabidka, rozesilana na prinejmensim tisice adres, ledabyle "vybranych" velmi pravdepodobne parsovanim webu.

    >opravdu hodne, muze to vadit, ale proboha co pak se Vam nestava, ze
    >Vam prichazeji zavirovane zpravy, ktere maji velikost desitek i
    >stovek KB a zatizi tedy servry daleko vice nez kratoulinka nabidka,

    Ze by mi nekdo umyslne posilal zavirovane maily, nepredpokladam. I vetsinu zavirovanych zprav lze okamzite rozpoznat podle divneho subjectu a velmi spolehlive podle mime typu prilohy.

    > Navic si myslim, ze nekteri lide zbroji proti kazde sebemensi
    > nabidce s tim, ze to zatezuje servr a zaroven dotycnemu zaslou
    > mraky mailu a priloh, pritom ve skutecnosti

    Cas, ztraceny identifikaci nekolikakiloveho mailu s titulem "dostupnost stranek" a normalni adresou odesilatele je alespon u me radove vetsi, nez cas, ztraceny stisknutim delete nad i nekolikasetkilobytovou zpravou se subj: "Hot teen ass!!!!!" a adresou odesiletelate lolitasextrafresh@yahoo.com.
  • 30. 7. 2002 16:09

    TommyCZ (neregistrovaný)
    To, ze se to jednomu bude hodit, nikoho neopravnuje obtezovat dalsi tisice. Navic zpusobena skoda se scita za vsechny postizene a nejedna se jen o telefonni poplatek. Co cas ztraceny za precteni toho mailu ? Ten je daleko drazsi a take se pocita.
  • 30. 7. 2002 16:03

    Jirka (neregistrovaný)
    Dobry den,
    nevim, proc zrovna tento mail jste dal jako zvlaste odporny,
    copak si neuvedomujete, ze napr. zrovna takovato sluzba muze byt pro nekoho vhodna?Kazdy nemuze byt odbornikem na Internet, obecne nevidim nejmensi duvod
    strucnym a jasnym nabidkam/zvlaste kdyz jsou s moznosti odhlaseni/, ktere napisi nekolik vet a odkaz na WWW
    /to da tak-2-5 Kb cca 1/4 jednoho banneru na WWW
    a pochybuji ze vetsina banneru na Inetu je zadana/,zamerne nepisi SPAM, protoze toto za SPAM nepovazuji/.Copak nedokazete pochopit,
    ze solidni nabidky/nemyslim Tim zazracne nabidky na zbohatnuti se zaplavou priloh apod./ mohou
    nekoho sice nastvat, nekomu to muze byt jedno a nekdo je velice rad a na nabidku pristoupi.
    Myslite, ze lide, kteri nabidku vyuziji, ji povazuji za Spam? Chapu, ze kdyz by se techto kratouckych nabidek seslo
    opravdu hodne, muze to vadit, ale proboha co pak se Vam nestava, ze Vam prichazeji zavirovane zpravy, ktere maji velikost desitek i stovek KB a zatizi tedy servry
    daleko vice nez kratoulinka nabidka,
    co pak se Vam nestava, ze Vam prijdou opravdove" nabidky "
    s prilohami nekolika set Kb, kde odesilatele nedohledate ani nahodou/. Navic si myslim, ze nekteri lide zbroji proti kazde sebemensi nabidce s tim, ze to zatezuje servr a zaroven dotycnemu zaslou mraky mailu a priloh, pritom ve skutecnosti
    prave oni znepruchodnuji Internet./viz HuH ci tak nejak/.
    Osobne jsem zvedavy na vyuzivani tohoto zakona v praxi,
    az se najde nekdo, kdo bude zalovat nahradu za nevyzadanou nabidku, ktera mu zpusobila ztratu cca 0,10-0,30 Kc.
    V uvedenem zakone nic o velikosti skody neni, takze teoreticky takoveto situace mohou nastat a staneme se opravdu "Divokym Kurdistanem"
    Mejte se prima
    Jirka
  • 30. 7. 2002 15:16

    tomasgn (neregistrovaný)
    no, kdyz doporucuji zakazat domenu na mailserveru, tak jsem je na ctyri stroje pripsal :-)
  • 30. 7. 2002 14:57

    tomasgn (neregistrovaný)
    musim rict, ze reklama v televizi, radiu, v postovni schrance, kolem silnic atd. me skutecne obtezuje. bud tim, ze musim do zblbnuti poslouchat porad stejne nesmysly, nebo to musim vypinat, vyhazovat, snazit se prehlizet a podobne. o zohyzdene prirode obrovskymi billboardy ani nemluve.

    filtrace posty na mailserveru je sice dost ucinna, ale ne kazdy ma tu moznost, a zase musi samozrejme musi nekdo filtrovani nastavit, tudiz to nekoho obtezuje.

    btw, reklamu na www dost uspesne likviduje vypnuti obrazku a flashe v browseru.
  • 30. 7. 2002 14:55

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Myslim, ze verejne pranyrovani je take celkem ucinna moznost. Vase firma rozeslala na radove deset tisic adres tento zvlast odporny spam:

    >Received: from merlin.karpo.cz (merlin.karpo.cz [217.11.227.68])
    > by atiks.ks.cz (Postfix) with SMTP id CAACABA8B
    > for <jan.kulveit@krypta.cz>; Tue, 4 Jun 2002 11:51:48 +0200 >(CEST)
    >Date: 4 Jun 2002 09:40:33 -0000
    >From: "Martin Brixi" <brixi@karpo.cz>
    >Subject: dostupnost stranek
    >
    >Nedari se uzivatelum Internetu najit Vase stranky?
    >
    >Zjistime pro Vas pozici Vasich stranek ve vyhledavacich (Google, >Atlas, Caramba) a
    >+portalech (Seznam, Atlas, Centrum, U Zdroje) a soucasne Vam >poskytneme nekolik rad, jak
    >+zlepsit svoji pozici v techto vyhledavacich. Zaroven ziskate sadu >technickych nastroju,
    >+ktere usnadni zivot predevsim technicky orientovanym uzivatelum >(napr. spravcum siti).
    >

    >Vsechny vyse uvedene sluzby obdrzite ZDARMA, pokud se zaregistrujete >do naseho systemu na+adrese http://is.karpo.cz/.
    >
    >Nase spolecnost pro Vas dale muze zajistit:
    >- design, vyrobu a udrzbu internetovych prezentaci
    >- vyrobu a udrzbu intranet-systemu vytvarenych na zakazku (napr. >systemy pro rizeni
    >+vyroby)
    >- externi spravu lokalnich pocitacovych siti (Praha a okoli)
    >- podporu uzivatelu pri vyuzivani vypocetni techniky (Praha a okoli)
    >
    >Blizsi informace o nasich sluzbach najdete na strankach www.karpo.cz.
    >
    >Verime, ze s nasimi sluzbami budete spokojeni!
    >
    >Pokud Vas nami zasilane informace obtezuji nebo Vam zpusobuji >naklady, ktere nechcete
    >+prijmout, odhlaste odber nasich zprav prechodem na adresu
    >+http://is.karpo.cz/cz/comm/signoff.html?id=8596.
    >
    >Martin Brixi
    >brixi@karpo.cz
    >KARPO Consulting, s.r.o.
    >http://www.karpo.cz/


    Spam se subjectem "dostupnost stranek" - ktereho hajzla to napadlo?
    Ze se kdokoli z domeny karpo.cz odvazuje diskutovat na Lupe o spamu - to je opravdu neskutecna drzost, a doporuceni zakazat celou domenu na mailserveru, to mam brat jako vysmech?

    Jenom me tesi, ze se Vam zakon nelibi -zrejme prece jen bude k necemu dobry.

  • 30. 7. 2002 12:12

    Karel Zvára (neregistrovaný)
    Dle mého názoru je zmiňovaná novela zákona o regulaci reklamy opravdu velmi nešťastná. Stanovit, že "reklama, která obtěžuje se zakazuje" v podstatě může znamenat, že je (přinejmenším) zakázána reklama vkládaná do televizních pořadů, reklama na billboardech u silnic (obtěžuje řidiče a dokonce může způsobit škodu - např. kdysi reklama na firmu "Neuber" na R10 - třeba to někdo vezme jako výzvu) a podobně. Teď, když píši tento příspěvek, mne právě obtěžuje reklama vedle loga Lupy - nějaká invaze a lítá tam zaměřovač.. ;-)

    Mám za to, že jediný způsob jak příjmu spamu zabránit je lépe využívat možností filtrace pošty už při jejím příjmu. Každý mailbox je umístěn na nějakém MX serveru, proč by tedy uživatel neměl mít možnost blokovat adresy (či celé domény), od kterých si nepřeje dostávat poštu?

    Co vidím jako největší problém je možnost zatěžovat uživatele služeb. Týká se to Oskara, televize a třeba také Lupy :-). Můžete samozřejmě namítnout, že Lupa je zdarma, otázkou však je: může proto Lupa porušovat uvedený zákon?

    Suma sumárum: Zákon, který vyžaduje při každém užití rozhodování správního úřadu není dobrý, protože nic moc neřeší a jen přidělává práci úředníkům a zatěžuje kapsy nám, kteří je platí..

    Karel Zvára
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).