To se ale netýká jen kumunitních sítí, ale všeho :-))) Pokud si od kutila souseda necháte vyrobit sekačku na trávu za třetinu ceny, tak taky nebudete mít záručák, státní atest, linku na servis 24/7/365 a servis s otevírací dobou 12 hodin denně :-))) Výhodou bude, ale velmi nízká cena.
Ono taky záleží na to, co a jak kdo dělá. Sám jedu přes jednu komunitní síť a jede o 100% lepší jak komereční ISP přes jterého jsem jel dřív (kabelovka).
A že u komerečních ISP se vám nemůže stát pár dní bez netu kvůli dovolené - ALE MUZE!
Donedávna naše kabelovka používala modemy Nemo Coresma, ty indikovaly, že nemají signál blikáním červené a zelené diody... Servis se dělí na internetové techniky - starali se o internetové služby, switche, routery, servery, setting atd. atd. a pak na kabelové techniky, starající se o "fyzickou vrstvu sítě" - vlastně o infrastrukturu kabelovky. Takže o různé trasové zesilovače, kabeláž, atd. atd.
Takže přišel pátek, pět hodin odpoledne. Sednu k tomu a net nejde... diody blikají jak zběsilé. Zavolám na servis inet technikům (funguje 24 hodin denně), kde mi ovšem oznámí, že to je chyba způsobená nedostatečně silným signálem a musím si počkat do pondělka, protože kabeloví technici mají narozdíl od těch inetových pracovní dobu Po-Pá 7-15 hodin.
Takže každý výpadek signálu v pátek odpoledne znamenal prostě celý víkend bez internetu a to až většinou do pondělí odpoledne...
U komunitní sítě jsem to zažil jenom jednou - absence majitele AP při jeho chybě je řešena tak, že jednotliví majitelé APček si navzájem předali klíče od bytů těch druhých, takže z těch cca 6ti lidí se vždycky bude nacházet alespoň jeden ve městě a s hladinou alkoholu pod podno promile, aby to zase spravil :-)))
A i tak, jsou to schopní lidi a už je to dááávno, co jsem zažil nějaký, byť jen krátký výpadek... Zato komereční místní ISP - kabelovka, jich má plno pořád... :-)))
Jojo.. mi taky přišel leták od kabelovky, a píšou tam že bezdrátové připojení je "problematické". Jenom tam nepsali jestli je problémem že občas nefunguje, nebo že jim přebírá klienty. :)
Přesně!!!! Leden 2002, to kabelovka až na 2 dny nejela opravdu CELEJ MESIC V KUSE!!!! Všechni byli nas*ani az az... mel jsem tenkrat tarif 128/128Kbit/s bez limitu (na LANce to jelo 2Mbit) a platil jsem 999,-Kč... Kolik myslíte, že mi dali slevu za ten měsíc? Jenom 300Kč!!! Takže zbývajících 600 jsem dal za dva dny... no fakt nádhera... :-))
--
Dnes mám už rok wifi a jede prakticky bez výpadků... :-)) Ono totiž ani tak nezáleží na technologii, ale na tom, kdo se o ni stará... i ta nejhorší technologie může fungovat na 99,998%, když je u ní chopnej člověk, kterej tomu rozumí a má snahu! :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).