Což o to, jak by to mělo fungovat je poměrně jednoduché. V Powerpointu naprostá hračka, demonstrace se čtyřmi pokladnami (každá na jiném HW) pro tiskovku, to nebude problém dát do kupy během pár týdnů. Konečně, podobné systémy používají třeba kartové asociace pro ověřování plateb - ty se ale vyvíjely poněkud déle, než co zbývá MF ČR (a troufám si říct, že uměly daleko lépe sdělit, co od systémů očekávají).
Ale živý a odolný systém, který je závislý na produktech několika desítek firem a zároveň ustojí předvánoční nákupy, který definuje a spravuje (byť s partnery) česká státní správa, to je mimo moji představivost.
Kromě toho, že to z časového hlediska dle mého názoru naprosto nerealizovatelné, jsem zatím neslyšel ani, jak by to mělo fungovat.
Původně se hovořilo kromě pokladen o aplikaci i pro PC, tablet nebo smartphone, nedávno jsem ale slyšel o nutnosti mít už registrační pokladnu s přístupem k internetu, a to dokonce i včetně záložní. To jim jeblo? To má každý, kdo přijme v hotovosti ročně plateb, že se dají spočítat na prstech jedné ruky, investovat 100 tisíc do HW?
Celkově to vypadá, že se zase místo nějakého osvědčeného řešení (např. registrované e-maily v zahraničí) nekompatibilní nepoužitelný bastl, jehož jediným plusem bude, še se na tom někdo napakuje. Ať si to ti debil*vé nejdřív vyzkoušejí s datovýma schránkama a udělají z toho nejdřív obecně použitelný, bezplatný systém s normální archivací, pak ať přemýšlí o dalším.
a zároveň ustojí předvánoční nákupy
Velmi dobry postreh. Jelikoz to ma byt (snad) aplikovano i na platby kartou si to opravdu neumim v podani statni spravy predstavit. Predevsim nulova zodpovednost za pripadne zpusobene ztraty.
"Vazeni zakazniku, Vase platba kartou bude mozna jiz za 250 minut. Zatim vyrizujeme EET pozadavky plateb ostatnich zakazniku, jste v poradi. Uvedene zpozdeni se muze zmenit" :-)
Pomerne by mne zajimalo, jaky formular vam vyda obsluha verejnych zachodku, jak dlouho ji to bude trvat, a zda jiz nebude pozde. Nyni staci ji vhodit za behu pripraveny obulus na stolek.
Pravda ovsem je, ze budete mit v cene kus papiru s potvrzenim navic, ktery muzete prislusnym zpusobem vyuzit.
On je tu prostor pro dalsi prekvapeni. Diky neexistujici uzakonene sitove neutralite nemaji (predevsim mobilni) poskytovatele Internetu povinnost zajistit rovny prostup ke vsem sluzbam a serverum. Viz treba filtrovane pripojeni od Vodafone.
Dokazi si predstavit, jak zavedou specialni (jeste vice predrazeny) podnikatelsky tarif se "zarucenym pristupem" na servery elektronicke evidence. V prekladu: u normalnich tarifu pristup bud zablokuji zcela nebo jej budou vsemozne kazit a odkazovat na tento tarif.
Neexistuje nic co by jim v takovem pocinani mohlo zabranit. O tom ze zadne konkurencni prostredi tu ve skutecnosti neexistuje take vime.
Nejsme ve sporu, ale on se ten systém nejspíš nestačí do konce roku ani zadat a tedy i za něj fakturovat.
Protože: zadání musí být postavené na platném zákoně, který ještě chvíli potrvá. Dále, příprava nabídek, jejich vyhodnocení a zákonné doby nutné pro podání odvolání a případné podání k ÚOHS si vezmou půl roku (za předpokladu, že se nikdo neodvolá nebo se neobrátí na ÚOHS). Není v tom také ani jediný den na přípravu zadávačky a zde půjde o takové peníze a je zde tolik "vlků" na takovou zakázku, že odvolání k zadavateli a podání k ÚOHS bude hned několik.
Ale jestli myslíte faktury za přípravu (či poradenství k přípravě) zadávačky, tak ano, tam se bude fakturovat (a nejspíš už se nějaký pátek i fakturuje) jak na běžícím pásu.