IMHO je problém, co vlastně učit. Než se to zapracuje do učebnic, metodik atakdále, už to bude beznadějně zastaralé. Třeba já už jsem zažil 8", 5 1/4", 3,5" diskety, CD, DVD (R i R/W), operační systémy CP/M, MS DOS, wokna různých verzí, linuxy mne zatím minuly, akorát v lázních se s tím setkávám, když se chci podívat na internet na erárních počítačích.
8" diskety jsem také zažil, poslední ještě mám, zato Linux to je srdcovka.
Na učebnicích se pracovalo s předstihem.
https://www.imysleni.cz/ucebnice
Já bych do informatiky zařadil (mimo jiné) používání programů pro výuku.
Tak například pro matematiku nějaký program, kde se zadá matematická funkce a program nakreslí její průběh, jednoduchý CAD pro rýsování, simulátor elektrických obvodů, aby se nemusel jako příliš obtížný přestat učit Ohmův zákon
https://debaty.net/discussions/3063898-zakony-pana-newtona-a-zakon-pana-ohma
nebo mne napadá třeba tohle:
to se můj syn na gymplu ptal fyzikářky, když se zahraje stejný tón na různé nástroje, proč to zní pokaždé jinak a ona mu to nedokázala vysvětlit.
https://businessworld.cz/aplikace/naprogramuj-si-to-sam-15450
Nějak mi vypadl odkaz na stránku s Fourierovou syntézou, tak to zkusím ještě jednou:
https://www.nst.ing.tu-bs.de/schaukasten/fourier/en_idx.html
Pokud se podíváte na nástin tematického plánu, který jsem zde uvedl, pak zde pro první třídu najdete:
- zvýšený důraz na seznamování s výukovými programy pro danou třídu a tím získávání orientace v prostředí různorodých programů
a pro všechny ročníky:
- seznamování s výukovými programy pro danou třídu
Tedy ano i tuto práci dnes mnozí informatici dělají za své kolegy.