Prokristapána. Naprostý nesmysl. Ono totiž naučit ty děti psát ve Wordu je docela užitečné, a pro ty děti i intuitivní a zábavné - a kvůli tomu se určitě šprtat jeho uživatelské rozhraní nemusí. (Tedy, pokud aspoň ty počítače s Wordem ve škole mají:)). Zatímco tedy, jak si pan teoretik Lessner představuje, je učit "..obecnější principy strukturování textu a typografie". tak to bude opravdu šprtačka, proti kterému vyjmenovaná slova hadr. Zpaměti, za prvé, za druhé, nevíš, za pět. Bezva způsob jak jim informatiku znechutit.
Ohledně učení programování cestou hledání optimalizace algoritmů, to je asi takový nápad jak podobně "zábavně" učit matematiku (což parodoval už jistý pan Žák před půl stoletím), čili většina třídy krom pár talentů dokonale odpadne.
Bohužel, ono samozřejmě lze učit ve školách informatiku, různě tak aby je pak uměli používat - i kdyby to byl ten internét a Office, a jestli najdou učitelé nějaké užitečné programy (i ve formě klikaček, kterými se budou s žáky zabývat a něco užitečného jim to přinese, klidně. (když už jim stát ty hodiny navíc zaplatí)
Ale jestli chce pan Lessner "opravdové a kvalitní programátory - ale i analytiky, projektanty, manažery, tak ty mu samozřejmě obecná škola v širokém počtu nevytvoří - to si tam ty talenty (a jsou tam) musí najít a jim nabídnout a poskytnout (kvalitní formou) něco navíc. Což by zase, přes internet neměl být problém..