Marně jsem hledal, zda z uvedeného vyplývá jen zrušení povinnosti nebo také zákaz shromažďování těchto dat. Operátoři pracne vybudovali systémy pro logování a pokud je nic nenutí logování vypnout, je zde reálná možnost, že ve sběru dat budou dále pokračovat.
K těm co souhlasí s logováním - zřejmě vůbec netušíte jakým způsobem jsou data shromažďována, kdo všechno k nim má přístup a jak mohou být použita.
imho dle zákona o ochraně osobních údajů nesmí provádět žádný sběr dat, který není uživatelem výslovně svolen, vyjma právě případu, kdy je to nařízeno zákonem, tedy jesliže by byla zrušena povinnost je sbírat automaticky tak imho nastává povinnost je nesbírat (pakliže není jiná legislativa, která to i tak požaduje)
Ze zakona jste opravnen sbirat takova data, ktera nezbytne potrebujete - v pripade telefonu napr informace kdo kdy komu jak dlouho volal, ovsem pouze po nezbytne nutnou dobu - pokud mate rekneme 3 mesice na reklamaci, tak po 3ch mesicich je povinen operatotr ty data smazat, protoze je nadale nanic nepotrebuje.
Neni ovsem opravnen ukladat napriklad lokalizacni data, protoze ty na nic nepotrebuje, stejne jako infomrace o internetovem provozu ... (naopak by se takovou cinnosti dopoustel porusovani zakona).