Jenže když mi ta samá dáma z berňáku psala přes datovou schránku, abych jí v jiném případě dodal nějakou odpověď, tak to vyžadovala papírově nebo přes datovou schránku pod velkou pokutou. To jsem jako něco míň než ona, nebo mám snad méně práce? Nebo předpokládá, že jsem o hodně chytřejší než ona?
Za což patrně může samotná definice přenosu dokumentu přes DS. Jinak řečeno, na to aby Vám někdo napsal reply do mailu, to je skutečně jednoduchá činnost na pár minut.
Ale, pokud to nemají zautomatizované přes e-podatelnu , tak postup při kterém napřed napíši dokument, pak ho buď vytisknou , naskenují do PDFka, nebo ho vygenerují z editoru do PDFka ,pak aby k tomu někdo připojil certifikát, následně si Vás vyhledají v datových schránkách a onen soubor k tomu přiloží, je lahůdka pro počítačového maniaka, ale pro úředníka to může být pár perně strávených dní s IT podporou.:):)
Posílal jsem Finančnímu úřadu Praha 10 dotaz prostřednictvím datové schránky, da mají jedno naše starší daňové přiznání. Když odpověď 14 dní nepřišla, poslal jsem e-mail na podatelnu. Za 2 dni jsem měl odpověď v e-mailu.
No odpověď je že jí jako fyzická osoba používate nemusíte. Pak už je to horší, mailem zadarmo to úřadu asi nepošlete, málokterý úřad se s Vámi bude oficiálně (bez Vašeho certifikátu) bavit. No a za desetikorunu doporučený dopis taky nepošlete....
Navíc nevím, proč bych je měl používat. Buď to pošlu mailem zadarmo nebo strčim do obálky a za desetikorunu pošlu poštou. Schránku máme na sámošce a je otevřená 24 hodin denně.
On ten šmejd systém nerozlišuje důvod revokace certifikátu (možná kompromitace nebo běžný zneplatnění právě třeba po odchodu jen z toho důvodu, aby nemohl být použit na podepisování POTOM)?
To je jak ode zdi ke zdi. Jednou je úplně jedno platnost podpisu (včetně integrity), a podruhý zas někdo zapomene na fluktuaci pracovníků. To tam musej bejt odborníci jak noha.
Navíc instruktážní videa bez zmínky o bezpečnosti nebo DEBILNÍ ukázka, jak opravdu, ale opravdu bezpečně neinstalovat certifikát.
No ona je otázka, jestli úředníkům opravdu děláte "pakárnu".Oni totiž běhat na poštu a platit 30Kč za stránku nemusí. Zákon stanoví že úřady si mohou sami pro své účely "z moci úřední" provádět konverze sami.
Druhá věc je, jestli oni si ty výkresy opravdu musí tisknout. Hádám že si je uloží na disk a maximálně (kdo ví jestli) při projednávání Vašeho případu promítnou na obrazovce. Takové otázky jako nějaká expirace je asi netrápí. A pak Vás úředně vyzvou, aby jste jim dané dokumenty zaslal znova :):):)A Vy, protože patrně potřebujete aby Vám úřad vyhověl (vydal nějaké potvrzení, povolení), tak......
Ono už to začíná teď. Došel mi dokument asi před dvěma měsíci a minulý týden jsem si ho chtěl konvertovat. jelikož to už probíhalo po novém systému a úřednice, která dokument vydávala z uřadu k 31.12.09 odešla, její centrifikát byl zneplatněn.
na druhou stranu já zase dělám "pakárnu" úředníkům, protože jim posílým pomocí DS výkresy... :-D
Kdo tohle vymyslel, měl by už viset!
Aha, takže když nestihnu konvertovat do expirace podpisového certifikátu, tak mám místo platného dokumentu vlastně jen nějaký soubor s nezávazným obsahem.
Pěkně děkuji, kodokoliv může chtít pochybovat o něm (i když jsem ho konvertovat vlastně nepotřeboval).
A konverze 30 Kč za stránku, to je úspora pro koho? Často je v dokumentech (PDF) několik prázdných stránek. I za ty se tvrdě platí, jsou přece součástí originálního dokumentu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).